שבת , יולי 27 2024
גולאנז השאמזדה בונדה (c) Karl Nordlund

פסטיבל הסופרים הבינלאומי 2023

פסטיבל הסופרים הבינלאומי 2023

משכנות שאננים, ירושלים

7-11 במאי 2023

פסטיבל הסופרים הבינלאומי ה-11 ייפתח ב- 7 במאי 2023 במשכנות שאננים, ירושלים 

הפסטיבל שיתקיים במשך חמישה ימים ולילות מציע תכנית אירועי תרבות, מופעים מקוריים ומפגשים ספרותיים חד-פעמיים

בהשתתפות אנשי ספר, סופרות וסופרים מהארץ והעולם

 הסופרות והסופרים הבינלאומיים אשר ישתתפו בפסטיבל השנה:

מרגרט אטווד (קנדה), ג׳ניפר איגן (ארה״ב), ג'וליה מיי ג׳ונאס (ארה״ב),

גולאנז השאמזדה בונדה (איראן/שבדיה), מרקו מיסירולי (איטליה),

טאפי ברודסר-אקנר (ארה״ב), שפצ׳ן טורדווך (פולין), בורהן סונמז (תורכיה/ אנגליה)

בין האירועים המרכזיים בפסטיבל הסופרים הבינלאומי 2023:

כנס הקמת פן (PEN) ישראל – בכירי הארגון העולמי שפועל ביותר מ- 127 מדינות שונות למען חופש הביטוי יגיעו לראשונה לארץ לכינוס עם אנשי ספר מקומיים להקמת סניף "פן" ישראל.

אירוע פתיחת הפסטיבל: אתגר קרת וקובי מידן על העתיד הספרותי המציאותי והלא לגמרי לא ברור

ערב מחווה חגיגי לסמי מיכאל החוגג השנה יום הולדת 97

שיחה עם אורלי קסטל-בלום ומופע אימפרוביזציה בעקבות יצירתה החד-פעמית

משוררות אינדי קוראות משיריהן, קולות חדשים בספרות המקומית, זרקור אל חנויות הספרים העצמאיות בישראל, סגירת חשבון עם הקאנון, כתיבה מינית בעברית, הממואר הקווירי, האשכנזיות השוקעת, יוצרי הסדרות הפוליטיות הסוערות, סופרים ירושלמים מארחים בסלון, "ילדי בית העץ" לכל המשפחה ואילן פלד במופע השירה הפרוע במזרח התיכון.

פסטיבל הסופרים הבינלאומי במשכנות שאננים בירושלים יתקיים בין התאריכים 7-11 במאי 2023. הפסטיבל מציג השנה תכנית אירועים מגוונת לקהל הרחב בהשתתפות מיטב הכותבים והיוצרים מהארץ והעולם, מפגשי ספרות חד פעמיים, מופעי מוסיקה ושירה מקוריים, הקרנות סרטים , תערוכות אמנות, אירועי תרבות ליליים למבוגרים, הצגות ילדים ועוד.

מוטי שוורץמנכ"ל משכנות שאננים: "פסטיבל הסופרים במשכנות שאננים שכבר ביסס את מעמדו בארץ ובעולם, מקבל השנה משנה תוקף להשמיע, להקשיב לקולות מגוונים המתייחסים לרוח הזמן. אני מודה לסופרות ולסופרים שמדברים, יוצרים, כותבים וחולמים בשלל שפות שונות שיגיעו השנה לירושלים כדי לספר את הסיפור שלהם, לחלוק, לשתף וליצור שפה משותפת במפגשים עם הקהל הרחב ועם קהילת הספרות המקומית."

