שבת , יולי 27 2024
ינואר 2024 ב-yes דוקו

ינואר 2024 ב-yes דוקו

 

המלצות העורכים מהיבול הבינלאומי:

 

מישל גונדרי, עשה זאת בעצמך | Michel Gondry, Do It Yourself

בכורה: יום שלישי, 16.1, שעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

פסטיבל ונציה 2023

סיפורו של הבמאי הצרפתי המבריק, זוכה פרס האוסקר®, שלצד הצלחתו הקולנועית יצר גם קליפים מטורפים של מיטב זמרי הפופ הבינלאומיים.

אם לאבי הראינוע, ז'ורז' מלייס, היה בן – זה היה בוודאי הבמאי מישל גונדרי. בשלל עבודותיו המדהימות הוא מצליח ליצור סגנון חזותי חדשני, שטרם נראה כמותו, תוך שהוא עורך מניפולציות על כל מרכיבי עבודתו. 

מתחילת דרכו, לפני שלושה עשורים, הוא יצר קליפים מחתרתיים לאמנים בולטים – ביניהם,  בירק, הרולינג סטונס, דאפט פאנק, פו פייטרס, בק, קיילי מינוג ואחרים. במקביל ביים גם שלל פרסומות מרהיבות. ב-2001 עבר לביים סרטי קולנוע, ביניהם  – "המין האנושי" ו"שמש ניצחית בראש צלול", עליו גם זכה בפרס האוסקר לתסריט המקורי הטוב ביותר. 

הסרט החדש "מישל גונדרי, עשה זאת בעצמך" נכנס אל עולמו הפנימי של הבמאי, מלווה את יצירותיו דרך שורשי ילדותו, עולם החלומות שלו, הקריירה ההוליוודית והמניע ההומניסטי ליצירותיו. 

בימוי: פרנסואה נמטה (80 דק', צרפת, 2023)

 

רודי ג'וליאני: דוקו מוזיקלי | Rudy! A Documusical

בכורה: יום חמישי, 1.2, שעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

פסטיבל טרייבקה 2022

בין אם אתה אוהב, שונא או אהבת פעם ואז שנאת את רודי ג'וליאני, כולם יודעים מיהו. הוא כיהן כראש עיריית ניו יורק בעת פיגועי 11 בספטמבר במגדלי התאומים, נבחר לאיש השנה של מגזין טיים, שימש כתובע הכללי הפדרלי של מחוז דרום ניו יורק, והיה עורך הדין האישי של נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ. 

הבמאי המוערך, ג'ד רוטשטיין ("WeWork: הקמתה והתרסקותה של חברת חד-קרן") שהיה מועמד לפרס האוסקר®, מציג בפנינו סרט דוקו מוזיקלי ייחודי, שהוא בעצם סרט תיעודי פוליטי, המנתח את עלייתו ונפילתו של ג'וליאני. סרט החורג מהכותרות המוכרות ומלווה את נפשו של אדם שנמצא בנפילה חופשית.

בימוי: ג'ד רוטשטיין (99 דק', ארה"ב, 2022). לצפייה בטריילר

 

רוזלי אבלה: ללא תקדים

Without Precedent: The Supreme Life of Rosalie Abella

בכורה: יום שלישי, 9.1, שעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

פסטיבל TIFF 2023

במאי הקולנוע המוערך, בארי אבריץ', מביא בסרטו החדש את הקריירה של שופטת בית המשפט העליון לשעבר של קנדה, רוזלי אבלה, שפעלה רבות למען קהילות משולי החברה במהלך הקריירה המשפטית הארוכה שלה. אבלה מדברת בגילוי לב, מהרהרת על הקריירה והנישואים שלה עם ההיסטוריון המפורסם אירווינג אבלה (שגם מופיע בסרט) ולצידה מובאים גם ראיונות עם חברים, עמיתים ומעריצים מרקע פוליטי ואידיאולוגי מגוון, כמו הסופרת מרגרט אטווד, ראשי ממשלת קנדה לשעבר, בריאן מלרוני ופול מרטין, אייל ההון היהודי צ'רלס ברונפמן, העיתונאי אדם גופניק ואחרים.

