יום שישי , יולי 26 2024
לתת את הנשמה במגרש, מכון מופ"ת

לתת את הנשמה במגרש

לרגל פתיחת המונדיאל, ספר חדש בהוצאת מכון מופ"ת מספק לראשונה בשפה העברית, דיון מעמיק על היבטיה השונים של הפסיכולוגיה של הספורט, המאמץ והביצוע

לתת את הנשמה במגרש

מהם הגורמים שיכולים להשפיע על הפיכת ילד לספורטאי מקצועי? איך מעלים מוטיבציה בקרב העוסקים בספורט? באילו דרכים ספורטאים יכולים לתעל לחץ וחרדה לטובת שיפור ביצועים? כיצד מתמודדים עם פציעות בספורט? מה קורה למאמנים במהלך השנים? ומה הקשר בין פעילות ספורטיבית ללמידה?

על כל אלה ועוד בספר חדש, ראשון מסוגו בשם "הפסיכולוגיה של הספורט, המאמץ והביצוע: תיאוריה ויישום" בהוצאת מכון מופ"ת ובעריכת ד"ר לאל גרשגורן, פרופ' רוני לידור ופרופ' גרשון טננבאום. הספר נכתב על ידי אנשי מקצוע ישראליים מתחום הפסיכולוגיה של הספורט והביצוע  הבוחנים מגוון תהליכים חשיבתיים, רגשיים וחברתיים בקרב העוסקים בפעילות גופנית: החל בפעילות מתונה ומבוקרת המיועדת לכלל האוכלוסייה וכלה בפעילות עצימה ותובענית, המאפיינת בעיקר ספורטאים השואפים להגיע למצוינות ולמומחיות בתחום עיסוקם.

פעילות גופנית היא פעילות שאדם מבצע במגוון מסגרות כגון מחול וספורט, אך גם כפעילות שגרתית דוגמת עלייה במדרגות, הליכה ברחוב והרמת חפצים. ספורט הוא פעילות גופנית מאומצת שמטרתה העיקרית היא שיפור היכולת, המיומנויות  התחרותיות וההישגים. הפסיכולוגיה של הספורט היא מבנה דעת שמנסה להבין את דפוסי ההתנהגות של כלל העוסקים בספורט ובפעילות גופנית – ספורטאי עילית, כולל מדריכים, מאמנים ושופטים; ילדים בשלבי טיפוח ראשוני בספורט; אנשים בעלי צרכים מיוחדים; אנשים  המנסים להשתקם מאירוע נפשי או גופני, כמו גם אנשי בטחון והצלה, אמנים, אנשי רפואה ונושאי תפקידים מגוונים שצריכים לקבל החלטות תחת לחץ. 

"הפסיכולוגיה של הספורט, המאמץ והביצוע: תיאוריה ויישום" בעריכת ד"ר לאל גרשגורן, פרופ' רוני לידור, ופרופ' גרשון טננבאום בהוצאת מכון מופ"ת הוא ספר מקיף, שיוצא לראשונה בשפה העברית וסוקר מגוון נושאים רחב בפסיכולוגיה של הספורט, המאמץ והביצוע, מביא ממצאי מחקרים בולטים ומסביר כיצד אפשר ליישמם בעבודה עם ספורטאים, מאמנים, שופטים, רקדנים, מוזיקאים ואנשי צבא וכוחות הביטחון וההצלה. ההנחה העומדת ביסוד הספר היא שממצאים מתחום הפסיכולוגיה של הספורט והמאמץ ניתנים ליישום גם אצל יחיד או קבוצה המבצעים ביצועים גופניים שאינם מוגדרים ספורט, אך מושקע בהם מאמץ גופני ומנטלי. המאמרים בספר מבליטים את הקשר בין תאוריה למעשה, בין מחקרי מעבדה ושדה ובין אפשרויות יישומם בתוכניות אימון והכנה לקראת ביצוע בספורט, בריקוד ובמצבים נוספים הדורשים תפקוד בתנאי לחץ. אפשרויות היישום מלוות בדוגמאות רבות משלל ענפי ספורט אישיים וקבוצתיים ומתחומי עיסוק גופניים-תנועתיים אחרים כגון מחול, ריקוד, מוזיקה, צבא וביטחון.

הספר מיועד לכל העוסקים והעוסקות בתחום – סטודנטים בקורסים בפסיכולוגיה של הספורט והפעילות הגופנית בתוכניות לימודים לתואר ראשון ושני בפסיכולוגיה, מדעי ההתנהגות, מדעי הספורט והתנועה, חינוך גופני ומחול; מרצים המעוניינים להעשיר את ידיעותיהם במגוון הנושאים הנסקרים בספר; מאמנים ומדריכים בענפי ספורט אישיים וקבוצתיים העובדים עם ילדים וילדות, בני ובנות נוער, בוגרים ובוגרות; שופטים בענפי הספורט השונים וקובעי מדיניות בתחום הספורט והחינוך הגופני. כל אלו ימצאו בספר מידע רב ומגוון על סוגיות תאורטיות ויישומיות בולטות בפסיכולוגיה של הספורט והפעילות הגופנית, בליוויי דוגמאות ותיאורי מקרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.