יום שישי , מרץ 29 2024
קול אישה. צילום ערן נבות

מופעים מיוחדים ליום האישה בסטודיו אנט

 

מופעים מיוחדים ליום האשה הבינלאומי בסטודיו אנט

מרץ 2023

שביל המרץ 2 תל-אביב. טלפון: 03-6201185 כרטיסים ומידע באתר: www.fbmc.co.il

 

8.3 יום רביעי בשעה 19:30 אריאלה: מלחינות יהודיות לזיכרון ולתקווה 60-40 ש"ח

סוניה נובצ'יץ', כינור;  סיגריד האגן, פסנתר

לרגל יום האישה הבינלאומי, הפסנתרנית סיגריד האגן והכנרת סוניה נובצ'יץ' מציגות את התוכנית המוזיקלית "אריאלה" (לביאת האלוהים) שמטרתה להאיר את פעילותן של אותן מלחינות, שיצירתן המוזיקלית על סף שכחה. היצירות נוגעות בנושאים הנצחיים של אפליה, פחד ותקווה והקונצרט מעורר לחיים את המסר של סובלנות ואחדות, הטבועים באנושות, ללא הבדל לאום, מגדר ואמונה. בחסות שגרירות אוסטריה ופורום תרבות אוסטרי

 

10.3 יום שישי בשעה 13:00 קול אישה – על נשים ומאת נשים. 70-55 ש"ח

תום בן ישי, סופרן; תמרה נבות, מצו סופרן; אחינעם קיסר, פסנתר

במשך דורות נשים ניסו להתבטא אמנותית ונתקלו בחומות, דלתות נטרקות וגברים שניסו לחסום את דרכן. משוררות כתבו בשמות עט, מלחינות לא זכו לשמוע את יצירותיהן מבוצעות מחוץ לביתן. בתכנית "קול אישה", במיוחד ליום האישה הבינלאומי נסקור דרך העיניים המוסיקליות את קולה הנעלם של האישה בראי ההיסטוריה ולראשונה נשמע את קולן האמיתי של מי שמודרו חברתית מן העשייה האמנותית במשך מאות שנים. איך הן כתבו ועל איזה נושאים, מה קרה למי שניסתה לצמוח בעולם של גברים ותחת התנגדות המשפחה, איך נראה טקסט של גבר שמנסה להתחקות אחרי שכלה וליבה של אישה, והאם באמת כתיבתן של נשים כל כך שונה משל הגברים בני דורן.

שלוש מוסיקאיות צעירות, נשים בעידן המודרני, חיפשו מענה לכל השאלות הללו ומצאו את הדרך להביע את הקול- פשוטו כמשמעו- של נשים, מבוגרות וצעירות, מהמאה ה-17 ועד היום.

בתכנית יבוצעו מיצירותיהן של קלרה שומאן, אלמה מהאלר, פאולין ויארדו, ליבי לרסן, נעמי שמר, אלה מילך-שריף, ולצידן, להשוואה- כתיבה גברית על נשים- "חיי אישה ואהבתה" מאת רוברט שומאן, "האחיות" מאת ברהמס ועוד.

 

לפרטים נוספים:   שירלי יצחקי 0547206348   

 

סטודיו אנט, הבית של עמותת פליציה בלומנטל למוזיקה, הוקם לזכר האמנית והזמרת אנט סלין, ממשיכת דרכה של אמה פליציה בלומנטל. סטודיו אנט ממוקם בדרום המתחדש של העיר, בין בתי מלאכה, גלריות, חללי עבודה לאמנים, בין נוף אורבני לציורי קיר מהממים, בין רעש תעשייתי לרעש אמנותי. במקום – סטודיו לקונצרטים ומופעים, חדרי חזרות ומשרדי העמותה. 

סטודיו אנט, שביל המרץ 2 תל-אביב. טלפון: 03-6201185 כרטיסים ומידע באתר: www.fbmc.co.il 

יש לבדוק גם

שחר מולכו מונתה

  שחר מולכו מונתה לתפקיד האוצרת לאמנות עכשווית במוזיאון תל אביב לאמנות   ועדת הבחירה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.