בימוי: בארי אבריץ' (84 דק', קנדה, 2023) 

מלכות היופי של אמריקה | American Royalty  

בכורה: יום ראשון, 28.1, שעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

מאז 1921, תחרות "מיס אמריקה" נחשבה למוסד אייקוני, שהעניק השראה לנשים ולגברים כאחד. מארגני התחרות העניקו מלגות למשתתפותיו והן הפכו לשליחות ולתומכות של ארגונים הומניטריים ברחבי העולם. אך בשנים האחרונות, ביקורת הולכת וגוברת ומחלוקות ציבוריות פגמו בתחרות המסורתית והעלו ספקות לגבי עתידה. 

הסרט החדש מציג בפנינו פרספקטיבה ארוכת שנים של תחרות "מיס אמריקה". בעזרת ארכיונים נדירים ומרואיינים מתחום האופנה ותרבות הפופ, לצד מלכות היופי לשעבר, סוקר הסרט את ההיסטוריה של התחרות, את השינוי ביחס כלפי דימוי הגוף וגיוונים אתניים ואת המחלוקות לאורך 100 שנות פעילות.  

בימוי: דניאל פישר, סטיבן פישר (96 דק', ארה"ב, 2022)

לצפייה בטריילר

 

ולקראת 25 שנה ליציאת הסרט הראשון בסדרת סרטי המד"ב האהובה, "מטריקס", נשדר בבכורה את הסרט התיעודי – 

 

דור המטריקס | The Matrix: Generation

בכורה: יום ראשון, 7.1, שעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

בשנת 1999, יציאתו של הסרט "מטריקס" לאקרנים והפיכתו ל"שובר קופות" ברחבי העולם, הרעידה דור שלם. מאז הפכה סדרת סרטי המטריקס לתופעת תרבות פופ בינלאומית, וחשפה אל העולם את צמד יוצרות הקולנוע: האחיות וצ'אוסקי.

ההיבטים הנבואיים שלהן שבלטו בארבעת סרטי הסדרה עומדים בליבו של הסרט התיעודי המרתק הזה. על ידי הובלת קהל הצופים אל המאה ה-21, הן חזו נושאים חברתיים ופוליטיים רבים שמתרחשים בתקופתנו הנוכחית: שימוש בטכנולוגיות חדשניות, בעיות מגדר וזהות, פייק ניוז, תיאוריית קונספירציה ועוד.

בעודו סוחף את העולם כולו, הקולנוע של האחיות וצ'אוסקי הוביל מאבק עולמי למען אמנציפציה, ונתן השראה לדורות בחיפוש אחר האמת, הבחירה והחופש.

בימוי: בנג'מין קלבל (52 דק', צרפת, 2023). 

לצפייה בטריילר

 

* * *

 

1 בינואר – 6 בינואר

 

פגישת מחזור | Periodical   

בכורה: יום שלישי, 2.1, שעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

פסטיבל SXSW 2022

מתי (ולמה) הפך המחזור החודשי לטאבו?

בעזרת סיפורים של פעילים, סופרים, עיתונאים ורופאים, הסרט התיעודי פוקח העיניים הזה חוגג את הווסת, תוך ניפוץ הטאבו סביבה. החל מפעילים צעירים שנלחמים למען הוזלת הטמפונים, דרך נבחרת הכדורגל לנשים של ארה"ב, שזכתה במונדיאל לאחר שעקבה אחרי המחזור החודשי של השחקניות, ועד מדענים החוקרים את הפוטנציאל הבלתי מנוצל של תאי גזע שנמצאו בדם הווסת. 

הסרט מעלה דילמות שונות הקשורות למחזור החודשי, בודק איך הוא השפיע על השפה, האם גברים היו מצליחים להתמודד איתו, ומה קורה לנשים כשהוא מפסיק להגיע.

בסרט משתתפות השחקנית נעמי ווטס, הכדורגלנית מייגן ראפינו, העיתונאית גלוריה סטיינם ונשים רבות אחרות. כולן דנות בתעלומות, בתפיסות השגויות ובהשפעה של הווסת עליהן.

בימוי: לינה לייט פליפוליט (95 דק', ארה"ב, 2022)

 

7 בינואר – 13 בינואר

 

דור המטריקס | The Matrix: Generation

בכורה: יום ראשון, 7.1, שעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

ראה עמ' 5

 

רוזלי אבלה: ללא תקדים

Without Precedent: The Supreme Life of Rosalie Abella

בכורה: יום שלישי, 9.1, שעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

ראה עמ' 3

 

קוקו שאנל: לא מכופתרת |  Coco Chanel Unbuttoned

בכורה: יום חמישי, 11.1, שעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

סיפורה של מעצבת האופנה הצרפתייה השנויה במחלוקת – במילותיה שלה.

