יום שישי , יולי 26 2024
לוגו פופ טארטס

תא תרבות דה וינצ'י

אי"ב – ארגון יוצרים עצמאים בתיאטרון ואמנות המופע:

מפגש אי"ב ליוצרות ויוצרים עצמאיים

כוחות יצירה
נתיבי פעולה לעת הזאת

13.12.23, יום רביעי | 16:00-21:00 | תא תרבות דה וינצ׳י. רחוב לאונרדו דה וינצ׳י 14, ת״א

לפרטים נוספים ולהרשמה בעלות סמלית ומראש: https://bit.ly/kohot_yetzira_EVE

 

מה התפקיד שלנו אמניות ואמנים עכשיו בזמן מלחמה ובעתיד שלאחריה? איך נוכל להבין את היצירה בזמנים האלה, ומה ליצור עכשיו ?!
כוחות יצירה, התכנסות א״יב ליוצרות ויוצרים תברר את נתיבי הפעולה של הכאן והעכשיו.

אמנות היא כוח מחייה, היא מפלט ומקלט, יש לה את היכולות להעניק כוחות של ריפוי גם ברגעים האיומים מכל. היא דרך למצוא קצה חוט באפלה על מנת לכתוב מחדש את הסיפור שלנו- כבודדים וכחברה. היצירה היא חוסן רוחני ששולח חץ אל העתיד.

החלק הראשון בכוחות יצירה מוקדש לשיחה ושאלה. בסימן שאלה: מרחב השתתפותי לשאילה כפעולה. כי לשאול היא פעולת התנעה, שמניחה משהו חדש. מנחים: מיכל ואעקנין ואיתי מאוטנר, ג׳ייסון דנינו הולט ועלית קרייז, דפנה קרון וארז מעין שלו.  נמשיך לשיחת זום טרנסאטלנטית יצירה בזמני מלחמה עם Vlad Troitsky, במאי קבוצת התיאטרון DAKH האוקראינית.

החלק השני של הערב הוא הזמנה לפעולה, שלוש סדנאות לבחירה (פרטים כאן בהמשך)

 

האירוע מתקיים בתמיכת עיריית תל אביב , המחלקה לאמנויות

מנכ״לית אי"ב: ענת רדנאי // מפיקת אי״ב: ליטל נמרוד // ניהול אמנותי כוחות יצירה: דפנה קרון

 

בחלק הראשון: אנחנו עמוסים ומוצפים ורוב הזמן קשה בכלל לחשוב על מה לומר או מה ליצור עכשיו. לכן הזמנו את סימן השאלה להיות לנו עוגן. בקבוצות קטנות נשב עם איתי מאוטנר ומיכל ואעקנין, המנהלים האמנותיים של פסטיבל ישראל, או עם גיי׳סון דנינו הולט – אמן ומנהל אמנותי תיאטרון הבית לצד עלית קרייז – אמנית פרפורמנס או ארז מעיין שלו, המנהל האמנותי של תיאטרון תמונע, לצד האוצרת דפנה קרון שינחו את המשתתפים בסשנים רכים של שאילה- כפעולה אמנותית.

אחרי סופגניה מתוקה חמה ורכה שתצא בו ברגע מהתנור, נתכנס לשיחה עם ולד טרויטסקי Vlad Troitsky,  במאי ומנהל קבוצת התיאטרון DAKH האוקראינית. דאקה הוא מרכז אמנות עכשווית בקייב, תיאטרון עכשווי ופלטפורמה ליוזמות אמנות רבות. נדבר עם ולד על יצירה בזמן מלחמה ועל החומרים המטעינים אותו ואת היצירה שלו באוקראינה (ולד יהיה איתנו בזום).

בחלק השני: לתת לדם לזרום, ללב לפעום, למילים להכתב, לצאת לרגע מהקפאון של התקופה האחרונה. הזמנו שלושה מאסטרים שידעו להוביל את הרגע הזה בדיוק. לכם רק נשאר לבחור:

הסופרת והתסריטאית דקלה קידר תעביר את ״סימני דרך״ סדנא שהיא צעד אחד קטן פנימה. לחפש את האישי, הפרטי, הפנימי בתוך יצירה. איפה נמצא הדופק של היצירה והדמיון, בזמן שסיפורים ענקיים ושברים איומים ודרמטיים מתקיימים סביבנו. את דיקלה אתם ודאי מכירים בתור התסריטאית והסופרת שזכתה עם הסדרה ״שעת אפס״ בפסטיבל קאן. כלת פרס אשכול ליצירה עברית, פרס דבורה עומר לספרות ילדים ונוער. ומורה נערצת בסם שפיגל ובצלאל.

אילנית תדמור מאסטרית באימפרוביזציה תנחה את ״נוכחות רכה: מפגש בתנועה״. הזמנה לצאת מהתאבנות שאפיינה את התקופה האחרונה. אילנית תדמור מוכרת בעולם כאחת המורות המובילות בתחום הקונטקט והאימפרוביזציה. היא מלמדת ומופיעה בפסטיבלים ובסדנאות ברחבי העולם ותגיע ל׳כוחות היצירה׳ לאפשר למי שמעוניין להכניס קצת תנועה לנשמה.

המנצח של הפעולה השלישית לבחירה היא של שמעון לוי הוא אחד המוחות הגדולים בתחום התיאטרון, והמתרגם לעברית של כתבי בקט. ביקשנו ממנו ליצור לנו אסופה של טקסטים לעת מלחמה וכך נולד פורמט הקריאה החיה בטקסטים מרפאים: אנתולוגיה לעת מלחמה. יהיו שם פינטר ודילן תומס,  בקט ושמאס. וכמובן קהל המשתתפיות.ים לקריאה חיה ומשותפת בקולות. כי לפעמים כשנגמרות המילים צריך להפוך במילים שניסחו גדולים לפנינו ופשוט לקבל השראה.

אודות אי"ב – ארגון יוצרים עצמאים בתיאטרון ואמנות המופע

עמותת אי"ב מבקשת להעצים את שדה היצירה העצמאית התיאטרונית בישראל , ליצור אופק פעולה ולקדם יוצרות, יוצרים ויצירה עצמאים. בעמותה חברים 70 יוצרי תיאטרון ופרפורמנס, ולצידם נותנת העמותה מענה גם לכלל קהילת היוצרים בישראל באמצעות סדנאות, השתלמויות מקצועיות ומגוון פעולות.

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.