יום ראשון 7.5.23

 ״החופש לכתוב״ כנס הקמת פן (PEN) ישראל

PEN הוא ארגון עולמי לסופרים.ות ואנשי מקצוע בתחום הספרות, שחרט על דגלו כי לספרות אין גבולות ועליה להיות זמינה לכלל הציבור, גם בזמן מלחמות ותהפוכות פוליטיות. ״פֵן״ מייצג את עיקרון חופש החלפת הרעיונות בכל אומה ובין כל האומות, וחבריו מתחייבים להתנגד לכל צורת דיכוי של חופש הביטוי. בימים סוערים אלו, בהם אנו חווים טלטלות כחברה, הצורך של עולם הספרות להתאחד חזק מתמיד.

בהשתתפות: סוזן נוסל (מנכ"לית פן ארה"ב), בורהן סונמז (נשיא פן הבינ"ל), הסופרת זוכת הפוליצר ג׳ניפר איגן (לשעבר נשיאת פן ארה"ב) – הכנס פתוח בהרשמה מראש לאנשי מקצוע בתחום הספרות – לתוכנית הכנס והרשמה  bit.ly/40nzxiF

 

יום שני 8.5.23

 – 18:00 משחק מסוכן בנאמנות: מרקו מיסירולי (איטליה) בשיחה עם יונתן פיין

מרקו מיסירולי, הוא אחד הכוכבים הבולטים בשמי הספרות האיטלקית העכשווית. הוא מחבר של שלושה רומנים זוכי פרסים שזכו להצלחה אדירה באיטליה, הן במכירות והן בביקורות. הרומן שלו ״מסירוּת״ היה מועמד לפרס סטרגה היוקרתי, וכיכב בראש רשימות רבי־המכר באיטליה. זכויות התרגום שלו נמכרו לעשרות מדינות והוא עובד לסדרה בנטפליקס. במרכז הרומן נמצאים קרלו ומרגריטה פנטקוסטה, זוג צעיר נשוי באושר המתנפץ כאשר קרלו, פרופסור לכתיבה באוניברסיטת מילאנו, נקרא לבירור בעקבות דיווח על אירוע בעל אופי מיני עם סטודנטית שלו. מכאן והלאה מתפתח סיפור מסועף על אהבה, נאמנות ותשוקה. הסופר והמתרגם יונתן פיין, ישוחח עם מיסירולי על כתיבה גברית, על יחסים ואהבה, ועל הפער בין הספר לעיבוד הטלוויזיוני.

 19:30 – מפגש און ליין – סיפורה של מחאה: מרגרט אטווד (קנדה) בשיחה  עם ג׳וליה פרמנטו-צייזלר

מרגרט אטווד היא מן הסופרות הגדולות של זמננו. ספרה משנת 1985 ״סיפורה של שפחה״ עובד לסדרת טלוויזיה מצליחה בטיימינג מושלם עם עליית דונלד טראמפ לשלטון, ובין לילה, הדימוי של נשים בגלימות אדומות נהפך לסמל למאבק למען זכויות נשים ואטווד נהפכה לסוג של נביאת זעם שחזתה עליית הימין הקיצוני לשלטון.  אטווד היא גם משוררת מוערכת, מסאית, ופעילה חברתית המרבה לעסוק במשבר האקלים ונושאים חברתיים-פוליטיים.

הסופרת ומנהלת האמנותית של פסטיבל הסופרים.ות ג׳וליה פרמנטו-צייזלר, תשוחח איתה על יצירתה הדיסטופית, על הסמל הספרותי שיצרה והפך באופן חסר תקדים לאחד הסמלים החזקים של תקופתנו, על ספרות ומחאה, וגם על המצב הפוליטי בישראל.

