שבת , יולי 27 2024
אנטישמיות ויראלית, הוט8

נלחמים באנטישמיות עם בינה מלאכותית

כאשר בכל יום 7.3 איש מיליון נחשפים לפוסטים אנטישמיים- יזמים ישראלים נרתמו ויצרו פיתוח חדש שעושה שימוש בבינה המלאכותית כדי להילחם בהכחשת שואה

 

פיתוח ישראלי חדש שפותח בהתנדבות, יילחם בהכחשת השואה ובאנטישמיות הגואות ברשתות החברתית. הפיתוח שנקרא  Savee, עושה שימוש במנוע בינה מלאכותית ומספק תשובות רהוטות ומגובות בעובדות לכל טענה אנטישמית או הכחשת שואה.

 

פיתוח חדש יילחם באנטישמיות ובהכחשת שואה ברשתות באמצעות בינה מלאכותית. הפיתוח נוצר כשברקע נתונים מדאיגים על עלייה ברמת האנטישמיות ברשתות. כך למשל, לפני מספר חודשים פרסם מכון המחקר ,NCRI נתונים על פיהם בנובמבר האחרון נרשמה עלייה של 23% בכינויי הגנאי שצויצו בטוויטר, בהשוואה לחודשים שקדמו אליו ב2022. כמו כן המילה יהודי, צויצה יותר מ-5000 פעמים בשעה. המצב החמור הגיע עד לידי כך שבפברואר האחרון ה-AJC ׂ (הועד היהודי- האמריקאי) פתח בקמפיין לרשתות החבריות להילחם באנטישמיות הגואה בפלטפורמות שלהן.

 

המערכת הנקראת Savee  עובדת כך: היה ונתקלתם בטענה אנטישמית, תוכלו לתייג את Savee. המערכת תנסח הסבר בתגובה לאותו ציוץ\תגובה אנטישמית. ההסבר שיוצג יהיה אינפורמטיבי, קצר ולא מתלהם.

 

"כדי להבטיח שההסבר יהיה מהימן, פיתחנו את המנוע כך שיתבסס אך ורק על מקורות איכותיים ומהימנים. בתהליך הפיתוח התייעצנו עם מומחים, כמו מנהלי מוזיאונים לזיכרון השואה וגבורה". מסביר עופר נידם- יזם, מהנדס ואחד ממפתחי Savee.

 

נידם ושותפיו חושבים גם על אפיקי פיתוח נוספים: "כיום יש טרנד באינסטגרם של "משפעיני רשת מבוססי AI". אנחנו רוצים לשלב בין ה-AI לגופים קיימים ברי סמכא. כך למשל, אוניברסיטאות ומוזיאונים יוכלו להשתמש ב-AI על מנת לייצר במהירות תוכן מהימן שינגיש נושאים כמו השואה ומלחמה באנטישמיות. אותם גופים יוכלו גם להגיב במהירות במקרה של תגובות אנטישמיות לפרסומים שלהם.

 

הפיתוח נוצר כחלק מהאקתון "ניצוץ לדורות" שנערך ב-16-17.3, מטרת המשתתפים הייתה להילחם בהכחשת השואה ואנטישמיות. את המקום הראשון קטפה הקבוצה שפיתחה את Savee (אליה ליבשיץ, עידו שורץ, עופר נידם סתיו כהן לסרי, יוני קסלר, אורי קסלר).

 

"במיוחד עכשיו, כשנרשמת עלייה באנטישמיות, יש צורך בפיתוח שייתן מענה לפייק ניוז. אילון מאסק שהוא בין השאר גם הבעלים של טוויטר , טען שהדרך הכי טובה להילחם באנטישמיות היא לא צנזורה אלא 'להפיץ כמה שיותר את האמת'. אני לא יכול לשלוט במדיניות של אילון מאסק, צוקרבג ודומיהם בנוגע לפייק ניוז ברשתות, אני כן יכול לבנות כלי שיפיץ כמה שיותר את האמת", מסכם נידם.

 

אתר Saveewww.saveeai.com

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.