שבת , יולי 27 2024

בונים תקומה #1

סלון ליבלינג – בונים תקומה 1#

25.12.23 | בשעה 18:30 | 40₪, לינק להרשמה

 

אילו ערכים אדריכליים ותכנוניים צריכים להוביל את שיקום העוטף? מה חשיבותה של הסביבה הבנויה בתהליך השיקום של הקהילות באזור? מה תפקידו של שיח על איכות, ריפוי וחיבור לסביבה בעת חירום?

בערב זה בבית ליבלינג נארח אדריכלים ונציגים של גופי תכנון וביצוע הפועלים לשיקום יישובי העוטף, שישתפו בתהליכי התכנון המבוצעים כיום. הם ישוחחו על האתגרים והאחריות של פעולות התכנון בקונטקסט המורכב, ויציגו את הפרויקטים המקודמים בימים אלו בקיבוצים שיארחו את קהילות מפוני העוטף.

זהו מפגש ראשון בסדרה "בונים תקומה", שמתקיימת במסגרת אירועי "סלון ליבלינג". הסדרה תעסוק בתכנון המחודש של יישובים וקהילות שנפגעו במלחמה.

"סלון ליבלינג" הוקם במטרה להעלות לדיון סוגיות הקשורות לשימור הרוח של תל אביב-יפו, בזמנים שהעיר משתנה במהירות לנגד עינינו. המפגשים שואפים לתת מענה לאתגרים אקטואליים המתעוררים בשטח, בתקופה שהשכבות ההיסטוריות של העיר לובשות משמעות חדשה, והמתח בין ישן לחדש חריף מתמיד.

 

דוברים: אדר׳ יובל יסקי – שותף במשרד אדריכלים בתל אביב, מתכנן וחוקר בקיבוצים ובמושבים בארץ, בימים אלו מעורב בתכנון קיבוצים זמניים למפוני הקיבוצים בארי, ניר עוז ונחל עוז בחלופות מיקום שונות; אדר׳ גנית מייזליץ כסיף – שותפה ומייסדת משרד מייזליץ כסיף רויטמן, מקדמת את השיח על חשיבות מרחבי מגורים איכותיים לשיקום קהילות העוטף ועוסקת בתכנון שכונה קהילתית כמשכן זמני לתושבי קיבוץ חולית בקיבוץ רביבים; אדר' ענבר וייס – סמנכ"לית תכנון אפריקה ישראל מגורים ודניה סיבוס, מייצגת בימים אלו את אפריקה ישראל בקבוצת לפידות, שמסייעת כלכלית למנהלת תקומה ומציגה אפשרויות תכנון לחלופות מגורים עבור המפונים מיישובי העוטף. בהשתתפות אדר' שירה מוריוסף, מנהלת תחום תכנון במרחב הכפרי במשרד הבינוי והשיכון.

מנחה: אדר' שרון גולן, מנהלת מעבדת המחקר בבית ליבלינג. מפיקה: מיקי סימון.

 

כתובת: אידלסון 29, תל־אביב–יפו

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.