 – 19:30 על תשוקה, רגישות וגברים מבוגרים –  בעקבות ״רוזנפלד״ רומן הביכורים של מאיה קסלר

״רוזנפלד״ רומן הביכורים של הקולנוענית מאיה קסלר הוא רומן הביכורים המדובר ביותר בישראל בשנים האחרונות. הוא קיבל ביקורות אוהדות, צבר אלפי מעריצים.ות והיה לרב מכר. ״רוזנפלד״ הוא סיפור אהבה נוירוטי ושנון, במרכזו נועה, רווקה בת 36 וטדי רוזנפלד, גבר מבוגר, עשיר ושמן. היחסים ביניהם נפרשים בפרוט דקדקני, כמעט אובססיבי, כולל סצנות סקס בלתי נשכחות וסערות רגשיות.
קסלר תשוחח עם הקהל על כתיבה מינית בעברית, ייצוגים של אהבה וסקס לפני ואחרי המי-טו, ועל הפנייה המפתיעה שלה לספרות לאחר שנים בעולם הקולנוע.

 – 20:00 סקנדל ושמו ולדימיר: ג'וליה מיי ג׳ונאס בשיחה עם דנה ספקטור

ג'וליה מיי ג'ונאס היא מחזאית ובמאית תיאטרון מניו-יורק. בימי הקורונה, כשהייתה נטולת עבודה, התיישבה לכתוב את הרומן הראשון שלה, ״ולדימיר״. מיד עם הופעתו עורר הספר סקנדל ספרותי, סחף אלפי קוראים וקוראות וזכה לתרגומים רבים. עלילת הספר עוקבת אחר חייהם השלווים של זוג מרצים לספרות שחייהם משתנים בין לילה כאשר מופצת עצומה הדורשת להביא לפיטוריו של הבעל בעקבות מערכות יחסים שקיים בעברו עם סטודנטיות. ברומן מסחרר ונועז, ג׳ונאס חותרת תחת כל מה שאנו חושבים על תרבות הביטול, יחסי מרות, והפקת הלקחים של תנועת מי-טו. העיתונאית דנה ספקטור תשוחח עם מיי ג׳ונאס על מיניות נשית אחרי גיל חמישים, נורמות חולפות והטרדות מיניות בתחום האפור.

20:30 – הממואר הקווירי: עמל.יה זיו, טום סלמה, ויונתן שגיב בשיחה עם אלעד בר-נוי

ד"ר עמל.יה זיו, חוקרת בולטת של מגדר ותיאוריה קווירית. בממואר החדש שלה ״נערות״ היא מחטטת בימי נערותה, על כל מאהביה ומאהבותיה, הדרמות והחיפוש העצמי, ותוהה האם הם אלה שהובילו אותה לצאת מהארון כטרנסג'נדר.

טום סלמה, מעצב, יוצר ותסריטאי של סדרת הדרמה זוכת פסטיבל קאן ״מיגל״. בממואר הביכורים שלו ״הילד שחשב שהוא אישה שמנה״ הוא חוזר לחייו כילד העני והשמן שגדל עם אם חד-הורית בקריית–אתא המצ׳ואיסטית והאלימה.

יונתן שגיב, סופר וד"ר לספרות עברית, מחבר סדרת הבלש בכיכובו של עודד חפר המכונה "החופרת". ״יש אנשים שמדברים ככה״ הוא ממואר שמתחיל ביום שבו שגיב מאבד את קולו. לדממה, מתברר, סיבות רבות: התמודדות עם זהות מינית, מסע חניכה לגבריות שלעולם אינה אפשרית, חיים חצויים בין שתי מדינות ועוד.

השלושה ישוחחו עם העיתונאי והמבקר אלעד בר-נוי על התבגרות מינית בשולי החברה ועל הממואר כצורה ספרותית לגילוי עצמי.

 – 21:30 אירוע הפתיחה של הפסטיבל: העתיד הוא כבר לא מה שהיה פעם: אתגר קרת בשיחה עם קובי מידן

בשנים האחרונות אתגר קרת, אחד הסופרים האהובים ביותר, מצא את עצמו כותב יותר ויותר סיפורי מדע בדיוני – סיפורים שעסקו ברובוטים, במסעות בזמן ויקומים מקבילים. קרת והעיתונאי קובי מידן ישוחחו על העתיד מנקודת מבט ספרותי  וגם על העתיד המציאותי והלא לגמרי לא ברור שממתין לכולנו. קרת יקריא על הבמה סיפורים ספקולטיביים חדשים והזמרת דניאלה ספקטור תלווה בשירים.

