שבת , יולי 27 2024
שומרי הגלקסיה חלק 3

בואו נדבר על זה: "שומרי הגלקסיה חלק 3"

שורה תחתונה: פופ טארטס אהב את הסרט, אפילו מאוד.

 

חשוב להדגיש- פופ טארטס גם אהב את "אנטמן והצרעה: קוונטומאניה", שנקטל על ידי מעריצי מארוול ברחבי העולם.

 

כך שכדאי שתדעו זאת לפני שתקראו.

 

מה גם, שצפויים פה קלקלנים לרוב, אז אנא- אם טרם צפיתם ב"חלק 3  " בקולנוע, הימנעו מקריאה בפוסט זה עד שתשלימו הצפייה.

 

אוקיי?

 

אוקיי.

 

כמי שעוקב אחרי ג'יימס גאן וסרטי מארוול בכלל די באדיקות, פופ טארטס זכר, שכבר מהחלק הראשון של "שומרי הגלקסיה" הדגיש גאן, כי הסיפור המרכזי מבחינתו הוא סיפור המקור של רוקט.

 

לא פיטר קוויל, לא גאמורה ונבולה, אלא רוקט.

 

רק בסרט השלישי, שהוכרז מראש כסרט הפרידה של החבורה הנהדרת הזאת, הוא צלל משמעותית אל תוך הסיפור של רוקט.

 

סיפור עצוב וכואב, כפי שהעידו עליו הצלקות שעל גבו.

 

זו ההזדמנות לומר שוב שאפו לברדלי קופר, שיצר לרוקט אישיות די מדהימה עבור דביבון מדבר.

 

כבר בתחילת הסרט אנחנו כמעט מאבדים את רוקט שאנחנו מכירים.

 

כשהוא מפרפר בין חיים ומוות, אנו מקבלים הצצה אל תחילת הדרך.

 

מהרגע שבו היה חלק מקבוצת דביבונים רועדים מפחד בכלוב, ועד שהפך לרוקט- יצור מהונדס גנטית עם אינטלקט עליון ויכולות שמפתיעות אפילו את המדען, שאחראי ליצירתו.

 

הפלאשבקים האלה אחראים לרגעים המרגשים ביותר בסרט. פופ טארטס לא מתבייש להודות, שהיה כמה פעמים על סף דמעות. כן, בגלל יצורים שנוצרו באנימציית מחשב משוכללת, ושהציגו מנעד של רגשות, החל בפחד וכלה באהבה וחברות אמת. על סף דמעות, באמת.

 

במקביל מתנהלת העלילה בקו הזמן הנוכחי, כשבתחילתה פיטר קוויל הוא שתיין מדוכא, שעדיין מתאבל על מותה של גאמורה, ומתעקש לנסות ולהפוך את גאמורה החדשה לגאמורה הישנה.

 

נבולה השלימה לגמרי את הפיכתה לאחת מהחבר'ה, מנטיס ודראקס ממשיכים לשגע אחד את השנייה, וגרוט כבר לא נער מתבגר, אלא גבר צעיר.

 

החבורה נתקלת באויב עוצמתי חדש- אדם וורלוק, שנוצר על ידי שליטת "הריבונות", זוכרים אותם? היצורים המוזהבים מהסרט הקודם, ששומרי הגלקסיה גנבו מהם סוללות.

 

וורלוק גורם לרוקט לפציעתו הקשה, ומאוחר יותר מתברר, שהוא בכלל לא יצור בוגר.

 

בדרך אל המפעל הגנטי, שבו אצורים הסודות שאולי יביאו לריפויו של רוקט, נתקלת חבורתנו בגאמורה, שבינתיים הפכה למנהיגת הבוזזים המאוחדים, הזדמנות ליהנות מעוד דקות ספורות של סילבסטר סטאלון, ובכניסה אל המפעל המשוכלל, שנמצא בתוך מבנה אורגני חי, הם גם זוכים לכמה דקות של ניית'ן פיליון, אחד השחקנים האהובים על ג'יימס גאן ועל חובבי מדע בידיוני באופן כללי.

 

מהר מאוד אנחנו גם מבינים מי הנבל הגדול בסרט- "הוד התפתחותו", בגילומו של השחקן הנהדר Chukwudi Iwuji, שמציג כאן את אחד הנבלים המוצלחים בתולדות מארוול.

 

סוגיות ההשבחה הגנטית, ההבדלים בין יצורים עם יכולות חישה ליצורים חיים בכלל, הריבים הקטנים בין מרכיבי "שומרי הגלקסיה", המהפך של נבולה, החזרה המהירה לעניינים של פיטר קוויל, הבדיחות הקטנות שעוצרות את העלילה אבל מהוות חותם איכות ג'יימס גאני טיפוסי ( ראש גזר כדוגמה מעולה לכך )- כל אלה מוכרים מהסרטים הקודמים, ומוצגים גם הפעם, בדרך כיפית, משוחררת מחשיבות עצמית, ועם המון הומור.

 

האקסטרה הוא, כאמור, הסיפור של רוקט. הצורה העדינה והרגישה שבה הוא מוגש לצד כל רגעי האקשן, הפיצוצים, המכות והסכנות הקיומיות היא פשוט מלאכת מחשבת של רקמה עלילתית עדינה.

 

נכון, פופ טארטס הוא "סאקר" של סרטי מארוול, אבל משוכנע שרובכם תסכימו עימו, ש"שומרי הגלקסיה חלק 3 " הוא בהחלט מהמצטיינים, אולי הטוב ביותר בין הסרטים שיצאו מאז סיום סאגת "הנוקמים" .

 

 

יש לבדוק גם

וידאו: טריילר ראשון ל"ג'וקר: טירוף בשניים"

הוא כבר לא לבד. טריילר רשמי ראשון לאחד מהסרטים המדוברים והמצופים של השנה: "ג'וקר: טירוף …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.