שבת , יולי 27 2024
אפק לאמור קרדיט שי ארבל

וידאו+אודיו: מה אברך

מה אברך (2023)
סינגל ראשון בעיבוד מרגש ועכשווי
מתוך "יאיר" אלבום מחווה בעיבודים חדשים לשיריו של יאיר רוזנבלום ז"ל
לרגל יום הולדתו השמונים

'מה אברך (2023)' הינו סינגל ראשון מתוך "יאיר" אלבום מחווה בעיבודים חדשים לשיריו של המלחין והמעבד יאיר רוזנבלום ז”ל, מחשובי היוצרים של הזמר העברי. אלבום מיוחד שיזמה "צאן ברזל מוסיקה" מבית "ארומה מיוזיק" בשיתוף מכללת BPM ומשפחת רוזנבלום. האלבום עתיד לצאת בתחילת חודש ינואר הקרוב באירוע ציון 80 שנה להולדתו של יאיר.

'מה אברך (2023)', הינו הוא עיבוד מרגש ועכשווי לשיר המושמע ביותר בימי הזיכרון שנכתב במקור ע"י רחל שפירא והמלחין יאיר רוזנבלום.
את הגירסה החדשה יצר, אפק לאמור, זמר-יוצר, מפיק ומעבד מוזיקלי ובוגר מסלול הפקה מוסיקלית במכללת BPM. אפק גם כתב את המילים הנוספות לשיר. "השיר הזה הוא שיר שתמיד נגע בי. התקופה האחרונה היא תקופה לא פשוטה עבור העם שלנו ורציתי לספר סיפור שמתחיל בשבר אבל נגמר בחיים".

הביצוע המקורי לשיר בוצע על ידי להקת חיל הים עם הסולנית רבקה זהר והפך ללהיט אז וגם היום הוא השיר המושמע ביותר ברדיו בימי הזיכרון לחללי מערכות ישראל.

בפרויקט "יאיר" אלבום המחווה לשיריו של יאיר רוזנבלום נבחרו 8 צוותים על ידי מכללת BPM אשר ביצעו עיבודים מחודשים מתוך קטלוג השירים המפואר של יאיר רוזנבלום. העיבודים של הפרויקט לוקטו יחד לכדי אלבום.
את הפרויקט ניהלו אומנותית המפיקים המוסיקליים יונתן דניאל ונתנאל עבו (ג׳וני ודידה) בשיתוף קרן רוזנבלום (ביתו של יאיר), צוות המכללה וצאן ברזל מוסיקה.

"הרעיון שעמד בבסיס הפרויקט הוא לתת לבני העשרים של היום להציע פירוש חדש משלהם לשירים שיאיר רוזנבלום כתב בשנות העשרים שלו." אומר רן גפן לוי, יוזם הפרויקט מטעם צאן ברזל מוזיקה. "שמונת הצוותים שנבחרו טרם פרוץ המלחמה מתוך עשרות מועמדים מביאים את הגרסה העכשווית ליצירותיו של רוזנבלום, כזו שמושפעת ממה שקורה כאן ועכשיו".

מידע נוסף

יאיר רוזנבלום (6 בינואר 1944 – 27 באוגוסט 1996) היה מלחין ומעבד ישראלי. נמנה עם חשובי היוצרים בזמר העברי, ומזוהה בעיקר כמלחין הלהקות הצבאיות. אחד השירים המוכרים ביותר שהלחין הוא "שיר לשלום" שחיבר יענקל'ה רוטבליט. שירים נוספים שהלחין: "ישנן בנות", "היה לי חבר היה לי אח", "אנשי הדממה" "גבעת התחמושת" "מיקה" ועוד שירים רבים מוכרים וטובים.

צאן ברזל מוסיקה הוא מיזם השם לעצמו למטרה לתת כבוד לגיבורי תרבות ישראלים ולמוסיקה עברית על כל גווניה. המיזם הוקם ביוזמת ארומה מיוזיק ומטרתו היא לשמר ולחדש יצירה ישראלית ולהנגיש אותה לקהל צעיר וותיק כאחד.

מכללת BPM הינה בית הספר למוסיקה המוביל בישראל, ואחד המוסדות הפדגוגים המובילים בעולם ללימודי מוסיקה, סאונד, הפקה ותקלוט. המכללה היא מוסד הלימוד הראשון בישראל עם הסמכה בינלאומית של חברות המוסיקה המובילות Steinberg ,Ableton, Image-Line ו-Native Instruments ואף נבחרה על ידי המגזין האיטלקי DJ MAG כאחת המכללות המובילות בעולם ללימודי סאונד והפקת מוסיקה. קמפוס המכללה המרכזי ממוקם בת”א, לב ליבה של העשייה המוזיקלית והתרבותית בישראל, יחד עם שלוחה נוספת בחיפה ומערך לימודי אונליין. BPM מעודדת ביטוי עצמי-אישי ומאפשרת לכל אינדיבידואל לממש את מלוא הפוטנציאל שבו, על פי טעמו ורצונותיו הייחודיים, תוך חיבור אינטגרלי לתעשיית המוסיקה.

אפק לאמור, זמר-יוצר, מפיק ומעבד מוזיקלי בן 30 מגבעתיים. אפק השיק 2 אלבומי סולו: ״סגור לרגל שיפוצים״ (2019) שיצר במהלך לימודי ההפקה המוסיקלית שלו במכללת BPM, והפיק יחד עם גל פדה את האלבום ״דברים שהבנתי אחרי״ (2022) בשיתוף מפיקים נוספים. שיריו הושמעו ברדיו וזכו לביקורות חמות. השתתף בתוכנית ״The voice" בעונתה החמישית (2019), והעפיל לחצי הגמר.

'מה אברך (2023)' קרדיטים: מילים – רחל שפירא ואפק לאמור | לחן- יאיר רוזנבלום ואפק לאמור מעבד:: אפק לאמור
הפקה מוסיקאלית – אפק לאמור | ניהול אומנותי- יונתן ״ג׳וני״ דניאל ונתנאל ״דידה״ עבו (JD) | בס- אורי פלומן | גיטרות – גל שניידרמסר ואפק לאמור |קולות- מקהלת נונה בניצוח נתלי גולדברג וצביקה פוגל, אמיר אהרון,תום גפן, נועה כהן ואפק לאמור | קלידים ותכנותים – אפק לאמור | מיקס- שחר זילברשטיין | מאסטר- יובל זילברשטיין.
קרדיטים- קליפ: יריב עציון באמצעות הפלטפורמה ליצירת וידאו בבינה מלאכותית Muze Art

האזנה טובה
תיוגים בסטורי:
afeklamour
tzon_barzel
bpmcollege
karnit_ba
yonatandaniel.jd
netanelabbou.jd
jonyvedida
aromamusicofficial

יש לבדוק גם

וידאו+אודיו: PETRIFIED

בשנה האחרונה שחרר דיוויד את סינגל הבכורה Caught, שהוביל להיכללותו ברשימת המוזיקאים המבטיחים של עיתון …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.