שבת , יולי 27 2024
משפחה אמיתית

מהיום בקולנוע: משפחה אמיתית

משפחה אמיתית
סרטו של פביאן גורג'אר
La vrai Famille
A film, by Fabien Gorgeart

זוכה פרס הבימוי בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי בבג'ינג 2022
זוכה פרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל הקולנוע הדובר צרפתית בנאמור.
זוכה פרס חבר השופטים ופרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל הקולנוע הפרנקופוני באנגולם
זוכה שלושה פרסים בפסטיבל בואלנסיין, פרס השופטים, פרס הקהל ופרס הסטודנטים.

אנה חיה באושר עם בעלה, שני הבנים שלהם וסימון, ילד בן 6 שנשלח על ידי שירותי הרווחה לחיות איתם כשהיה רק בן שנה וחצי. כשאביו הביולוגי של סימון מחליט שהוא מוכן לקחת ולגדל אותו בכוחות עצמו, חיי המשפחה מתערערים מן היסוד. עולמה של אנה מתהפך עליה, כשהיא נאלצת לעמוד מול הדילמה הקשה מכולן: האם היא תוכל לוותר על ילד שבמשך כל החיים קרא לה "אמא"?

סרטו המרגש והעוצמתי של פביאן גורג'אר, ששואל אותנו: מה היא בעצם "משפחה אמיתית"?

תסריט ובימוי: פביאן גורג'אר
צילום: ג'וליאן הירש
עריכה: דמיאן מאסטרוג'י
מוסיקה: גבריאל דה פורט
הפקה : דזיים לין פילמס, ופטי פילמס

משתתפים
אנה: מלני תייריMelanie Thierry
דריס: ליס סאלם Leys Salem
אדי: פליקס מואטי Felix Mooati
סימון: גבריאל פאבי Gabriel Favie
אדיראן: לוארנטין קלייפי
ג'ול: בסיל ויולט
השופטת: דומיניק בלאנק, חברת הקומדי פרנסז
צרפת 2021, 102 דקות, צרפתית תרגום לעברית ואנגלית.

הפצה בישראל קולנוע חדש בע"מ.
החל מן ה 21 בספטמבר בסינמטק תל אביב וברחבי הארץ
טריילר