פתיחת התערוכה ״עצי רפאים״

התערוכה ״עצי רפאים״ מתמקדת בדימויים של עץ הזית על ריבוי משמעויותיו בהקשר המקומי. התערוכה  מבקשת להפנות זרקור לעיסוק בסמל נוף מקומי מוכר, ובד בבד להעיד על הסגנון האמנותי הייחודי ועל העולם האישי, הפנימי והפואטי של כל אחת ואחד האמנים.יות – סמאח שחאדה, אורי גרשט, טל שוחט, ואמון יריב.

כל עבודה מושתתת על מערכת ניגודים סגנונית, הנעה בין הטבעי למלאכותי, בין טבע דומם לפנטזיה, בין צילום מבוים ושימוש באמצעים טכנולוגיים לבין רישום ביד חופשית. ניגודים אלה, לצד היעדר הדמות האנושית או הוצאתה ממרכז ההוויה, מייצרים אווירה מיתית־פנטסטית, המדגישה את אריכות ימיהם של עצי הזית ביחס לחיי האדם, ואת מעמדה העל־זמני של עבודת האמנות.

העבודות נבחרו מתוך אוסף האמנות של דורון סבג ORS

בערב הפתיחה יתקיים שיח פתוח לקהל עם  האספן דורון סבג, האוצרת דנה גולן-מילר והאמנית טל שוחט.

יום שלישי 9.5.23

 – 17:00 אבא בנה לנו בית על עץ: מפגש עם רן כהן אהרונוב וכוכבי הסדרה "ילדי בית העץ"

פרויקט "ילדי בית העץ" נולד כסדרת ספרים והתפתח לתופעה תרבותית הכוללת מופע מוזיקלי, אלבומים בהשתתפות מיטב המוזיקאים בישראל, הצגה מצליחה, סדרת טלוויזיה זוכת פרסים ועוד. רן כהן אהרונוב, סופר ילדים ואיש חינוך, יספר איך נולד הרעיון לספר הראשון, על העבודה המשותפת עם אחיו יאיא כהן אהרונוב ועל מה למד מהעבודה עם ילדים אוקראינים בשנה האחרונה.

במפגש יתארחו כוכבי הסדרה האהובים: טלילה (רוני הדר), נגה (יהלי אלעד), לירי (נינה זריפין), צ'ופי (יונתן לנדסמן) ונציגת הקאסט החדש של עונה 6- אחינועם (הילה דוד)

מתאים לילדים וילדות בגילאי 6-13

 – 18:00הספרות של חוף מנהטן: ג׳ניפר איגן (ארה״ב) בשיחה עם חן ליברמן

ג׳ניפר איגן היא אחת הסופרות האמריקאיות הגדולות של זמננו. היא זוכת פרס פוליצר לשנת 2011, מרבה לפרסם מאמרים ב"ניו יורק טיימס" ומחברת הרומנים ״מפגש עם חוליית הבריונים״, ״חוף מנהטן״ ו״הקרקס הנסתר״, שעובד לסרט בכיכובה של קמרון דיאז.

איגן תשוחח עם העיתונאית חן ליברמן על יצירתה ועל ספרה החדש, The Candy House (ספר המשך ל״מפגש עם חוליית הבריונים״) רב-מכר שנבחר לרשימת עשרת הספרים הנבחרים של ה"ניו יורק טיימס" 2022 וכיכב בהמלצות הקריאה של ברק אובמה.

