שבת , יולי 27 2024
מכירה פומבית למען אוקראינה, בדרך אל השוק, מארי ג'ו רנדנאק, United People Planet

מכירה פומבית למען אוקראינה

 

 

מכירה פומבית של אמנות נאיבית למען העמותה 

"United People Planet" הפועלת באוקראינה

יום ה', 24 לאוגוסט 2023 בשעה 18:00 בגלריה ג'ינא

(דיזנגוף 255, תל אביב)

 

גלריה ג'ינא לאמנות נאיבית בינלאומית גאה לערוך מכירה פומבית של ציורים מאוסף הגלריה, אשר יעזרו לגייס כספים לעמותה "United People Planet", אשר פועלת באוקראינה מאז תחילת הפלישה הרוסית. 

 

זואי סבר, אמנית המיוצגת ע"י גלריה ג'ינא, פתחה את העמותה הנ"ל למטרת גיוס כספים לעזרה לאזרחי אוקראינה וחייליה. בימים אלו, פועלת העמותה להקמת מערך שיקום פסיכולוגי לאזרחים נפגעי הלם וחרדה באוקראינה. תוכנית השיקום תתבסס על ניסיונם של מומחים ישראלים ואמריקאים בתחום ההתמודדות עם טראומה, אך כמובן שתעשה התאמות למצב המסוים הקיים באוקראינה. 

 

זוהי הפעם השנייה שבה גלריה ג'ינא עורכת מכירה פומבית למען אוקראינה. הפעם הקודמת שבה זה קרה הייתה לפני כשנה, ונעשתה ביוזמתה של זואי סבר עצמה. זואי עלתה לארץ ב-1990 בהיותה בת 14 ובעצם, עד לתחילת הלחימה, לא הייתה מאוד מעורבת בקורה במולדתה. 

מעט לאחר פרוץ המלחמה, יצר איתה קשר חבר ילדות אשר עזב את עבודתו על מנת להצטרף לכוחות הלחימה וסיפר לה על התנאים הקשים ומיעוט הציוד הניתן ללוחמים. מרגע זה, השתנו חייה של זואי, ולאורך השנה וחצי האחרונות, היא התגייסה לעזרת הכוחות ונמצאת על הקו ישראל-אוקראינה. 

גם זואי תהיה נוכחת בערב המכירה הנוכחית, תישא דברים, תשמח לענות לשאלות, ותסביר מעט על העמותה "United People Planet" שאליה יועברו הרווחים ממכירה זו. 

 

ערב המכירה יערך, באופן סמלי, ביום העצמאות ה-32 לאוקראינה ויתקיים תחת חסות שגרירות אוקראינה בישראל. באירוע ינכח נציג מהשגרירות אשר יישא נאום קצר, ולאחריו אורחת הכבוד שלנו, זואי סבר, תחלוק עם האורחים מחוויותיה בביקורה האחרון באוקראינה. 

 

באירוע, יוצעו למכירה 22 ציורים מאוסף הגלריה.  בציורים שיוצעו, יהיו אמנים מצרפת (אנרי ברואל), קובה (לואיס חואקין רודריגז אריאס) וישראל (יצחק בוברמן) ועוד רבים. הם יראו על קצה המזלג את עושר הז'אנר הנאיבי, ואנו מקווים שיראו לכולנו שתמיד יש מקום לתקווה ויש דברים מופלאים בעולם הזה אשר מצדיקים את המאבק על עתיד טוב יותר לכולנו.  

גלריה ג'ינא, הנחשבת כמוסד בינלאומי המתמחה בז'אנר הנאיבי,  מציגה אמנות נאיבית מ-33 מדינות, וכ- 120 אמנים שונים. עושר זה מאפשר תמונה רחבה על הז'אנר הנאיבי וביטוייו השונים הנובעים מתרבויות, מסורות ומנטליות שונה, כמו גם סגנונו הייחודי של כל אמן ואמן. לצד שוני זה, ניתן לראות את המכנה המשותף לאמנים הנאיביים היוצרים בקצוות השונים של העולם. 

 

The great artists of the past were aware that human life is full of chaos and suffering. But they had a remedy for this. And the name of this remedy was “beauty”. The beautiful work of art brings consolation in sorrow and affirmation in joy. It shows human life to be worthwhile.”  Roger Scruton

 

 

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.