שבת , יולי 27 2024
TLVFest

TLVFest – הזוכים

הפסטיבל הבינ"ל ה-17 לקולנוע גאה TLVFest

27 באוקטובר – 5 בנובמבר

הזוכים והפרסים של

הפסטיבל הבינלאומי ה-17 לקולנוע גאה

במוצאי שבת (ה-5.11) התקיים טקס נעילה חגיגי בהנחייתה של גלינה פור דה ברה, הוענק פרס הפקת סרט קצר באדיבות קרן גשר בשווי 140 אלף ₪, פרס המשחק הוענק לשחקן ישראל אוגלבו על תפקידו ב"כאילו אין מחר" וגם פרס לסרט בתחרות הנוער הישראלי, הסרט הישראלי הקצר הטוב ביותר וזאת לצד פרסים לסרטים בינלאומיים שונים.

פרס המשחק

כמו בכל שנה צוות הפסטיבל בוחר שחקן ישראלי ומעניק לו פרס על תפקידו בסרט קולנוע שהציג בפסטיבל, זאת מסורת ארוכת שנים והשנה נבחר השחקן ישראל אוגלבו על תפקידו המעולה בסרטו העלילתי השני של ניצן גלעדי. הופעה נועזת, טוטאלית ופורצת דרך. אוגלבו מתגלה כבעל כריזה של כוכב קולנוע אמיתי.

תחרות הפיצ'ינג

קרן גשר תומכת בפסטיבל הגאה מזה זמן רב, זו השנה השלישית בה מוענק מענק הפקה לסרט קצר בסך 140,000 ₪. בשנתיים הקודמות זכו "שימני כחותם על לבך" של עומר טובי ו"פוליגרף" של סמירה סרייה.

מתוך עשרות תסריטים שהוגשו עלו ששה פרויקטים לתחרות הפיצ'ינג שנערכה במסגרת הפסטיבל. הסרטים היו ברמה גבוהה מאוד, מגוונים, ובסיומו של הפיצ'ינג החלטנו בגשר להוסיף גם מענק פיתוח של 5,000 ₪ וליווי צמוד לסרט שהגיע אל המקום השני.

מקום שני: "הגוף האחר", תסריטאי: דני גרמייז. במאית: אורית פוקס רותם.

תסריט צנוע, אנושי ומתבונן על דמות שלא מיוצגת מספיק על המסך באופן אותנטי, המזכירה לנו שנכות

ומיניות אינן מילים גסות והן יכולות וצריכות ללכת יד ביד זו עם זו.

מקום ראשון, מענק הפקה בסך 140,000: "עדשה", במאית ותסריטאית: בר כהן.

סרט ובו תמהיל מרגש של דמות חדשה שטרם נראתה על המסך הישראלי. היוצרת המוכשרת עושה חיבור אינטליגנטי במיוחד כשהיא מציבה דמות טרנסג'נדרית מול דמות אשה סיסג'נדרית בהריון מתקדם, ובכך מציגה בפנינו את ההבדלים הרבים, אך גם את כל מה שדומה בין שתי נשים אלו וגופן האנושי העובר שינוי.

תחרות הסרט הישראלי הקצר

בפרס הסרט הישראלי הקצר הטוב ביותר זכה "הומולדת" של הבמאי והתסריטאי: ניב מנצור. דורית לב ארי (קופה ראשית), מגלמת אמא המפתיעה את בנה במסיבה גרנדיוזית לציון שנה לצאתו מהארון, אך בנה מתקשה לשתף פעולה עם החגיגה. "הומולדת" היא פארסה עגמומית דווקא על הארון של האם ולא של הנער ההומו. הסרט ייצג את הפסטיבל בתחרות ה IRIS בקרדיף ויתמודד על פרס בשווי 30000 ₪ מול עשרות סרטים להט"בקים מכל רחבי העולם.

ציון לשבח הוענק לסרט: שייך לענת במאית/תסריטאית: יובל ברנע.

עלילת הסרט עוקבת אחרי מרווה שקמה בבוקר ומגלה כי כל החפצים בביתה מכוסים בפתקים ועליהם הכיתוב "שייך לענת". כך היא מבינה שבת זוגה, ענת, עזבה אותה ומעתה עליה להסתדר בכוחות עצמה. מרווה יוצאת למסע בין אנשים שונים בחיפוש אחר עזרה ותמיכה. כשזה לא מצליח, בניסיון נואש להחזיר אליה את ענת, היא הולכת לשיר בלובי בניין המשרדים בו ענת עובדת.

תחרות סרטי הנוער (סרטי תיכונים)

בפרס הסרט הטוב ביותר: מחיאת כף בודדה – במאית/תסריטאית: הילל שורק

פואמה היפר- ריאליסטית תשוקתית ואמיצה של הבימאית הילל שורק. שמציגה בפנינו יצירה בעלת שפה קולנועית ייחודית המשלבת משחק חשוף וכן של שתי השחקניות אור זילברשטיין ונוי שבו.

בציון לשבח: זהר/ה: – במאית/תסריטאית: אגם שטיינברג

הסרט סוחף, מעורר השראה וערוך היטב. בעל קצב חכם, המאפשר לצופים להרגיש שהם נכנסים לעולמם של זוהר/ה בצורה אינטליגנטית עדינה ומשעשעת.

