שבת , יולי 27 2024
אלמנטלי, ELEMENTAL

מהיום בקולנוע: אלמנטלי

סרט האנימציה 'אלמנטלי' – בסרט החדש מאולפני דיסני – פיקסאר נכיר את העיר אלמנט סיטי, המקום בו אש, מים, אדמה ורוח גרים יחדיו.

אלמנטלי
ELEMENTAL
ארה"ב, 2023

הסרט מופץ על ידי פורום פילם ויוקרן באנגלית עם כתוביות ובדיבוב לעברית.
'אלמנטלי' יגיע לבתי הקולנוע ב-15.6

בימוי: פיטר סון
תסריט: ג'ון הוברג, קאט ליקל, ברנדה שוע
הפקה: דניס ריים
עריכה: סטפן שפר
מוזיקה: תומאס ניומן

קולות:
ליה לואיס, מאמדו אצ'י, רוני דל כרמן, שילה ווסו, ונדי מקלנדון-קובי

אורך הסרט: 109 דקות

תקציר:
'אלמנטלי' של דיסני ופיקסאר הוא סרט חדש ומקורי המתרחש באלמנט סיטי, עיר בה חיים יחד תושבי אש, מים, אדמה ואוויר. הסיפור מציג את אמבר, בחורה אש, קשוחה, שנונה וחריפה, שהחברות שלה עם בחור זורם, חצוף וכייפי בשם ווייד מאתגרת את האמונה שלה לגבי העולם שבו הם חיים.

על ההפקה:
קל לדמיין שלרוח יהיה מצב רוח או שאש יכולה להתעצבן. צרור פרחים שמח יכול בהחלט להאיר את יומו של עציץ עפר בודד. ומים יכולים להיות רגועים ואסופים יום אחד ולמחרת ממהרים נורא. "מה אם האלמנטים שכולנו מכירים היו חיים?" שואל הבמאי פיטר סון.

סון אומר שהסיפור, שהוא מאוד אישי עבורו, התחיל בציור של דמות אש ודמות מים באינטראקציה. הוא דמיין ידידות בלתי צפויה ביניהם – מערכת יחסים שבוודאי תגרום מבוכה, צחוק וטעויות מצחיקות. "התחלתי לשלב את מערכת היחסים שלי עם אשתי – אני קוריאני והיא אמריקאית, חצי איטלקיה", אומר סון. "הסתרתי את מערכת היחסים מההורים שלי בהתחלה כי הם – לפי האסכולה הישנה – רצו שאתחתן עם מישהי קוריאנית.

הוריו המיושנים של סון התרצו בסופו של דבר, וגילו שיש להם הרבה במשותף עם משפחתה של כלתם. הם גם היוו השראה להיבט חשוב נוסף של הסיפור, אומר הבמאי. "זה קשור להבנת ההורים שלנו כאנשים. מההבנה הזו מגיעה הערכה להקרבה שלהם למען ילדיהם. ההורים שלי היגרו מקוריאה בתחילת שנות ה-70, אז נולדתי שם וגדלתי עם מסורות, שפה ותרבות קוריאנית בעיר ניו יורק האמריקאית. זה הוביל לכמה התנגשויות תרבותיות לאורך הדרך בין הדור הראשון לשני. לקחתי כמובן מאליו את הניסיונות והתלאות שהם בוודאי חוו".

כמו סון, אמבר היא דור שני למהגרים – הוריה היגרו מארץ האש לאלמנט סיטי, שם אמבר נולדה וגדלה. "היא יוצאת למסע של גילוי הזהות שלה, ומכך את המשמעות של מה שהוריה נתנו לה", אומר הבמאי.
גולת הכותרת במסעה של אמבר – ובמובנים רבים הדחף לכך – היא ידידות מהנה וגורלית עם בחור בשם ווייד. "בהתחלה, לאמבר יש בוז לעיר, אבל ווייד עוזר לה להתאהב בכל מה שיש לה להציע", אומר סון. "מצאנו דרכים להכיר לה את העיר כמו בכמה מהקומדיות האהובות עליי – להעניק לה הזדמנויות לצחוק."

"אלמנטלי" מתרחש בעיר שמפגישה אלמנטים מרקעים שונים, ומדגים שהפכים אכן נמשכים. "זו קומדיה מלאה בלב", אומרת המפיקה דניס ריים. "זה סיפור על מערכות יחסים – בין אש למים, בין הורים לילדיהם ובין כולנו לבין השכנים שלנו שאולי לא נראים כמונו. זה גם קומדיה, גם מסע משפחתי וגם עימות תרבותי".

כשהבמאי פיטר סון התחיל לבנות עולם שבו יחיו ויתקשרו תושבי אש, מים, אוויר ואדמה, הוא ידע שזו תהיה משימה נועזת אבל לא היה לו מושג עד כמה. "לא ידעתי למה אני נכנס בכלל", צוחק הבמאי. "ידעתי שהדמויות יהיו מסובכות, אבל ניחשתי לא נכון אילו דמויות יהיו הקשות ביותר. ידעתי שיהיו הרבה מכשולים, אבל הגעתי לזה עם נאיביות ובהתרגשות מלאת תקווה".

אולפני פיקסאר נבנו על סוג כזה של נאיביות – מהסוג שמאפשר למספרי סיפורים כמו סון לפרוץ את גבולות האפשר. ראו לדוגמא את "צעצוע של סיפור" והרעיון הבלתי אפשרי לגרום לצעצועים להתעורר לחיים בתלת מימד באמצעות טכנולוגיית מחשב, וגם – רק כמה שנים מאוחר יותר – את השאיפה המטורפת של בריאת יצורים פרוותיים ב"מפלצות בע"מ". הישגים טכנולוגיים הם סימן ההיכר של האולפן – הישגים שאפשרו סיפורים על דגים שכחנים, משפחות עם כוחות על ושלדים רגשיים".

על הבמאי:
פיטר סון – במאי
סון הצטרף לאולפני פיקסאר בספטמבר 2000 ועבד על סרטים עלילתיים זוכי פרסי אוסקר כמו "מוצאים את נמו", "משפחת סופר-על" ו- "וול-E".

סרטו הקצר הראשון היה "מעונן חלקית" של פיקסאר ולאחר מכן ביים את סרטו הראשון האורך מלא בשנת 2015 "הדינוזאור הטוב". בנוסף, שימש כמפיק בכיר בסרט "לוקה". בתפקידו כסמנכ"ל קריאייטיב מעורב סון בקבלת החלטות יצירתיות מרכזיות באולפן ומייעץ לגבי סרטים הן בפיתוח והן בהפקה.

בנוסף לתרומתו כיוצר סרטים, סון דיבב דמויות שונות בסרטים העלילתיים של פיקסאר. בסרט "רטטוי" הוא דיבב את דמותו של אמיל ובסרט "בית ספר למפלצות" דיבב את דמותו של סקוט "סקווישי" סקוויבלס.

יש לבדוק גם

וידאו+אודיו: PETRIFIED

בשנה האחרונה שחרר דיוויד את סינגל הבכורה Caught, שהוביל להיכללותו ברשימת המוזיקאים המבטיחים של עיתון …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.