שבת , יולי 27 2024
האמן מעין קופרשטיין, צילום ענת קופרשטיין

כמה נמוך אפשר לעלות?

"כמה נמוך אפשר לעלות?"

תערוכה חדשה של 14 צילומי רחפן מקוריים של האמן מעין קופרשטיין, מתעדים את מצבו העגום של ים המוות בעין אמנותית ומבקשים להעלות את המודעות לסכנות הגלומות במציאות הקיימת בשטח

פתיחה: יום ראשון ה-10.9.23, נעילה: יום שישי ה-3.11.23

גלריית האמנות, בניין B, בדיזנגוף סנטר

הכניסה חופשית

גלריית האמנות של דיזנגוף סנטר תציג את התערוכה "כמה נמוך אפשר לעלות?", הכוללת 14 צילומים מקוריים של האמן מעין קופרשטיין. התערוכה, אשר מוקדשת לנושא המפגש בין אדם לטבע, מעניקה נקודת מבט ייחודית ומעוררת מחשבה על השפעת התיעוש האנושי על עולם הטבע. התערוכה מציגה את ההשלכות של אינטראקציה זו, במיוחד באזור ים המלח, שבו המחיר שמשלם הטבע הוא דרמטי. עם זאת, למרות ההרס שנגרם, צצו נופים חדשים שאינם נגישים, ויוצרים נושא יוצא דופן ומרתק לצילום.

התמונות שמוצגות בתערוכה מציעות הצצה לאופי הפרקטלי של תצורות טבע ייחודיות,  ומציגות נוף מרהיב מבחינה ויזואלית, כמעט כמו יצירת אומנות. באמצעות הדגשת היופי של שני העולמות הסותרים הללו, התערוכה מעודדת את המבקרים להרהר בחשיבות השמירה על הטבע והשפעת פעילות האדם על הסביבה. התערוכה טומנת בחובה מסר רב עוצמה על החשיבות של פיתוח בר קיימא והצורך של האנושות להיות מודעת יותר לעולם הטבע.

לקופרשטיין (51), יליד ערד שמתגורר גם כיום בעיר הדרומית תמיד הייתה תשוקה לצילום, אבל כמוזיקאי הוא הקדיש את רוב זמנו לאומנותו. עם זאת, במהלך ארבע השנים האחרונות, הוא הצית מחדש את אהבתו לצילום והשקיע בציוד מקצועי, הכולל גם רחפן. מסירותו לאומנותו הובילה אותו להתאמן ולהתנסות במיומנויות הצילום בחצר הקדמית שלו – ים המלח.

לדברי האמן מעין קופרשטיין: "תמונות הרחפן של ים המלח מציגות נקודת מבט ייחודית ואפשרו לי להביא לידי ביטוי את היצירתיות שלי. נפלה בחלקי הזדמנות חד פעמית של תיעוד היופי והחספוס העז של הנוף דרך העדשה. מצילומי אוויר סוחפים הלוכדים את מרחבי אגם המים המלוחים ועד לפרטים של תצורות הסלע הייחודיות, התמונות הן שיקוף אמיתי של תשוקתי לאמנות הצילום. אני מברך על כך שאוכל להעביר את התחושות העזות מנופי המקום למבקרי דיזנגוף סנטר שבלב תל אביב, שכן אני מאמין שלים המלח חסרים יחסי ציבור טובים, ואני מודה להנהלת המתחם על העלאת המודעות לנושא".

התערוכה "כמה נמוך אפשר לעלות?" של האמן מעין קופרשטיין

תוצג בין התאריכים 10.9-3.11.2023 במתחם גלריית האמנות שבבניין B בדיזנגוף סנטר.

שם האמן באנגלית: Maayan Kuperstein

שם התערוכה באנגלית: How Low Can One Rise?

הכניסה חופשית

 

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.