שבת , יולי 27 2024
ג'ון וויק 4, John Wick: Chapter 4

מהיום בקולנוע: "ג'ון וויק 4 "

ג'ון וויק 4
John Wick: Chapter 4
ארה"ב, 2023

הסרט מופץ על ידי פורום פילם ויגיע לבתי הקולנוע ב-23.3

בימוי: צ'אד סטהלסקי
תסריט: שאי האטן, מייקל פינץ'
הפקה: בזיל איבניק, אריקה לי, צ'אד סטהלסקי
צילום: דן לאוסטסן
עריכה: ניית׳ן אורלוף
פסקול: טיילר בייטס, ג'ואל ג'יי ריצ'רד

שחקנים:
קיאנו ריבס, לורנס פישבורן, דוני ין, ביל סקארסגרד, הירויוקי סנאדה, שאמיר אנדרסון, לאנס רדיק, רינה סוויאמה, סקוט אדקינס, איאן מקשיין.

אורך הסרט: 168 דקות

תקציר:

קיאנו ריבס חוזר באחד מתפקידיו המוכרים ביותר, כמתנקש ג'ון וויק המגלה דרך להביס את 'השולחן הגבוה' – מועצה של שנים עשר פושעים השולטת בארגונים החזקים ביותר בעולם התחתון, אשר הציבה פרס של מיליוני דולרים על ראשו של וויק. אבל לפני שהוא יוכל לזכות בחופש שלו, עליו להתמודד מול אויב חדש עם בריתות חזקות ברחבי העולם שהופך חברים ותיקים לאויבים קטלניים.

יום חדש עולה בעולמו של וויק: חוקים חדשים, רעיונות חדשים וניהול חדש, כפי שמציג מרקיז, הנציג הסדיסטי של 'השולחן הגבוה'. עכשיו, כאשר הוא יכול לנצח או להפסיד בגדול, לוויק יש מוצא: לאתגר את מרקיז לקרב יחידים. אם וויק ינצח, השולחן יכבד את דבריו ולוויק לא תהיה עוד מטרה על גבו. לא משנה מה תהיה התוצאה הגורלית, ג'ון וויק יודע שהשאיר מאחור את החיים הטובים לפני זמן רב.

לסדרת הסרטים האהובה, שסחפה את הקהל ברחבי העולם, חוזרים לורנס פישבורן, בתפקיד "הבאורי קינג", ראש רשת מודיעין מחתרתית הפועלת במסווה של מקלט לחסרי בית; איאן מקשיין, בתור ווינסטון, הבעלים של מלון ניו יורק קונטיננטל, אליו מגיעים הרוצחים ההישגיים ביותר בעולם; ולאנס רדיק, השוער הנאמן והמכובד של המלון.

צ'אד סטהלסקי, שחוזר כבמאי וכמפיק לאחר שהוביל את שלושת הסרטים הקודמים בסדרה, החליט לקחת את העלילה לשלב הבא. "הסרט הרביעי מוביל אותנו לכיוון חדש ומרגש", הוא מסביר, "אנחנו ממשיכים לחשוף היבטים חדשים ולפעמים בלתי צפויים של ג'ון וויק, ומציגים דמויות חדשות להן כמה קשרים מפתיעים לוויק. בנוסף לאקשן, יש אחווה ותקווה, ואנחנו חוקרים כמה קווים רגשיים שנרמזו רק בסרטים הקודמים".

"אנחנו מרחיבים את בניית העולם של הסרטים הקודמים בסדרה", מוסיף קיאנו ריבס המשמש גם כמפיק בפועל בסרט, "עם הרבה התפתחויות ודמויות מהנות ובלתי צפויות. יש לנו גם רמות חדשות של רגעי אקשן וכלי נשק חדשים".

"ג'ון וויק 4 מרחיב את היקום של הסדרה, כאשר הסיפור מוציא אותנו מהעיר ניו יורק, שבה התרחשו רוב הסרטים הקודמים, ונוסע לירדן, יפן, ברלין ופריז", ממשיך ריבס. "יש לו מראה וקנה מידה שלא ראינו עד כה. יש לא פחות מ-14 קטעי פעולה מרכזיים, כולל מרדף פרוע ואפי ברחובות פריז. בסגנון הלחימה של ג'ון וויק אתה חווה את המאמץ, המחויבות והרצון שלו. אני אוהב את גישת ה'לעולם אל תוותר' שלו".

ריבס הוא הלב הפועם של הזיכיון, כפי שמסבירה המפיקה אריקה לי: "הספין בסרט הראשון היה לא רק להציב שחקן שכולם אוהבים במרכזו אלא לספר סרט פעולה בצורה אחרת. האקשן הגיע ראשון, אבל העיצובים, האסתטיקה וה"גאן-פו" – הייחודיות של סדרת הסרטים הזו על קרב היריות המתוחכם שמשלב נשק חם עם אומנויות לחימה ולחימה יד ביד – "כל הדברים שהופכים אותה לייחודית , נולדו."