  – 18:30 ילדות היא מולדת החיים: ריקי כהן ומירון ח. איזקסון בשיחה עם לאה קליבנוף-רון

"רחוק יותר"  הרומן החדש של מירון ח. איזקסון עוקב אחר נער רגיש ופגיע, הרוחש אהבה עצומה למנופים. בממואר החדש שלה, "על השעות השבורות", חוזרת ריקי כהן אל ילדותה המורכבת בצל אם שלקתה בנפשה. בכתיבה עדינה ודרוכה היא מתחקה אחר זכרונות ילדות מתעתעים וכואבים.

כהן ואיזקסון ישוחחו עם העורכת לאה קליבנוף-רון על דמות הילד בספריהם החדשים – ועל ההבדלים בין תיאור החזרה לילדות בממואר ובפיקשן. הם יבחנו את האופן שבו דמות הילד מוהלת זיכרון, אמת, כאב וכמיהה אל מולדת החיים היא הילדות, כפי שכינה אותה המשורר אבות ישורון.

 – 19:30 וידויים מצמררים של מוכרי ספרים

פסטיבל הסופרים.ות גאה לכוון את אור הזרקורים אל עבר בעלי חנויות הספרים העצמאיות בישראל. העיתונאי יובל פלוטקין ישוחח עם מוכרי חנויות ספרים מכל הארץ, שישתפו סיפורים מצחיקים, הזויים וחד-פעמיים שיכולים להתרחש רק בין המדפים של חנויות הספרים הקטנות. הערב נוצר בהשראת ספרו של יוסף הלפר The Bibliomanics (הוצאת לוקוס).בהשתתפות: יוסף הלפר (״הלפר׳ס״), האחים גרין , מילתא רחובות, סיפור פשוט ועוד.

20:30 – הסערה הפוליטית בטלוויזיה

יוסי מרשק ואסף בייזר (׳היהודים באים׳), חגי לוי (׳הנערים׳), שלומי אלקבץ (׳גט׳), ודקלה קידר (׳שעת אפס׳) בשיחה עם  גל גבאי

מפגש של יוצרי הסדרות הפוליטיות הכי מדוברות, שערוריות ופרובוקטיביות העוסקות בזוויות שונות של ישראליות. הם ישוחחו על המורכבויות הכרוכות ביצירה פוליטית מובהקת, על יצירת דימויים של הסכסוך הישראלי-פלסטיני ועל עתיד חופש היצירה בארץ.

21:00 – איסטנבול איסטנבול: בורהן סונמז (תורכיה/ אנגליה) בשיחה עם נדב איל

בורהן סונמז נולד באנטוליה למשפחה מהמיעוט הכורדי בתורכיה. בבגרותו עבר לאיסטנבול ללמוד משפטים. בשנת 1996 נפצע באורח אנוש על ידי המשטרה התורכית עקב מעורבותו בארגון לזכויות אדם והקמת עיתון התומך באופוזיציה. בעקבות פציעתו גלה לאנגליה, שם עבר שיקום ארוך. סונמז הוא סופר עטור ספרים, ספרו הנודע ״איסטנבול איסטנבול״ אשר זכה לתרגומים רבים ברחבי העולם ויצא לאור בעברית בשנת 2020, עוקב אחר ארבעה אסירים בבית כלא באיסטנבול. סונמז מכהן כנשיא של ארגון פן (PEN) הבינלאומי.

סונמז ישוחח עם העיתונאי והפרשן הפוליטי נדב איל על חייו כגולה פוליטי, על ספרו החדש stone and shadow,  המספר את סיפורה של טורקיה העכשווית ועל ההתנגדות למשטר.

 – 21:30באנו לנפץ!

לכל אחד יש את הספר ש"הרס לו את החיים". בערב זה יעלו על הבמה אנשי תרבות ויחשפו חוויה טראומטית עם ספר קאנוני שקראו בצעירותם. מפגש קומי ופרוע שהולך לשחוט פרות קדושות ולהציע נקודות מבט חדשות ומטלטלות על הספרות שגדלנו עליה. בהשתתפות: יוסי סוכרי, מאור זגורי, יוסי וקסמן, ליאור דיין, ועטרה פריש. מנחה: יעל טל.