הערות הבמאי
כשהייתי ילד, גידלה אמי ילד שנמסר לה כילד אומנה על ידי רשויות הרווחה. זו הייתה העבודה שלה. כשדוד הגיע למשפחתנו הוא היה בן שנה וחצי, הוא עזב כשהיה בן 6. אני הייתי בן 9. בסרט הראשון, "דיאן עושה את הדבר הנכון" אם פונדקאית חוסמת את רגשותיה כדי לא להתקשר לתינוק שהוא נושאת ברחמה עבור אנשים אחרים. אנה גיבורת הסרט הזה נותנת לעצמה להיסחף באהבה שהיא מגלה כלפי סימון, הילד שאינו שלה. ההחלטה של אביו של סימון לקחת אותו בחזרה מגיעה כהפתעה גמורה לאנה. היא מנסה כמיטב יכולתה לנהוג בדרך מקצועית אבל לאט לאט היא רואה שסימון מתרגל לחיים שונים ממה שהיה רגיל אליהם. היא יודעת שעל סימון לחזור אל אבא שלו, אבל היא אינה מסוגלת להפסיק לקוות שתוכל לשמור אותה בחזקתה ככל שניתן.
הפרויקט צמח מן הרצון שלי לחקור את הסיטואציה הפרדוקסלית בה חיות משפחות אומנה.
"תאהבו אותם אבל לא יותר מדי". זה מה שנשי רשויות הרווחה אמרו לאמי. הסרט שלי מתייחס לנקודת המבט של אנה כדי לנתח את שלל הרגשות שהיא עוברת ברגע יוצא דופן זה בחייה.
אדי אביו של סימון נלחם קשה כדי להתמודד עם אבדן רעייתו, אימו של סימון, והוא יעשה הכל כדי לזכות בבנו בחזרה. התנגדותה של אנה לסמוך עליו, מאמתת אותו עם רגשי האשמה שלו. אדי ואנה, שניהם חשים אהבה אמיתית ולגיטימית כלפי סימון, אבל רק אחד מהם יזכה לחיות איתו. דריס בעלה של אנה חש את אותה עוצמת כאב כמוה מעזיבתו של סימון, אבל הוא מקבל אותה ורואה את חייהם ללא הנוכחות של סימון. הוא הופך מקור תמיכה חשוב לילד ומסייע לו לראות שהחזרה אל אביו היא דבר חיובי. למרות שעליו להתמודד עם העצב שלו בתהליך הזה. סימון נקרע בין שתי גישות הורות ששתיהן מבקשות את טובתו. למרות שהוא חש בקושי הגדול של אנה לשחרר אותו. הוא לומד להכיר את אביו טוב יותר ולומד להתחבר אליו. שני הבנים של אנה ודריס גם הם נפגעים בעקבות השינויים העוברים על המשפחה. הם מתייחסים לסימון כאחיהם הצעיר ומביעים את רגשותיהם בצרוה ישירה וברורה.
לפני הצילומים בדקתי עם כל צוות השחקנים בוגרים וילדים כמה מצבים שאפשרו להם לרכוש זיכרונות והבנה, הרגלים, התבדחויות, שיסיעו בידיהם לעצב את המשפחה המיוחדת הזו. המורכבות סייעה לי לכל אורך הצילומים למצוא את האמת בחיי היום יום שלהם, שהיו מאד רגילים מסתבר, אבל זוהמו על יד התהפוכות שעברו על כל אחד ואחד מהם.
הסרט שלי מתרכז במערכת היחסים בין אנה לסימון. לעיתים רציתי שזה יראה כמו סרטים ביתיים, רגעים אמיתיים המוכרים לנו כשאנו צופים בהם, רגעים שאנחנו רוצים לזכור ולהעריך.

הבמאי פביאן גורג'אר
לאחר שעבד מספר שנים בתיאטרון, יצר שישה סרטים קצרים. כולם הוצגו בפסטיבלים בולטים וזכו בפרסים ואף הוצגו בטלוויזיה הצרפתית ובארצות שונות גם כן. ב 2017 ביים את סרטו הארוך הראשון "דיאן עושה את הדבר הנכון" בכיכובה של קלוטילד הם, וזכה בפרס בפסטיבל קולנוע און ליין. ב2019 הוא מביים הצגת תיאטרון על פי סיפור של עמנואל ברנהיים, גם היא בכיכובה של קלוטילד הם. ההצגה הוצגה בפריז ויצאה לסיור ברחבי צרפת, הוא ביים כמה פרקים בסדרת הטלוויזיה הצרפתית המצליחה "צמידים אדומים".

מלני תיירי
החלה את הקריירה של כדוגמנית למרות שהיא נמוכה יחסית רק 160 ס"מ. ובגיל 18 החלה לשחק בקולנוע ובטלוויזיה. בין תפקידה הרבים הסרט "להתראות שם למעלה,, הגרסה הצרפתית של "בטיפול", שיצרו טולדנו ונקש, והסדרה של איתן מנצורי "שטח הפקר", שהוקרנה בערוצי הכבלים כאן, שם הופיעה לצידו של פליקס מואטי , העונה השנייה כבר צולמה. היא ביימה סרט קצר ששמו המפתיע הוא "אפיקומן".
היא זוגתו של הזמר רפאל ולשניים שני ילדים.

פליקס מואטי
בנו של הסופר, במאי ומפיק היהודי צרפתי סרג' מואטי.
למרות גילו הצעיר הופיע בסרטים רבים ,כמה מהם הוצגו בארץ, "סיפור כיסוי", "רופא הכפר", "לשחות או לא להיות" והסדרה "שטח הפקר" בעונתה הראשונה.

יש לבדוק גם

וידאו+אודיו: PETRIFIED

בשנה האחרונה שחרר דיוויד את סינגל הבכורה Caught, שהוביל להיכללותו ברשימת המוזיקאים המבטיחים של עיתון …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.