על הבמאים והשחקניות:

צ'אד סטהלסקי – במאי
צ'אד סטהלסקי ידוע כאחד מיוצרי הקולנוע העסוקים ביותר כיום בהוליווד.
לאחרונה שיחק בסרט 'מטריקס: התחייה' וניהל את ההפקה של הסרט Bruised.
ביקום 'ג'ון וויק', צ'אד מפיק את סדרת הטלוויזיה המקדימה 'הקונטיננטל' וכמו גם את הסרט ספין אוף 'בלרינה'. לאחר ההצלחה הקופתית והביקורתית של הסרט 'ג'ון וויק' משנת 2014 אותו ביים יחד עם דייויד לייטץ', הגיע 'ג'ון וויק 2' בשנת 2017 אך הפעם כשצ'אד מביים לבדו. בשנת 2019 חברת ליונסגייט הפיצה את הסרט השליש בסדרה, 'ג'ון וויק 3'.
צ'אד מגיע מרקע של אומנות לחימה כאשר נכנס לתחום הקולנוע בגיל 24 ככפיל פעלולים. הפריצה הגדולה כאיש פעלולים הגיעה כששימש ככפיל של קיאנו ריבס במטריקס, משם הוא עבר כוריאוגרפית לחימה ותיאום פעלולים.

קיאנו ריבס – ג'ון וויק
לאחרונה שיחזר ריבס את תפקיד האקשן האיקוני שלו בתור 'ניאו' בסרט 'מטריקס: התחייה' (2021) ולפני כן הוא הופיע לצד אלכס וינטר בסרט 'ביל וטד שורפים ת'זמן' (2020). בין היתר מוכר מהסרטים: 'אם זו אהבה (2019), ג'ון וויק 3 (2019), וכמדובב בסרט האנימציה של דיסני 'צעצוע של סיפור 4' (2019).

בשנת 2013, ריבס ערך את הופעת הבכורה שלו כבמאי בסרט האקשן 'טאי צ'י'. באותה שנה גם כיכב בסרט '47 רונין', סיפור מהמאה ה-18 שבמרכזו להקת סמוראים שיצאה לנקום את מותו של אדונם. בשנת 2012, הסרט התיעודי Side By Side שהופק על ידי ריבס זכה לשבחי המבקרים. הסרט חוקר את ההיסטוריה של יצירת סרטים ואת ההשפעה של טכנולוגיה חדשה, הוקרן בבכורה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי של ברלין. בסרט, ריבס ראיין כמה מהבמאים הגדולים של הוליווד כולל ג'יימס קמרון, דיוויד פינצ'ר, דיוויד לינץ', ג'ורג' לוקאס, דני בויל, מרטין סקורסזה, כריסטופר נולאן, סטיבן סודרברג, לארס פון טרייר ומשפחת וואצ'ובסקי.

לורנס פישבורן – באורי קינג
בגיל 15, הופיע פישבורן ב"אפוקליפסה עכשיו", הראשון מבין קלאסיקות רבות שמאפיינות את הקריירה הארוכה שלו.
לאורך הקריירה זכה פישבורן בפרסים בתיאטרון, בקולנוע ובטלוויזיה. בשנת 1993, קיבל מועמדות לאוסקר בקטגורית השחקן הטוב ביותר עבור הסרט המבוסס על הביוגרפיה של טינה טרנר 'מה זה בכלל קשור לאהבה'.
פישבורן אולי ידוע בעיקר בזכות תפקידו כמורפיוס בטרילוגייה שוברת הקופות של האחים וואשובסקי, "מטריקס", אבל כיכב בין היתר בסרטים: 'משימה בלתי אפשרית 3' (2006), 'ארבעת המופלאים: עלייתו של הגולש הכסוף' (2007), 'הנוסעים' (2016) ו- 'אנטמן והצרעה' (2018)

דוני ין – קיין
אייקון סרט אומנויות הלחימה דוני ין פרץ אל סצנת הקולנוע של הונג קונג כשכיכב בקומדיית אומנויות הלחימה של הבמאי יואן וו-פינג, Drunken Tai Chi, אשר ביססה אותו מיד כשחקן מוביל בתחום. מאז הוא הפך לדמות מרכזית לא רק בקולנוע הסיני, אלא בקולנוע ברחבי העולם.
המסע הקולנועי של יין כולל את סדרת סרטי 'ייפ מאן' הפופולרית ועטורת השבחים, להיטי הקופות האמריקאים 'רוג אחת: סיפור מלחמת הכוכבים' ו- 'הילוך גבוה:XXX' לצד וין דיזל עליהם קיבל ין ביקורות נלהבות מהמבקרים והקהל.

יש לבדוק גם

וידאו+אודיו: PETRIFIED

בשנה האחרונה שחרר דיוויד את סינגל הבכורה Caught, שהוביל להיכללותו ברשימת המוזיקאים המבטיחים של עיתון …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.