יום  רביעי 10.5.23

17:30 – הרדיקל: ערב מחווה לסמי מיכאל

השנה יחגוג הסופר סמי מיכאל יום הולדת 97, והפסטיבל גאה לערוך ערב מחווה חגיגי ליצירתו ופעילותו החברתית רבת השנים.

מיכאל הוא מחברם של כמה מהרומנים המכוננים והחשובים ביותר בספרות העברית – ״שווים ושווים יותר״, ״חצוצרה בוואדי״, ״פחונים וחלומות״, ״ויקטוריה״ ועוד. ספריו תורגמו לשפות רבות, זכו בפרסים יוקרתיים ברחבי העולם ועובדו לתיאטרון, לטלוויזיה ולקולנוע. בשנת 2009 קיבל תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת חיפה כהוקרה על מכלול יצירתו, המשקפת את מגוון פניה של החברה הישראלית מתוך כבוד לאדם ולחירותו. מיכאל הוא גם מהפעילים הפוליטיים הנועזים ביותר שידעה הספרות העברית. זה למעלה משני עשורים שהוא משמש כנשיא האגודה לזכויות האזרח בישראל.
הסופר והעיתונאי גואל פינטו ישוחח עם חוקרת הספרות פרופ׳ רחל אליאור, עם העיתונאי והעורך בני ציפר והמשורר שלומי חתוכה על יצירתו של מיכאל, על תרומתו לצמצום פערים בחברה ועל יחסיו המורכבים עם הממסד. תקרא מספריו השחקנית חנה אזולאי-הספרי.      

18:00 – במדינת אשכנז: ירמי פינקוס ומתן חרמוני בשיחה עם יעקב הרשקוביץ

המאייר והסופר ירמי פינקוס,  בשיחה עם הסופר וחוקר ספרות עברית ויידיש, מתן חרמוני  ישוחחו עם ד״ר יעקב הרשקוביץ, חוקר ספרות עברית ויידיש, על הומור עברי, על מקורות השראה יידישאים ועל אשכנזיות שוקעת.

19:30 – הבאנו ביכורים

מיטב הקולות החדשים שיצאו השנה לאור יקריאו חלקים נבחרים מספריהם שנולדו ברוח זמן. בהשתתפות: טום סלמה, שמרית לוסטיג, נדיה בושנק, תמר סנדלר-גורן, ואילנה רודשבסקי. מנחה: רוני ברודצקי. ליווי מוזיקלי: דידי ארז.

20:00 – סאלאם איראן: גולאנז השאמזדה בונדה (איראן/שבדיה) בשיחה עם לירז צ׳רכי

גולאנז האשמזדה בונדה נולדה בשנת 1987 באיראן ונמלטה לשבדיה יחד עם הוריה בגיל שלוש. היא בוגרת בית הספר לכלכלה של סטוקהולם, הוכתרה כאחת מ-50 המנהיגים הצעירים המבטיחים של גולדמן סאקס ובין יתר עיסוקיה ייסדה עמותה שמקדמת ומסייעת לבני מיעוטים ונאבקת בפערים חברתיים. ״סאלאם, מאמא״ הרומן השני שלה, מתאר את סיפורה של נאהיד, אישה איראנית הנמלטת ממדינתה עם עליית חומייני לשלטון. הספר זכה בפרסים ספרותיים, הוכתר ע"י ״הטיימס״ כיצירת מופת ותורגם ל 25 שפות.

השאמזדה בונדה תשוחח עם השחקנית והזמרת לירז צ׳רכי על פליטות והגירה, על הגעגועים לאיראן שאבדה, על התהפוכות העכשוויות באיראן ומחאת החיג׳אב, ועל חייה אותם היא מחלקת בין ספרות, עסקים ועשייה חברתית.