תחרות הסרט העלילתי הבינלאומי

הסרט הטוב ביותר: ג'וילנד Joyland

בימוי סאים סאדיק (פקיסטן, 2022, 127 דקות)

סרט רועש וגועש שמצליח להראות את הניואנסים הקטנים של החוויה האנושית, לתאר דמויות שלא ראינו כמותם, הכלואות בתפקידים המגדריים שיועדו להם ובה בעת חותרות תחתן, וכל זאת במפגן קולנועי עוצמתי ומלא תנופה.

ציון לשבח: הריקנות שלי ואני My Emptiness and I/ Mi Vacío y Yo

בימוי: אדריאן סילבסטר (ספרד, 2022, 98 דקות)

יצירה קולנועית חדשנית שמרחיבה את המסגרת של קולנוע עלילתי למחוזות חדשים, לוקחת את הזמן באומץ בתיאור של חוויית החיים של הדמות הראשית הפגיעה והעוצמתית שבמרכזו ושופך אור חדש וחומל על חוויית החיים הטראנסג'נדרית בעולם המערבי היום.

תחרות הסרט התיעודי הבינלאומי

הסרט הטוב ביותר: נלי ונדין Nelly & Nadine

בימוי: מגנוס גרטן (שבדיה \ בלגיה \ נורבגיה, 2022, 92 דקות)

סיפור אהבתן הרך והאינסופי של "נלי ונדין" יתגלה דרך נכדתה של נלי (סילבי) שלא רצתה לפתוח את סיפורה של סבתה, הרבה שנים ואזרה אומץ לחשוף את חייה. צילומים מרהיבים בין השחור לבן בתום המלחמה ליופי המפעים בצבע. הפרדותן של נלי ווס ונדין וונג במחנה וחוסר הידיעה אם אי פעם תפגשנה שוב ובאיזה עולם. מאדאם בטרפליי והזמרת שלה פתחו את חייהן מחדש יחד בזוגיות ארוכת שנים. הבמאי מגנוס גרטן חושף את הסיפור שלהן – סיפור שלא סופר. כמו כן, מתאר את הפתיחות הלסבית באותן השנים והמעגלים המעניינים שהסתובבו בהן מספק הצצה מרתקת לחיים שרבות חיו ולא נחשפו מעולם.

ציון לשבח: אליס Alis

בימוי: קלייר וויסקופף וניקולאס ואן המלריק (רומניה, קולומביה, צ'ילה, 2022, 84 דקות)

יוצרי הסרט קלייר וייסקופף וניקולס ואן המלריק חודרים אל מוסד סגור לנערות בבוגוטה- קולומביה. ומראיינים עשר מהנערות. קלייר מציעה לכל אחת מהן להמציא חברה דמיונית בשם "אליס". הרעיון המקורי והנועז הזה מניב פירות מפתיעים. נוצר פסיפס קורע לב, של נערות שנפלטו מהחברה וסבלו התעללות רגשית ופיזית שריסקה אותן. הן מצליחות לעזור אומץ ולחלום על חיים חופשיים מחוץ לגדרות הקולעים/מגנים של המוסד. הנושא הקווירי עולה בעדינות בין השיטין ומאיר רבדים לא צפויים של זהות

מינית ומגדרית.

ציון לשבח נוסף :

מועדון ספורט לוטוס Lotus Sports Club

בימוי: ואנה הום טומאסו קולונז (הולנד, קמבודיה, 2022, 71 דקות)

הסרט מציג באופן נוגע ורגיש כיצד נבנית משפחתיות קווירית אמיצה בעיר שדה בקמבודיה. המשפחה מבחירה שנבנית סביב מועדון הכדורגל לוטוס מאשררת נון- קונפורמיות המגדרית של גיבורי הסרט. אך

גם מקפידה להקנות להם כלים מקצועיים חברתיים ונפשיים. תומאסו קולונייזה וואנה האם מצליחים

באופן אפקטיבי להראות כיצד אומץ לב ואכפתיות מסוגלים להניע שינוי גם בתנאים חומריים דלים.

תחרות הסרט בינלאומי קצר

פרס הסרט הטוב ביותר: חברים לקיץ Summer Friends // L'Amie de l'été

בימוי: מקסים הרמט (צרפת, 2022, 24 דקות)

עלילה: טום ואליס, בני 16 וחברים לנצח. הם מבלים את הקיץ בדיג בים. יום אחד, הם פוגשים את לוסי שהגיעה לכפר שלהם לחופשה. ככל שחולפים ימים, מערכת היחסים בין השלושה הופכת ליותר אינטימית.

ציון לשבח: שפריריות The Dragonflies // Les Libellules

בימוי, תסריט, הפקה: לאה קודן, אדל פרשו, לוריס האנק

עלילה: בשנת 1910, זוג אנגלי מגיע לחופשה לאחוזה שלהם על חוף נורמנדי. האישה מנסה לנהל רומן אהבה, מחוץ לטווח הראייה, עם אחת המשרתות. אהבתן מעבירה אותן לעולם ציורי, הרחק מהדעות הקדומות של החברה.

ציון לשבח נוסף: רשת הדייגים The Fishing Net

בימוי: אנה פלינקס (הונגריה, 2022, 15 דקות)

עלילה: בודפשט, 1953. אנדרס, איש משפחה ורופא מוכר ומוערך, נחקר במשטרה החשאית. זה עידן המרגלים. חופש הוא יחסי, ולהיות הומו זו עבירה שיש עונש בצידה. לאנדראס יש הרבה ממה לחשוש.

קראו על צוותי השיפוט כאן https://www.tlvfest.com/jury

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.