הסרט החדש משרטט את דיוקנה של גבריאל 'קוקו' שאנל, שעיצוביה האייקוניים – השמלה השחורה הקטנה, חליפת הטוויד והבושם Chanel N.5 – נותרו סמלים של יוקרה, סטייל, מיניות ועוצמה במאה ה-21. 

היא נתנה לנשים חופש, וויתרה על השימוש במחוכים, קיצרה חצאיות וחשפה שוקיים, ובעולם שנשלט על ידי גברים, הן תגמלו אותה בהערצה, עושר וסלבריטאות. אבל קוקו נותרה חידה, בעודה מסתירה ילדותה קשה וסיפור חיים מורכב, כולל רומן בזמן המלחמה, שהוביל להאשמות כלפיה בשיתוף פעולה עם הנאצים. 

הסרט הביוגרפי החדש מביא את סיפורה בעזרת מילותיה של קוקו עצמה, אותן מקריאה שחקנית בונד, סופי מרסו – עם אנימציה מרהיבה וגישה חסרת תקדים לארכיון בית האופנה "שאנל". בעזרת ראיונות בלעדיים עם העוזרת שלה, לילו מרקנד; המוזה הדוגמנית שלה מהסיקסטיז, ג'קי רוג'רס, והמוזה של שאנל היום, קרוליין דה מגרה; מעצבת האופנה, מיסה הילטון; דוגמנית העל, ג'רי הול וביתה ג'ורג'יה מיי ג'אגר, נחשף סיפורה של קוקו האמיתית על ידי הנשים שהכירו אותה וממשיכות גם היום לחיות על פי החזון שלה.

(2X60 דק', אנגליה, 2023)

לצפייה בטריילר

14 בינואר – 20 בינואר

 

אייקונים נחשפים: מארוול | Icons Unearthed: Marvel

בכורה: ראשון-חמישי, 14-23.1, 21:15, ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

כל פרקי הסדרה יעלו ל-VOD ביום ראשון 14.1.

היקום הקולנועי של מארוול, שמתבסס על חוברות הקומיקס של "מארוול קומיקס", כבש את העולם כבר ב-2008 עם צאתו של הסרט הראשון בסדרה – "איירון מן". מאז הופקו כבר יותר מ-30 סרטים על גיבורי העל, חלקם על דמויות המשנה, אך בכולם רמזים ואזכורים הקושרים אותם זה לזה. שובר הקופות הענק – "הנוקמים", שיצא לאקרנים ב-2012, איחד לראשונה את כוחותיהם של גיבורי העל יחדיו ביקום הדמיוני והבהיר למנהיג הצ'יטאורי ולקהל המעריצים שלעולם אין לזלזל בכוחם של צוות הנוקמים. 

העונה החדשה של הסדרה האהובה "אייקונים נחשפים", נכנסת הפעם אל מאחורי הקלעים של סדרת סרטי מארוול לאורך השנים, מלווה את סיפורה מראשיתה כדמויות קומיקס מאוירות ומשרטטת את הדרך בה כבשה את העולם, כנגד כל הסיכויים.

(8X45 דק', ארה"ב, 2023)

לצפייה בטריילר

 

מישל גונדרי, עשה זאת בעצמך 

בכורה: יום שלישי, 16.1, שעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

ראה עמ' 3

 

מה עובר על קנייה ווסט? | The Trouble with KanYe

בכורה: יום רביעי, 17.1, שעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

באוקטובר 2022, יה (או בשמו המקורי – קניה ווסט) ספג גינויים נרחבים לאחר שלבש חולצת טריקו של White Lives Matter בתצוגת האופנה שלו בפריז. האקט הזה לווה גם בהצהרות אנטישמיות שפרסם ברשתות החברתיות, וכשההצהרות המסוכנות שלו עלו לכותרות עולמיות, הוא אף הוסיף אש למדורה על ידי הפצת "פייק ניוז" מסוכנים ומשלהבים במהלך סדרת ראיונות שערך. לנוכח התגובות לדבריו, יה ציין בפני עיתונאי פפראצי שהוא גם מתכנן לרוץ לנשיאות ארצות הברית ב-2024. 