21:30 – משוררות האינדי

ערב חשוף וחד פעמי, עם חמש זמרות אינדי-פופ מובילות שיעלו לבמה להקריא את שיריהן.

בהשתתפות: הילה רוח, אביגיל קובארי, עומר מושקוביץ, אורית טשומה ועמית זרקא. מנחה: אדם גבאי.

יום חמישי 11.5.23

17:30 – אורלי-סיטי: אורלי קסטל בלום בשיחה עם יעל סגלוביץ'

אורלי קסטל-בלום היא כנראה הסופרת הכי מעניינת, חתרנית וחדשנית בספרות הישראלית העכשווית. בספרה החדש ״ביוטופ״ הגיבור ג׳וזף שמיל מפוטר מעבודתו כמורה מן החוץ בחוג לתרבות צרפת באוניברסיטה והולך ומסתגר בהישג הנדל"ני שלו, דירה במרכז ההמולה התל־אביבית בלב פקק תנועה נצחי.  בערב חגיגי זה לכבודה ולכבוד יצירתה הפרועה והחד-פעמית של קסטל בלום, חוקרת הספרות ד״ר יעל סגלוביץ׳, תשוחח איתה על הכתיבה ועל החיים עצמם.

 – 18:00מהחוג לספרות למסך הטלוויזיה: דרור משעני ושירה חדד בשיחה אינטימית

הסופר דרור משעני והעורכת והתסריטאית שירה חדד כתבו יחד אחת מסדרות הטלוויזיה הכי מדוברות של השנה: "גוף שלישי", המביאה את סיפורם של בני הזוג אלי (רותם סלע) ועידו (יהודה לוי), שלא מצליחים להיכנס להריון. אחרי עשרות טיפולי פוריות הם מחליטים לפנות לתהליך פונדקאות עם הפונדקאית הצעירה חן בן-עטר (גל מלכה). משעני וחדד ישוחחו על ההבדלים בין כתיבת פרוזה לכתיבת דרמה טלוויזיונית, על כתיבה בקול אחד ובשניים, ועל השוני והדמיון בין דמויות על הנייר, על המסך ובמציאות.

 –  19:00 מפגש און ליין – פליישמן בצרות צרורות: טאפי ברודסר-אקנר (ארה״ב) בשיחה עם יובל בן-עמי

טאפי ברודסר-אקנר נולדה למשפחה חרדית בברוקלין, בילתה שנה באוניברסיטת בר-אילן וברבות השנים הפכה לעיתונאית ב"ניו יורק טיימס" ובמגזין "GQ", שבו פרסמה כתבות פרופיל על סלבס. במרכז רומן הביכורים הפרוע והממכר שלה, "פליישמן בצרות", עומד טובי פליישמן: רופא יהודי מצליח שנישואיו מתפרקים, ומגלה את העולם המופלא והפרוץ של היכרויות באפליקציות וסקס משוחרר וזמין. הרומן עובד כמעט מיד לסדרת טלוויזיה מצליחה בכיכובם של ג׳סי אייזנברג וקלייר דאנס, שמשודרת בימים אלו בערוץ דיסני ישראל  הסופר, העיתונאי והמוסיקאי יובל בן-עמי (ששיר שלו הופיע בסדרה) ישוחח עם ברודסר-אקנר על מונוגמיה וסקס באפליקציות, על ההצלחה המטאורית שלה, ועל הקשרים בין חיי הנישואים, הדת והכתיבה המשוחררת.

 – 19:30 נשף הטריוויה הגדול

נשף הטריוויה-טראש הספרותי-תרבותי הראשון בתולדות פסטיבל הסופרים.ות, ירושלים ובכלל!. בהנחיית ירמי שיק-בלום ושיר ראובן.

