שבת , יולי 27 2024
לוגו פופ טארטס

יותר ממספיק

"יותר ממספיק" | ״More than Enough״

29.12.23 – 2.3.24

עודד יונס, רגב עמרני, שיר כהן, נגה אור ים, פאינה גאורגייש פייגין, לילה קלינגר וינון אביאור

אוצר: ירדן שטרן

 

התערוכה הקבוצתית "יותר ממספיק" מאגדת אמניות ואמנים ישראליות.ים המתגוררים בארץ ובחו"ל, שהמשותף לכולם הוא אימוץ נחרץ של נקודת מבט קווירית ושל גישה קווירית, המעזה להסתכן ולסטות מן הדרכים הידועות והמוכרות לטובת חקירה של עתידים חדשים אפשריים. שם התערוכה "יותר ממספיק" מעלה סתירה סמנטית. מצד אחד הוא מסמן דבר מה כמקובל ומעניק לו תוקף; מצד אחר הוא פוקד: "עצרו!". עבור סובייקטים קווירים – אלה הנתפשים כעודְפים, כאקסצנטריות, כסוטים או כעוכרות שלווה בהתנהגותם או בנטיותיהן – התקבלות על תנאי היא חוויה יומיומית. בד בבד, סובייקטים קווירים מודעים היטב לכך ש"יותר" ו"מספיק" קשורים יחדיו גם באופנים נוספים: כציוויים מנוגדים, המסמנים גבול שיש לחצות או לפרוץ אותו; כמערך של יחסים מרחביים, הממתינים להיחקר; וכאופק של אפשרויות, הקורא תיגר על ההיגיון שבבסיס החשיבה הבינארית, הדיכוטומית.

התערוכה חוקרת מרחבים ציבוריים ופרטיים-אישיים ואת הגבולות המפרידים ביניהם מנקודת מבט קווירית במובהק. היא שואלת ובוחנת: מה קורה כשאנו סוטים מדרך הישר הצרה וחוקרים את שטרם נחקר? מה קורה כשהשוליים, מיקומם ההיסטורי של הקוויר והמנודה, מוזמנים לאכלס את חלל הגלריה ולשנותו? מה ניתן ללמוד מהזמנת נקודות מבט הנתפשות כעוֹדפוֹת להגיב על העבר, ההווה והעתיד? אף שהמחויבויות האסתטיות, ההיסטוריות והסוציו-פוליטיות שלהן נבדלות, הםן חולקים גישה ורגישות, כאלה המאפשרות גיבוש של עצמיוּת מובחנת ושל קולקטיביות מבטיחה: בהן ניתן לאבד את הדרך, ללכת לאיבוד, ולהפוך לקוויר כדרך להיות ביחד.

 

זוהי התערוכה הראשונה באוצרותו של ירדן שטרן, בוגר תוכנית הרזידנסי של ארטפורט. עבודת הדוקטורט של שטרן, שחזר לאחרונה לישראל לאחר שהות של 11 שנים בלונדון וניו-יורק, עוסקת באמנות ופרפורמנס קווירי של אמנים ישראלים העוסקים בשאלות של גוף, מרחב וגבול. עם סיום הדוקטורט שלו חזר שטרן ארצה וכיום הוא פוסט-דוקטורנט במחלקה ללימודי נשים ומגדר באוניברסיטת תל אביב ומרצה מן החוץ במחלקה ללימודי תרבות במכללת ספיר.

 

לצד התערוכה תפעל ספרית עיון ע"ש ננסי שניידר, ובה ספרים וחומרים לעיון שנבחרו על ידי אמני ואוצר התערוכה, בניסיון לתת כבוד ראוי לאישה שהייתה אייקון פורץ דרך, שלא חשש לדבר בפתיחות וברהיטות על הסוגייה הטרנסית על שלל גווניה. שניידר, שנפטרה רק לפני מספר שבועות, הייתה אור גדול ונתנה השראה לרבים בקהילה הלהט״בית ולכן היה חשוב לנו לשלב את דמותה ורוחה של ננסי בעשייה קווירית זו.

 

★★★

 

במהלך התערוכה יתקיימו בגלריה ארטפורט האירועים הבאים*:

  • הקלטה לייב בליווי קהל של הפודקאסט תולדות המיניות עם דותן ברום וענת זלצברג בנושא חייה ופועלה של ננסי שניידר

  • שיח גלריה על קוויריות, הומולאומיות והשמאל הגלובלי עם רז וינר, חולקת וגאנט בלאי The queer frontier

  • סדנת כתיבה קוורית עם ג׳נט בלאי

  • סדנת הכנת פאנזינים עם האמניות נגה אור-ים ופאינה פייגין

  • ברוקן-הארט קלאב – ערב קריוקי בהנחיית טל קלאי בנושא שירי אהבה עצובים

 

*תאריכים ומידע נוסף ישלח בהמשך

 

★★★

שעות פעילות התערוכה: רביעי וחמישי 12:00-19:00, שישי ושבת: 10:00-14:00. בימים אחרים בתיאום מראש.

ארטפורט, רחוב העמל 8, תל אביב.

www.artport.art

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.