בסרט התיעודי "מה עובר על קנייה ווסט?" נוסע העיתונאי עטור הפרסים, מובין אזהר, לארצות הברית כדי לנסות ולהבין כיצד הפך אחד האמנים המפורסמים ביותר באמריקה למגפון של שנאה ופילוג.

(75 דק', אנגליה, 2023) 

 

להציל את המגן | The Defenders

בכורה: יום חמישי, 18.1, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

הכדורגלן חאקים אל-עראיבי שיחק כמגן בנבחרת הלאומית של בחריין עד שנעצר, באשמת שווא, על התקוממות ב"אביב הערבי" נגד המשטר. אחרי ששוחרר הוא ניצל נסיעה למשחק כדורגל בקטאר כדי לברוח ב-2014 לאוסטרליה.

בנובמבר 2018, במהלך חופשת ירח דבש בתאילנד, נעצר חאקים ע"י האינטרפול, עקב אשמה בפעילות טרור. למרות שלפי כללי האינטרפול אין לעצור פליטים שנשקפת סכנה לחייהם אם יוחזרו לארץ מולדתם, הוצאה לו בקשת הסגרה לבחריין. הסיפור שלו דווח בהרחבה בכלי תקשורת מרכזיים בעולם וקמפיין ענק של ארגון הכדורגלנים האוסטרלי, בהובלת הקפטן האוסטרלי בדימוס, קרייג פוסטר, לצד כדורגלנים תאילנדים, נלחמו למען שחרורו. התהודה הציבורית פעלה ובפברואר 2019 ביטל משרד התובע הכללי בבנגקוק את תיק ההסגרה. חאקים הוחזר לאוסטרליה וקיבל אזרחות.

הסרט החדש "להציל את המגן" מביא את סיפור הפרשה המסועפת, שעירבה שלוש מדינות, שתי משפחות מלכותיות ואת גוף הספורט החזק בעולם, פיפ"א, בזמן שקמפיין ענק פעל, במרוץ נגד השעון, כדי להציל את חייו של חאקים. 

בימוי: מת'יו בייט (81 דק', אוסטרליה, 2023).  לצפייה בטריילר

21 בינואר – 27 בינואר

 

בית קרדשיאן | House of Kardashian

בכורה: ראשון-שלישי, 21-23.1, ב-22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

כל פרקי הסדרה יעלו ל-VOD ביום ראשון 21.1.

סיפור נסיקתן של בנות משפחת קרדשיאן-ג'נר: קריס ג'נר, קים קרדשיאן וקיילי ג'נר, השפעתן על מיליוני מעריצים ברחבי העולם והם הן בכלל תורמות למאבק הפמיניסטי?

אין עוד משפחה בעולם שמגדירה כל כך טוב את תקופתנו כמו משפחת קרדשיאן-ג'נר. שושלת נשים, שסוף סוף אינה נשלטת ע"י גברים, הפכה לידועה ביותר בעולם, עם תכנית ריאליטי פופולארית בה הן שולטות בנרטיב של עצמן ואימפריה עסקית ו"משפיענית" שלא הייתה כמוה בהיסטוריה.

הסדרה הדוקומנטרית החדשה, בת שלושה חלקים, מניחה בצד את מה שאנחנו כבר יודעים על המשפחה מתוכניות הריאליטי שלה, מהרשתות החברתיות וממדורי הרכילות של הצהובונים, ושמה את הזרקור על שלוש נשות המשפחה – קריס (האם בת ה-65), קים (בת ה-40) וקיילי (בת ה-23) ובוחנת את השאלה הכי חשובה –  האם הן כוח פמיניסטי משפיע, או בעצם סכנה למאבקן של הנשים לשוויון בכל העולם? 

הסדרה תספר את סיפורן בעזרת עשרות ארכיונים שטרם נראו, ראיונות עם בני משפחה, עובדיהן, עורכי דין ושותפים לשעבר, צלמי פפרצ'י, עיתונאים ועוד אנשים שהיו חלק מהמעגל הפנימי שלהן ב-30 השנים האחרונות.

פרקי הסדרה:

פרק 1- קריס: שושלת קרדשיאן התחילה עם אישה אחת: קריס יוטון שתמיד חלמה להפוך לאישה עשירה מבוורלי הילס. היא התחתנה עם עורך הדין העשיר רוברט קרדשיאן, אבל אחרי 10 שנים ו4 ילדים, היא לא מרוצה מהיותה עקרת בית ומתגרשת. במהרה היא מכירה את בעלה החדש, הספורטאי ברוס ז'נר, ממנו נולדו לה 2 בנות.

