שבת , יולי 27 2024
אילנה רביב, השראה נשית, בית גבריאל

השראה נשית

 

 

בבית גבריאל תערוכה חדשה: "השראה נשית"

 

תערוכה מקיפה של 40 אמניות, ציירות ופסלות לרגל מלאת 112 שנה ליום האשה הבינלאומי.

 

אוצרת- יעל ניצן     

 

בית גבריאל בצומת צמח, 04-6751175, שעות הפתיחה מיום א' עד שבת בשעות 10 עד 23.

 

התערוכה  מ- 13 פברואר עד 19 מרץ 2023

 

פתיחה חגיגית 17 פברואר בשעה 11:00

 

משתתפות- אורית וינברג, אורלי פירסון, אורלי רוסטוקר בלומנפלד, אילה באר, אילנה רביב, אלי צרפתי, אלינה גור, בלה קפלן, גאולה גלילי, דליה זלצברג, טל שקד, טל טנא צ'צ'קס, חוה קציר, טלי פרחי, יהודית צליק, יעל בית אב, יעל רביב, ליזה ממלי, מנאל עילבוני יוסף, מיכל בר אור, מיכל רוזנברגר מולינרו, מרגלית פרימו, נטלי חסין, נילי בן סימון, עדה שביט, ענבל קורץ, ענת לוי, פנינה ויטלי, קלאודיה מנוקיאן, רותי אקשטיין, רותי מיוחס, רותי שניצר, רחל גלבר, רחל קומלוש, שושנה בן גיגי, שלומית אייזנשטיין, שלומית רדי. 

בתערוכה זו נפגוש בציירות, פסלות, צלמות ויוצרות בכל תחום ובכל חומר, בכשרון רב, במגוון מצבים, במגוון גילאים, בפריסה של דינאמיקות ושל מערכות יחסים. התערוכה מבקשת להצביע על הפן התוסס, המאיץ, הממריא, המתפתח והמשתנה של האישה בחברה, כל אמנית מציגה יכולת השתנות ומשקפת תודעה ועצמה בהתפתחות ובהתבוננות, האמנות הינה כלי מרכזי וחיוני להגדרת אישיותה של האשה. לרגל יום האשה הבינלאומי ראוי להתייחס למקומן של נשים בעולם האמנות הישראלי, במיוחד בייצוג שלהן במוזיאונים הנחשבים. כל אמנית אשה מן הראוי שתילחם על מקומה ועל החזון שלה בשדה האמנות. אנו תורמות כאן תרומתינו למאבק צודק זה.

"החיים בכלל ובארץ בפרט משמשים מקור השראה בלתי נדלה לכל האמניות. כל אחת מהן בוחרת להתמקד באספקט אחר, אך כולן שואפות ליצור בעבודותיהן מודעות ולהעלות שאלות לא פשוטות על הביטוי היומיומי של חיי נשים, של מקומן ושל תפקידן. אם נסתכל על התפתחות האמנות העוסקת בנשים, הרי שמבחינה כרונולוגית גוף האמנות של יוצרות בעלות תודעה פמיניסטית זכה לראשונה בהיסטוריה לכינוי 'אמנות פמיניסטית' בשנות ה־70 של המאה ה־20" – אומרת ד"ר טל דקל, חוקרת אמנות מודרנית ועכשווית, מרצה בתוכנית ללימודי נשים ומגדר באוניברסיטת תל אביב ובמכללת בית ברל ומחברת הספר "מוגדרות, אמנות והגות פמיניסטית" (הוצאת הקיבוץ המאוחד, 2011) מתוך טיים אאוט. 

אמר דניס דאטון, פילוסוף של האמנות – "לבני אדם יש צורך מולד, גנטי, באמנות. הצורך הזה קשור לברירה המינית, לשאיפה של המין האנושי להחזיק מעמד ולשאיפה של הפרטים להתרבות. את התמונה משלים הקשר החווייתי שלנו לאמנות – העובדה היא שמדובר בהנאה צרופה, מענגת. במרכז המשולש גנטיקה־ברירה מינית־תענוג, מאחורי כל הדיון העקרוני על אמנות, עומד אדם אחד, המסקרן מכולם: האמן". ואמנם בתצוגה זו נפגוש בעיקר אמניות מסקרנות, מענינות, מגוונות- והן מעניקות לנו ביצירתן תענוג גדול.

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.