שבת , יולי 27 2024
לוגו פופ טארטס

קולנוע לב- פברואר ומארס

תאריכי יציאה של בתי קולנוע לב לחודשים פברואר-מרץ:

 

פברואר

 

02.02 סנ ט-עומר | Saint Omer

 

נציג צרפת לאוסקר 2023

 

סנט-עומר, נציג צרפת לטקס האוסקר 2023, הוא יצירה קולנועית מהפנטת שמצליחה לשלב בין ביקורת חברתית נוקבת ומבט אישי חומל ואנושי בצורה יוצאת דופן. הסרט הוקרן לראשונה במסגרת התחרות הרשמית בפסטיבל ונציה וגרף שם לא פחות משלושה פרסים, ביניהם פרס אריה הכסף היוקרתי.

 

ראמה, סופרת ועיתונאית מצליחה, נוסעת לסנט-עומר, עיירה בצפון צרפת, במטרה לסקר את משפטה של לוראן, מהגרת צעירה מסנגל שמואשמת בפשע בלתי נתפס. הצעירה מודה באשמה, אבל לא מספקת שום הסבר על הנסיבות או המניע שהביאו אותה למעשה הנורא. ראמה, שהגיעה מתוך רצון לכתוב יצירה הנשענת על המיתוס הקדום של מדיאה, מופתעת למצוא נקודות מקבילות רבות בין חייה של לוראן והעבר שלה עצמה.

 

לצפייה בטריילר – https://youtu.be/1YPPNqDrMOc

 

 

16.02 החלטה לעזוב | Decision to Leave

 

נציג דרום קוריאה לאוסקר 2023

 

"החלטה לעזוב" הוא סרטו החדש של פארק צ'אן-ווק הקוריאני, הבמאי שאחראי ללהיט "שבעה צעדים" ושכל סרט חדש שלו נחשב לחגיגה קולנועית ייחודית ועוצרת נשימה. הסרט הוא מותחן בלשי מרתק שהוקרן בפסטיבל קאן 2022, סיים את הפסטיבל במקום הראשון והנחשק בטבלת המבקרים וזכה בפרס הבימוי הטוב ביותר, כשרבים מכריזים עליו כסרט הטוב ביותר שהוקרן בפסטיבל היוקרתי בשנים האחרונות.

 

אדם נופל מפסגת הר אל מותו. כשהבלש האי-ג'ון מגיע לבית האלמנה הוא פוגש אישה יפה שלמרבה הפתעתו אינה נראית כאילו מותו של בן זוגה משפיע עליה במיוחד. במהרה היא הופכת לחשודה, והאי-ג'ון מוצא את עצמו עוקב אחריה ומפתח בה עניין רב, גם מעבר לחקירה… "החלטה לעזוב" הוא מותחן בלשי מהפנט הפורץ את גבולות הז'אנר ומפתיע את הצופה בכל פנייה.

 

לצפייה בטריילר – https://youtu.be/vvEdpYfoDOg

 

 

16.02 קורסאז' Corsage

 

הקיסרית האוסטרית אליזבת, שנודעה בכינויה "סיסי", היתה מושא להערצה בשל יופיה המרהיב וחוש האופנה פורץ הדרך שלה. אבל עם הגעתה לגיל 40, היא מבינה שבשביל לשמר את התדמית הציבורית שלה, היא תצטרך להדק את המחוך שלה צמוד יותר ויותר. עם סקרנות ורעב מחודש לצמוח ולמצוא משמעות לחייה – שעומדים בניגוד לתפקיד הייצוגי והמשמים שהיא ממלאת – היא יוצאת למסע ברחבי אירופה, בו היא מבקרת חברים ומאהבים ישנים, שוברת כל מוסכמה שאפשר לחשוב עליה, ומנסה לכתוב מחדש את המורשת שתשאיר אחריה…

 

"קורסאז'" הוא סרטה של מארי קרויצר, דרמה מהפנטת, אסתטית להפליא, סוחפת ועוצרת נשימה, שמספרת סיפור מהמאה הקודמת אבל מרגישה רלוונטית היום מאי פעם. בכיכובה של השחקנית הלוקסמבורגית הנפלאה ויקי קרייפס ("חוטים נסתרים", "האי של ברגמן"), שמספקת תצוגת משחק יוצאת דופן שזיכתה אותה בפרס השחקנית הטובה ביותר במסגרת "מבט מסוים" בפסטיבל קאן.

 

לצפייה בטריילר – https://youtu.be/5It59v8iopM

 

 

23.02 לחיות | Living

 

"לחיות" הוא עיבוד יפהפה, מרגש וחכם לאחד הסרטים האהובים והמוערכים בתולדות הקולנוע, "איקירו" של אמן הקולנוע היפני אקירה קורוסאווה, שיצא ב-1952 ועדיין מככב ברבות מרשימות "הסרטים הכי טובים" שתמצאו. הסרט עורר סקרנות רבה עוד לפני הקרנתו בפסטיבל סאנדנס האחרון, ועדיין הצליח להתעלות על ציפיות הצופים והמבקרים שהתרגשו מהסיפור האנושי ומלא החמלה, מהבימוי החכם והעמוק, ומהמשחק הנפלא של ביל ניי הותיק ("מלון מריגולד האקזוטי", "אהבה זה כל הסיפור") והכוכבת העולה איימי לו ווד ("חינוך מיני").

