שבת , יולי 27 2024
בית מזמיל, נמרוד לירם

בית מזמיל

תקציר הספר

קריית היובל השוכנת בדרום-מערב של העיר ירושלים הוקמה בשנות ה-50 בקרבת בית מלאכה לסיתות אבן ירושלמית שנקרא "בית מזמיל" על שם ה"אזמל" ששימש בו כלי עיקרי.
השכונה הייתה פתרון-קבע לארעיות ששררה מכל עבר והיוותה תמהיל ססגוני שייצר את פסיפס ההיסטוריה של ירושלים וישראל.  סיפורים, ניחוחות, מאכלים וחוויות.

את אלה זכיתי לחוות כילד, ולאחר מכן כנער וכיום כמי שנזכר בה בערגה יגרמו לכם להבין כמה התקופה הזאת הייתה משמעותית עבור אלה מכם שחוו אותה.

אנשים מספרים

הסקרנות לדעת, להבין ולחשוף פיסה נוספת מההיסטוריה העשירה והרב-שכבתית של בית מזמיל הייתה הסיבה העיקרית שהובילה אותי לכתיבת הספר אשר מהותו להביא את מי שבדיוק כמוני, עדיין צוללים פנימה אל תוך עצמם ומוצאים עצמם שבויים בפני אותם סיפורים מלאי התרחשויות וקסם. היכולת שלי להביא את הסיפור של המרקם האנושי המרתק שהתקיים בשכונה הזאת היה הטעם להמשיך להוביל אותנו לחקור את ההיסטוריה ועוד יותר מכך – את ההשפעות שלה על ההווה.

בית מזמיל חיה בתוכנו עד עצם היום הזה גם אם יצאנו ממנה לפני חמישים שנה ויותר.

מחבר הספר, נמרוד לירם, יליד ירושלים וגדל בבית מזמיל מגן חובה עד גיל התיכון, מה שהותיר בו זיכרונות שמהדהדים עד עצם היום הזה.

בגיל 71 כשהוא אב ודוקטור מומחה לכירופרקטיקה בבית החולים הדסה, פרק זה של חייו שנפתח בעמודיו הראשונים של הספר מהווה נדבך בהיסטוריה של מדינת ישראל וכמובן – בהיסטוריה האישית של הסופר ושל כולנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.