שבת , יולי 27 2024
פטריק סטיוארט, מסע בין כוכבים: פיקארד, עונה 3, צילום מסך מאמזון פריים ישראל: פרומוסו ילד הפלא הרומני

בואו נדבר על זה: "מסע בין כוכבים: פיקארד" עונה 3 פרקים 1-4

פטריק סטיוארט, מסע בין כוכבים: פיקארד, עונה 3, צילום מסך מאמזון פריים ישראל: פרומוסו ילד הפלא הרומני

בשקט בשקט עלתה לה העונה השלישית והאחרונה של "מסע בין כוכבים: פיקארד" בארה"ב, וגם אצלנו- באדיבות "אמזון פריים וידאו".

בשקט בשקט, כי מדובר באירוע היסטורי- סר פטריק סטיוארט כבר לא ממש צעיר, העונה הוכרזה כאחרונה, ולכן נראה שאלה השעות הטלוויזיוניות האחרונות, שבהן יגלם את הדמות המיתולוגית שזכתה למקום משלה בהיסטוריה של המדע הבידיוני- ז'אן לוק פיקארד.

זאת ועוד- הטרקיז המושבעים, וגם טרקיז פחות מושבעים כמו פופ טארטס, מקבלים כאן איחוד מרגש של הקאסט של "הדור הבא", בדיוק כדי לשלוח את "פיקארד" לשלום.

בג'ונגל הטלוויזיוני עמוס התוכן המקורי קשה לברור את המוץ מהתבן, קשה לשים לב לאירועים משמעותיים, אבל למרבה המזל פופ טארטס כאן כדי להזכיר לכם את "פיקארד".

ולפחות לפי ארבעת הפרקים הראשונים של העונה- מדובר עדיין במוצר טלוויזיוני משובח.

נכון, יש כמה קווי עלילה…. רגע, לא הייתה עוד אזהרת קלקלנים, ספוילרים בלעז?

אז הנה היא מגיעה.

פופ טארטס לא יסקור כאן במלואם את כל ארבעת הפרקים, אבל כן יתייחס לאירועים משמעותיים מהם. אז אם טרם השלמתם הצפייה בארבעתם- נא הפסיקו הקריאה בפוסט זה כעת, וחזרו אליו מאוחר יותר.

אוקיי?

אוקיי.

נכון, יש כמה קווי עלילה שנדמים מאולצים- פופ טארטס לא כל כך מבין מאיפה בא לתסריטאים הרעיון לעמת על גשר ה"טיטאן" בין שני החברים הסופר-ותיקים פיקארד ורייקר, גם הבדלי גישה בנוגע להתנהלות בעימות מול ספינת חלל עדיפה אמורים להסתיים אצל השניים שראו הכל בהפגנת כבוד הדדי אחד לשני ומקסימום בשיחה צפופה בצד, לא לעיני כל הצוות.

וגם ההתעקשות להחזיר את רפי, בגילומה הפשוט לא משכנע של מישל הרד, לא ממש משמח את פופ טארטס, אם כי העובדה שהיא מצוותת לוורף האחד והיחיד היא בהחלט שיפור משמעותי.

אבל עדיין יש לנו כאן את ז'אן לוק פיקארד! ויליאם רייקר! בברלי קראשר! סבן המצוינת כתמיד, ובפרקים הבאים אמורים להגיע כל השאר.

ארבעת הפרקים הראשונים עוסקים בדמות האניגמטית של ג'ק קראשר, בנה של בברלי, שפיקארד לא ידע על קיומו.

הליהוק המוצלח של השחקן אד ספלירס, שדומה חיצונית לפיקארד בגירסה צעירה, בהחלט מסייע לצופים להבין מיד את הפואנטה, גם אם פיקארד עצמו לא יודה בה בפה מלא במהלך פרק 2.

ספלירס מחליק בטבעיות אל מערכות היחסים עם אימו ועם פיקארד ורייקר, דמויות איקוניות, שבדרך כלל "שואבות" חמצן על המסך מדמויות חדשות ולא מוכרות.

העובדה שטרי מטאלאס, יוצר הגירסה הטלוויזיונית של "12 קופים", משמש הפעם כ-שואוראנר, מביאה אלינו גם את השחקן המצוין טוד סטשוויק בתפקיד הקפטן הנוכחי של "טיטאן", וטיפוס עצבני ומאוד לא מנומס באופן כללי, עד שאנחנו מבינים שהוא עוד אחד מניצולי הקרב בגיזרת וולף 359. זוכרים מי עוד לא סובל את פיקארד בהתחלה וניצל בקרב ההוא? בנג'מין סיסקו כמובן.

ואם כבר הזכרנו את סיסקו, אז יש לנו משני צורה! והם שוב בצד הרע- סיעה שהתפצלה מה"קשר הגדול", מהגרייט לינק, ולא מרוצה מהשלום בין הפדרציה לגיזרת גמא.

וכמובן- אפקטים ותקציב של המאה ה-21 שפוגשת שירות סטרימינג עם כיסים עמוקים מבטיחים קרבות בחלל, שידרוג לאפקט ה-changeling ולמראה העיסתי שלו, ועוד ועוד ועוד.

בדרך מפוזרות עשרות, בעצם אפשר לומר שכבר מאות "איסטר אגז" לכל הקנון של סטאר טרק, והתוצאה מרתקת, מצוינת, גם כיצירת מדע בידיוני עצמאית, וגם כמובן בהקשר הטרקי הנרחב.

הנה כמה דוגמאות לניתוחים המאלפים שקיימים ברשת לכל פרק.

והצצה לפרק 5

פרקים חדשים ב"אמזון פריים וידאו ישראל"- מדי יום שישי.

יש לבדוק גם

מהיום בקולנוע: התיבה של נוח

בהפצת פילמהאוס יצא לבתי הקולנוע 25/07/2024 סרט אנימציה בדיבוב לעברית 96 דקות תקציר קצרצר עלו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.