20:00 – אימפרו-בוק מארחים את אורלי קסטל בלום!
הפקה מיוחדת לפסטיבל הסופרים.ות – שלושה שחקנים וסופרת אחת ייצאו למסע מאולתר אל הלא נודע בין הספרים. הקהל מוזמן לצפות במחזה שלם המאולתר לנגד עיניו "בשידור חי" .מסע קומי מלא דמויות צבעוניות וסיטואציות מרתקות המומצאות בו בזמן ועל אמת. יהיה מצחיק, מרגש ובעיקר ספרותי. בהשתתפות: נעמי לבוב, מולי שולמן, ורועי צדוק מהמאלתרים המובילים בארץ והאחת והיחידה אורלי קסטל-בלום.

  -20:30המלך היהודי של ורשה: שפצ׳ן טורדווך (פולין) בשיחה עם מיכל זמיר

בדמיון הישראלי הקולקטיבי, יהודים בפולין בין שתי מלחמות עולם היו כולם אדוקים ויראי שמיים. במציאות, החיים היהודים בוורשה היו מורכבים ואפלים הרבה יותר. ״מלך״ הרומן החדש של הסופר הפולני הלא-יהודי שצ׳פן טורדווך מאיר זרקור בלתי צפוי על החיים האלו. זהו רומן פשע מסחרר ונוטף דם על יאקוב שפירא, גגנסטר יהודי ומתאגרף מקצועי שרוצח ללא רחם גוים ויהודים כאחד. לצד האלימות של העולם היהודי התחתון של ורשה בשנות ה-30,  טורדווך משרטט ביד אמן את האנטישמיות ההולכת וגוברת בחברה הפולנית ערב מלחמת העולם השנייה.

טורדווך הוא סופר פולני צעיר ומוביל, לצד אולגה טוקרצ׳וק הוא כנראה הסופר הפולני הכי מוכר בעולם כיום. ספרו ״מלך״ הפך לרב מכר ועובד לסדרת טלוויזיה ע"י ערוץ canal + . הוא מעולם לא ביקר בישראל על אף עיסוקו המעמיק במחקר על היסטוריה יהודית בפולין.  הסופרת מיכל זמיר תשוחח עם טורדווך על עולם הפשע היהודי בפולין, על המחקר הנרחב שערך לצורך כתיבת הספר ועל הבחירה המפתיעה במושאי כתיבתו.

21:30- הנה זה עולה לה: אילן פלד במופע הכי פרוע במזרח התיכון

הקומיקאי הכי פרוע בישראל, במופע מיוחד עבור פסטיבל הסופרים.ות, יקריא וישיר שירים שכתב. כן אתם קוראים נכון.. . אילן פלד, פסטיבל הסופרים.ות משכנות שאננים. יהיה טרילילי טרללה ספרותי במיוחד.

הסלון הספרותי -ברוכים הבאים לבית הסופר והסופרת!

הצצה לביתו של הסופר או המשוררת האהובים עלינו היא פנטזיה מוכרת בקרב קוראים. היכן הוא כותב? בין אלו חדרים היא מתהלכת בלילות מלאי השראה? במהלך ימי הפסטיבל יפתחו לביקור נדיר שלוש בתים של יוצרים ירושלמים מוערכים: המשוררת רבקה מרים, הסופרת גייל הראבן, והמשורר והקולנוען עמיחי חסון – כל אחד מהם יארח בביתו קבוצה מצומצמת של כעשרה אנשים לשיחה אינטימית על כתיבה, השראה והמרחב הביתי.

 

הכניסה לאירועי החוצות ולמפגשי האון ליין בפסטיבל הסופרים פתוחה לקהל ללא תשלום

 המבקרים מוזמנים להנות מדוכן האוכל של השף הירושלמי אייל אסולין ולרכוש ספרים בדוכן ספרים של אדרבא

 

לוח אירועים, ורכישת כרטיסים באתר הפסטיבל החל מ 30 במרץ 23

פסטיבל הסופרים ירושלים 2023

 

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.