פרק 2 – קים: קריס ממשיכה לנסות להפוך את בנות המשפחה לעשירות אך הן עדיין לא מספיק מפורסמות. קים מתחילה לעבוד כעוזרת ליורשת ההון, פריס הילטון, אך רק כשקלטת סקס צצה, מתחילה המשפחה לייצר רווח מהפופולריות שלה. אחרי נישואין כושלים של 72 יום, היא מתחתנת עם המוזיקאי השנוי במחלוקת קניה ווסט. 

פרק 3 – קיילי: בתה הצעירה של קריס קיילי פופולרית ברשתות החברתיות אבל החלטה לשפר את שפתיה הופכת את עסק הקוסמטיקה שלה לאימפריה והיא נהיית סמל של דור ה-Z. לאחר גירושי הוריה, ברוס מציג את קייטלין ג'נר לעולם. נשות משפחת קרדשיאן נמנעות מלקחת חלק בתנועת #MeToo, למרות מיליוני הנשים שעוקבות אחריהם והלחץ הציבורי מופעל עליהן. 

 

לכבוד ט"ו בשבט נשדר את הסרט – 

 

מאחורי קו העצים | Beyond the Tree Line

בכורה: יום חמישי, 25.1, שעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

המסע המדהים של הארווי סאטון, בן ה-4, צעיר המטיילים אי פעם לאורך שביל האפלצ'ים. 

שביל האפלצ'ים נחשב לאחד משבילי המטיילים הפופולריים בעולם, למרות שתנאי הטבע בו אינם פשוטים. אורכו כ-3500 ק"מ והוא נפרש לרוב אורכה של מזרח ארה"ב, ממדינת מיין בצפון ועד ג'ורג'יה בדרום. 

הסרט מעורר ההשראה, "מאחורי קו העצים", מלווה את הארווי סאטון שמטייל עם הוריו, ג'וש וקאסי, לאורך השביל הארוך והקשה, בעודם מתמודדים עם האתגרים שמזמן להם הטבע. 

סרט מרגש, מלווה בצילומי נוף יפיפיים, המביא את סיפורה של משפחה אחת שהחליטה לצאת יחדיו להרפתקה של החיים.

בימוי: ג'ואל גואלזו (124 דק', ארה"ב, 2023)

לצפייה בטריילר

 

28 בינואר – 1 בפברואר

 

מלכות היופי של אמריקה | American Royalty

בכורה: יום ראשון, 28.1, שעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

ראה עמ' 4

 

החלום של דלטון | Dalton's Dream

בכורה: יום שלישי, 30.1, שעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

גבר פאנסקסואל צעיר מג'מייקה מחפש אהבה, קבלה ומקום בטוח לאחר שזכה באחת מתחרויות הכישרונות המובילות בעולם.

בדצמבר 2018, דלטון האריס בן ה-24, גבר צעיר משכונות העוני של ג'מייקה, הפך לגבר הלא בריטי השחור הראשון שזכה ב-X-Factor הבריטי ובעסקת אלבומים של מיליון פאונד שהבטיחה לשנות את חייו לנצח. הסרט התיעודי "החלום של דלטון" צולם במשך שנתיים ועוקב אחר האריס בעודו מחפש תהילה והכרה, תוך שהוא מנסה לנצל את ההזדמנות החד-פעמית הזו להגשים את חלומו. סיפור מעורר השראה המשלב את כל הסגנונות המוזיקליים – מהגוספל והרגאיי של ג'מייקה הכפרית ועד לפופ האורבני של לונדון הרב-תרבותית. 

בימוי: קים לונגינוטו, פרנקי מורי בראון (90 דק', אנגליה, 2022)

 

רודי ג'וליאני: דוקו מוזיקלי | Rudy! A Documusical

בכורה: יום חמישי, 1.2, שעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

ראה עמ' 3

יש לבדוק גם

עכשיו בדיסקברי פלוס: בלונדינית קטלנית

בלונדינית קטלנית, סדרת דוקו בת שישה פרקים, בהפקת הולי מדיסון (מנחת "רציחות הפלייבוי") מגיעה לישראל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.