שבת , יולי 27 2024
לוגו פופ טארטס

יצורה

תערוכת צילום חדשה:

יצורה

 זוהר רון ועדן פראדי

אוצרות : אושרי כהן-נדר

פתיחה חגיגית : 9.9.2023  בשעה 18:00

נעילה:  7.10.2023

שמעון הצדיק 12, יפו , הכניסה חופשית

התערוכה יצורה מציגה פרוייקט צילום משותף של הצלם והבימאי זוהר רון והאמנית עדן פראדי. שלוש סדרות של צילומים מוקפדים ומבוימים בהן גופה של פראדי חשוף, במנח של תנועת ריקוד, ופניה מכוסות. כיסוי הפנים מדגיש את ההפרעה ממנה סובלת המצולמת, בשם דיסמורפיה – הפרעה בדימוי הגוף או הפנים שהסובלים ממנה מוטרדים מאפיינים בהופעתם החיצונית בצורה מופרזת, ודוחים את מראם החיצוני עד לסלידה מוחלטת והרגשת כיעור ובושה .

הפרעת גוף דיסמורפית המכונה גם הפרעה בדימוי גוף, היא הפרעה כפייתית ממנה סובלים כ 3 אחוז מהאוכלוסיה. מאחר והיא קשה לאיבחון ניתן לשער כי מספר הסובלים מתסמיני ההפרעה גבוה יותר, ורובם פונים לפתרונות חיצוניים כמו ניתוחים פלסטיים ונוטים פחות לקבל את העזרה להם הם זקוקים. הסובלים מההפרעה חווים מצוקה עזה, תפקודם בתחומי חיים שונים נפגע והם חשופים לתחלואות קשות עד כדי הפרעות אישיות, דיכאון קליני והתאבדויות.

סדרת הצילומים החדשה "יצורה" היא מפגש בין צלם ובמאי לבין אמנית ורקדנית הסובלת מדיסמורפיה של הפנים. עבודתם המשותפת התחילה בעיסוק המשותף שלהם בתרבות האפריקאית ובמחול. זוהר רון –בנו של רקדן להקת בת שבע, שיצא בבגרותו למסעות ארוכים ביבשת אפריקה חקר את התרבות והאסטתיקה האפריקאית ובחיפוש מתמיד אחרי הארכיטיפ והפראי בצילום,  ועדן פראדי ,אמנית ורקדנית המשתמשת  בריקוד האפריקאי המסורתי כתרפיה. זהו ריקוד שבו קצב התופים והגוף פועמים יחד, במטרה להגיע לטרנס ואקסטזה.

 בסדרת צילומים מבוימת ומוקפדת , ניצבת המצולמת במנח ריקוד כאשר פניה מכוסות. גם הצלם וגם המצולמת נמצאים בחיפוש תמידי אחרי יופי, אחרי הנשגב והאבסולוטי. בעוד הצלם ניצב מול מודל הנחשב בתרבות המערבית כמושלם ויפה, המצולמת מרגישה כעורה ומכסה את פניה מאחורי מסכה. הצילומים מציגים גוף נשי בפרופורציות אידיאליות כזה שהגדרות חברתיות רחבות תופסות כיפה וכמושלם אבל המצולמת אינה יכולה לחוות את אותה תחושה ואף חווה רגשות הפוכים.

 בחברה שמנסה להיות מודעת ועכשווית, נפרצים הגבולות ונדמה שהגדרתו של היפה אינו מוגבל לממוצע, אך בדומה לייצור אורגני חי המגיב לסביבתו הקרובה, ומנסה לייצר אדפטציה כך שיוכל לשרוד, כך כולנו מתאמצים לייצר השלמות כך שנתאים לסביבתנו החיצונית, ומנסים לייצב את זו הפנימית. הפרויקט הצילומי יצורה עוסק ביופי כחוויה סובייקטיבית, חושף את התמודדותה של המצולמת עם הפרעת דיסמורפיה של הפנים, ומבקש ולהעלות את המודעות לתופעה.

 Yaara Open Studio / שמעון הצדיק  12, תל אביב יפו

שעות פתיחה : יום רביעי וחמישי :  12:00-18:00/  יום שישי : 10:00-14:00

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.