 

שנות ה-50 בלונדון. וויליאמס, פעם חייל והיום עובד ציבורי מנומנם, הפך עם השנים לבורג קטן במשרדי הבירוקרטיה הבריטית, טובע בשגרה המשמימה של הררי טפסים, חליפות שחורות ואנשים אפורים. כשהוא מקבל במפתיע חדשות מדאיגות על מצבו הבריאותי, הוא מחליט לצאת למסע ולמצוא משמעות עמוקה יותר לחייו, לפני שיהיה מאוחר מדיי. המסע מקבל תפנית כשהוא פוגש במרגרט, עובדת חדשה וצעירה במשרד שלו – דוגמא חיה וזוהרת למשמעות המונח "לחיות את החיים". כשהחברות בין השניים הולכת ונרקמת, כנגד כל הסיכויים, וויליאמס ינסה להבין – אולי לראשונה בחייו – את השמחה שבלחיות.

 

לצפייה בטריילר – https://youtu.be/7Td8gZLmHL8

 

מרץ

 

02.03 קירבה | Close

 

נציג בלגיה לאוסקר 2023

 

סרטו החדש של לוקאס דונט ("נערה") הוא דרמה יפהפייה ומרגשת על חברות, התבגרות ותמימות. עם ויזואליה עוצרת נשימה וסיפור נוגע ללב שמתרחש על רקע נופיה הצבעוניים של בלגיה, "close" הוא סרט שיזכיר לכולנו את תקופת הילדות שלנו, עם רגעים קסומים קטנים שאולי שכחנו אבל פעם היו לנו עולם ומלואו. הסרט זכה בתשואות רמות לאחר הקרנת הבכורה שלו בפסטיבל קאן וזכה בפרס ה"גרנד פרי", השני בחשיבותו בתחרות היוקרתית.

 

ליאו ורמי, שני נערים בני 13, היו מאז ומתמיד החברים הכי טובים. שכנים שהפכו לבני-בית זה בביתו של זה, הם רגילים לרוץ יחד בין שדות הפרחים של המשפחה של ליאו, לאכול ארוחות ערב עם ההורים של רמי, ואחר כך לבלות את הלילה בלספר זה לזה את הסודות הכי כמוסים שלהם ולצחוק. אלא ששנת הלימודים החדשה מביאה עמה שינויים שמעמידים את החברות של השניים במבחן, ולראשונה הם מתרחקים זה מזה. זמן-מה לאחר מכן, בניסיון להבין את כל מה שקרה, פונה ליאו אל אימו של רמי כדי לחפש תשובות.

 

לצפייה בטריילר – https://youtu.be/NgIoh-HdhqU

 

 

09.03 בידיים של אנני | Angry Annie 

 

צרפת, 1974. אנני חיה חיים עמוסים ודי רגילים – היא נשואה, יש לה שני ילדים מתבגרים, ועבודה שבקושי משאירה לה זמן פנוי. חייה משתנים כשהיא מגלה שהיא בהריון שלא תוכנן, והיא מוצאת את עצמה מעורבת בארגון מחתרתי שעוזר לנשים שנקלעו למצב דומה. שם, יחד עם נערות בנות 16, נשים קשות יום, מתנדבות מסורות ורופאים שוחרי צדק, אנני תמצא משמעות חדשה לחייה…

 

"בידיים של אנני" היא דרמה צרפתית בכיכובה של לור קלאמי הנפלאה שכבשה את לב הצופים בשנים האחרונות בזכות הופעה בלתי נשכחת בלהיט "10 אחוז" – וכאן מחזקת את מעמדה כאחת השחקניות הפופולריות ביותר בצרפת בזכות סרט מרגש ושובה לב על אחווה נשית, על אימהות וחופש, ועל ארגון אחד שעשה היסטוריה.

 

לצפייה בטריילר – https://youtu.be/VKFkaOAtUT8

 

 

23.03 תישאר איתנו | Stay With Us  

 

כשגד אלמליח חוזר לביקור מולדת בפריז, ההורים שלו, כמצופה מהורים יהודיים מסורים, מתעקשים שהוא יישאר איתם ולא בבית מלון. גד, כמצופה מבן יהודי מסור, לא מסוגל להגיד לא. אבל הוא מסתיר מהם סוד שהוא מפחד לחשוף – אחת הסיבות שבגללן הוא חזר לפריז היא בשביל לחקור כיוונים חדשים בחייו, ספציפית בכל מה שקשור לדת. כשההורים האוהבים מגלים על הרעיונות החדשים של הבן שלהם, הם נחושים בדעתם להזכיר לו מי הוא ומהיכן הגיע, בכל דרך אפשרית…

 

"תישאר איתנו" היא קומדיה מקסימה ומרגשת שמבוססת על חייו האמיתיים של הקומיקאי הצרפתי-יהודי האהוב גד אלמליח, שמשחק בסרט לצד הוריו ואחותו – משפחה אחת, אוהבת ומלוכדת, שמתווכחת, צוחקת, נעלבת, משלימה, ודומה מאוד למשפחות של כולנו.

 

לצפייה בטריילר – https://youtu.be/yg4I81ELbUI

 

יש לבדוק גם

מארס 2024 בבית ציוני אמריקה

"בשורות טובות" בקרוב נציין חצי שנה של חיים בצל מלחמה ושבויים שטרם שבו לארצם וביתם. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.