שבת , יולי 27 2024
FOUNDATION , אפל טיוי פלוס

בואו נדבר על זה: FOUNDATION עונה 2 פרקים 1-2

רגע לפני שנציין את ט' באב, ובצל הדיבורים על חורבן בית שלישי, חזרה לחיינו סדרת המדע הבידיוני המושקעת FOUNDATION, המבוססת על כתביו של אייזיק אסימוב.

"המוסד" היא הסדרה ההיא של "אפל טיוי פלוס", שעלתה לפני כשנתיים, לא הפכה ללהיט ענק, אבל קיבלה עונה שנייה בזכות בניית העולם המוצלחת שלה, ההשקעה הכספית הגדולה והתחושה ש"יש פה משהו טוב".

היא יקרה להחריד, וכל פריים ופריים מעיד על כך, גם בעונתה השנייה.

והיא מבוססת על שני ספרים ושלל ספרי המשך ופריקוולים , שכתב אסימוב ושנדמים קשים עד בלתי אפשריים לעיבוד למסך, הגדול או הקטן.

הפוסט שלהלן יתייחס לשני הפרקים הראשונים בעונה החדשה, שכבר עלו. פרק נוסף יעלה בכל יום שישי.

ספוילרים, אוקיי?

אוקיי.

אם מישהו באמת זוכר את כל דקויות העלילה שבעונה הראשונה של FOUNDATION, אנא שיקום כעת.

לא רבים קמו, נכון?

לכן ההמלצה החמה ביותר של פופ טארטס היא לצפות באינטרנט בסרטונים שמסכמים את העונה הראשונה, רצוי בהרחבה ככל האפשר.

בעונה החדשה אנחנו כ-138 שנה לאחר מרבית אירועי העונה הקודמת.

גייל, לטעמו של פופ טארטס עדיין החוליה החלשה בסדרה, התעוררה משנתה בכוכב מולדתה, שכעת כבר אינו תומך בחיים. היא פוגשת שם את סלבור הרדין, שהיא , מסתבר, ביתה הביולוגית.

בעונה החדשה אנו למדים, שהמוסד שיסדו חסידי סלדון בטרמינוס עלה כפורח.

וסלדון עצמו, או יותר נכון ההתגשמות החזותית שלו, לא נצפה מאז אותה הכרזה שלו בסיום העונה הקודמת.

בינתיים סלבור מסבירה לגייל מה קרה בטרמינוס, והשתיים מגלות, שציר הזמן השתנה, והמשבר השני בתחזית הפסיכוהיסטוריה של הארי סלדון הוקדם, וצפוי להגיע בעוד כמאה וחמישים שנה.

בינתיים בטרנטור, האח דיי עוסק בפעילות מינית עם האנדרואיד שהחליפה את חיתוליו כשהיה תינוק, מצליח לסכל- בעירום – מזימת התנקשות בו, ומעורר את חמת אחיו, דאסק ודון, כשהוא שואף לשאת לאישה מלכה שליטה מכוכב אחר ולהביא יורש בדרך מסורתית.

אנחנו יודעים מהעונה הקודמת, שחל שיבוש ברצף הגנטי של הקיסר קליאון- אז גילינו שהאח דון היה עיוור צבעים, ולכן הוא גם חוסל בסופו של דבר.

אנחנו לא בדיוק יודעים מה הביא את דיי הנוכחי להחלטתו, אבל נדמה שהוא נחוש להמשיך בה, גם כשהמלכה מתגלה כאישה חריפה, לא ממש מנומסת, שאוהבת לפרוט על המיתרים הרגישים של הסובבים אותה.

לי פייס, המגלם את האח דיי, מצליח גם הפעם להיות הדמות המסקרנת ביותר בסדרה, גם אם לעיתים הטקסטים שמושמים בפיו נדמים מעט מלאכותיים. הוא פשוט שחקן ענק, וגם מצליח להבדיל בין האח דיי שאנו פוגשים כעת לאח דיי מעונת הבכורה .

ויש בתווך גם את התפתחות המאמינים בהארי סלדון לדת שמשתמשת בטריקים, הצצה לעתיד המבהיל של גייל, וכמובן הארי סלדון בכבודו ובעצמו, שמתגשם הפעם בפני גייל וסלבור, אחרי שהצליח לברוח מה"כלא" שבו שמה אותו גייל בעונה הקודמת.

הוא נוזף בה קשות על מה שעשתה, ומטיל עליה את האחריות להאצת קו הזמן של המשבר השני, אבל עובר לשתף איתה פעולה, כשנדמה שהיא מכירה בטעותה ויודעת מה לעשות מעתה והלאה.

כאמור, פופ טארטס לא מחבב במיוחד את עבודת השחקנית, שמגלמת את גייל, וגם יכולות המשחק של סלבור הרדין עברו רידוד משמעותי בין העונות, ובינתיים היא רק מפלבלת בעיניה או מהדקת את שפתיה כדי להיראות מתוחה או מודאגת.

אבל משהו בכל זאת השתנה באווירה הכללית, אחרי הצפייה בשני הפרקים הראשונים- הסדרה נדמית מהודקת יותר ופחות פילוסופית, מפלס האקשן עלה, ונקווה ש"אפל" לא יהפכו את FOUNDATION לקורבן של עונת הקיצוצים בשירותי הסטרימינג, ויאפשרו לה להמשיך ולהתפתח.

נסיים בסרטונים

יש לבדוק גם

וידאו+אודיו: PETRIFIED

בשנה האחרונה שחרר דיוויד את סינגל הבכורה Caught, שהוביל להיכללותו ברשימת המוזיקאים המבטיחים של עיתון …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.