שבת , יולי 27 2024
הפרויקט של איציק צדקה מארח את דן תורן

וידאו+אודיו: מרלין

מרלין
הפרויקט של איציק צדקה מארח את דן תורן

איציק צדקה כותב טקסטים מחונן בעל סגנון ייחודי מפיח לראשונה חיים במילים שלו , בפרויקט חדשני בו שירים שכתב בתקופות שונות של החיים , שחלקם אף הלחין , מקבלים סגירת מעגל של יציאה לאור עם עיבוד והפקה, בעזרתו האדירה של האמן הרב ממדי דן תורן , אשר יחד עם מאיר גולדברג , מוביל הרבה שנים את "סלון לפזמון" סדנת כתיבת שירים בה איציק חבר ותיק.
למה "שירים עלי דשא?" "כבן לעדה השומרונית , כמו כל שאר בני העדה ,גם אני חי ונושם את התורה,הן כדרך חיים, והן כהשראה לכל שביל חיים בו אני הולך.
אחד מנכסי צאן הברזל של העדה ,הוא שימור העברית העתיקה אותה דיברו בני ישראל, הן בכתבה והן בלשונה, שזה ממש לקרוא את הטקסט בשפת המקור, בעוד כל השאר קוראים את התרגום, והחיבור למילים הוא אל ליבת הרוח אליהן התכוון חותם החומש.
השיר הראשון בתורה מתחיל כבר בפרשה הראשונה בספר בראשית, בשירת למך "עדה וצלה שמען קולי, נשי למך האזינה אמרתי" והשיר האחרון בספר דברים מתוך שירת האזינו האדירה "האזינו השמים ואדברה, ותשמע הארץ אמרי פיי" – המוטיב של השירה המקבילה, המושרש בתורה הילך עליי קסם, כלומר אותה משמעות בשני משפטים שונים שאומרים אותו דבר בעוצמה אחרת. ובתוך שירת "האזינו" יש את המשפט הרוחני בהקבלה " יערף כמטר לקחי, תזל כטל אמרתי ,כשעירים עלי דשא, וכרביבים עלי עשב" . הקסם הזה משך אותי אל הכתיבה, והוא הבאר ממנה אני שותה את מילותיי ,ומשם מטפטף על הניר את "מטר לקחי"
"שעירים עלי דשא" הן הרוח של המילים של שירת האזינו, ובהשאלה קראתי לפרויקט "שירים עלי דשא"-מתוך תפילה חרישית, ששירים אלו יהיו הרוח בשרשרת דשא של שירים אותם מכירים עוקביי ברשת החברתית, ויצאו עכשיו אל מרחבי לבבות החפצים לשמוע.

מרלין- השיר הראשון אותו מגיש בצורה מופלאה דן תורן , למילים ולחן שלי, יוצא מתוך שילוב של מספר השפעות, בתקופת נעוריי ושירותי הצבאי, בשכונה שלנו, היה רץ הלהיט "מרלן שלי מרלן" של ישי לוי, שיר שנחרש, בניגוני מסיבות, ויושבי ספסלים, ואני כנער מתבגר הערצתי את להקת משינה , ובזמן שירותי הצבאי במקביל ל "נגעה בשמיים" של משינה, הוציאה להקת אתניקס את הלהיט "ג'סיקה" , וחלמתי לייצר מולו להיט מקביל וחיברתי יחד עם טייק-אופ שרציתי לעשות לשיר של ישי לוי, מרלן שלי מרלן , נולד השיר הזה.
שירתי בבסיס של אוגדת מילואים, וכשהם היו באים לתקופות שירות, לכל קבוצה שהגיעה, הייתי שר את השיר תוך כדי עבודה, וכל היום הם חזרו על הפזמון, ושאלו של מי השיר, הייתי עונה בשקר לבן שהשיר של להקת משינה, והם היו עונים , "אין על השירים של משינה", משם הבנתי שזה השיר הראשון שאני רוצה להוציא.
איציק צדקה-tzdaka1973@icloud.com
עריכת וידאו – גיא יהשוע

יש לבדוק גם

וידאו+אודיו: PETRIFIED

בשנה האחרונה שחרר דיוויד את סינגל הבכורה Caught, שהוביל להיכללותו ברשימת המוזיקאים המבטיחים של עיתון …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.