שבת , יולי 27 2024
מניפסט השדה העירוני, תערוכה, בית ליבלינג

מניפסט השדה העירוני

*השימוש בתמונות בקרדיט ולפרסום בפרויקט זה בלבד*

פתיחת תערוכה בבית ליבלינג:

מניפסט השדה העירוני

פתיחה: 1.12.22, יום חמישי | בשעה 20:00 | בית ליבלינג, אידלסון 29, תל אביב

 

סטודיו MA: פרופ' יעל מוריה, אדר' עדי לוי טראו, אדר' נוף אמיר לוטן, אדר׳ נוף עלא שלחת, מעצבת אולגה סטנדיוק וצוות המשרד. 

אמנית אורחת: נירית בנימיני בן-מאיר

אוצרת: סברינה צגלה

 

בתערוכה השישית בחדר הפרויקטים חברי סטודיו MA מבקשים לדמיין מחדש את המרחב הציבורי ואת יחסי הגומלין בין האדם, הטבע והעיר באמצעות התבוננות קרובה במיני עשבים שוטים מקומיים, שרדניים ודחויים. המניפסט העומד בלב התערוכה נוצר מתוך תחושת דחיפות לנוכח תופעות של הצטופפות העיר וצמצום המרחב הציבורי, ולנוכח המשבר האקולוגי העולמי, כאשר מסתמן שהאדם הפך ל"כוח טבע" המשפיע על הסביבה.

בסלון בדירת מגורים לשעבר, מפגישים סטודיו MA את המבקרים עם גן עשבים שוטים, מניפסט קולי ועבודת וידאו אינטראקטיבית מאת נירית בנימיני בן־מאיר, אשר יוצרים יחד מיצב פרפורמטיבי של התנגדות הפונה אל החושים. ארכיון דיגיטלי מתהווה ושיתופי מרכז את חומרי המחקר ומרכיב מילון מושגים חדש לשיח מתהווה. ברחבי העיר מופצות כרזות כהצהרה פומבית של המניפסט המבקשת להתריע על איכות המרחבים הפתוחים בעיר והחוויה האנושית בהם כמו גם להפנות מבט לאפשרות הגלומה בצמחים המבצבצים בין מרצפות המדרכה, בסדקי הקירות ובשולי הכבישים.  

הנכחת מיני צמחים שורדים, פולשניים, הנתפסים כנחותים, במרחב הביתי, העירוני והוירטואלי, תוך שימוש בצורות ייצוג מוכרות שנעות על ציר בין תירבות והאדרה, מבקשת לערער על תפישות עולם מקובלות על הטבע העירוני, על תפישות ערכיות של יפה ומכוער, רצוי או דחוי , זוהי הצעה ליחסים. 

סטודיו MA פונה לכל מי שנוכח ופועל במרחב הציבורי באמצעות מיצב חוויתי המבקש לעורר את הדמיון לאפשרויות מרחביות חדשות, גמישות ופתוחות, שיש בהן מקום לאַחר ולמִשתנה. זהו ניסיון לעורר תודעה רחבה ואחריות שיתופית ולהניח יסודות לשיח מושגי ומעשי חדש על אודות מערכת תכנון מכלילה, שמעניקה חשיבות מכרעת לטבע ולצרכים האנושיים הנפשיים הבסיסיים – השדה העירוני.

תודות: שחם אריכא, אקרשטיין, משתלת הוכברג

 

סטודיו מא הוא פלטפורמה שיתופית למחקר רב־תחומי: אקטיביזם מרחבי, אירועים עירוניים, תערוכות, קיימות ועיצוב מכליל. הסטודיו פועל כחלק אינטגרלי ממוריה אדריכלים, משרד לאדריכלות נוף עם ניסיון מתמשך בתכנון המרחב הציבורי. צוות הסטודיו מסייע לרשויות ולקהילות בתכלול אתגרי תכנון היברידיים מורכבים במרחב העירוני, ומעצב מרחבי חיים כקוד פתוח הנתון לפרשנות, הפעלה ושינוי על ידי המשתמשים. לשם כך הצוות מפתח וחוקר כלים נופיים, אקולוגיים ומבניים.

 

נירית בנימיני בן־מאיר, אמנית מעצבת וחוקרת. עבודתה ממזגת מערכות אקולוגיות וטכנולוגיה כדי לאתגר את התפיסה האנושית והמבט על אודות יחסי כוח, ביואתיקה והשלכות עידן האנתרופוקן.

 

על חדר הפרויקטים: התערוכה "מניפסט השדה העירוני" מוצגת בחדר הפרויקטים בבית ליבלינג, מרחב שמזמין יוצרות ויוצרים מתחומים שונים לקחת חלק פעיל בחקירה ביקורתית של השאלה "מהי העיר הלבנה?", כחלק ממחקר אלטרנטיבי, שיתופי ומתמשך, שמתייחס אל העיר הלבנה כאל פלטפורמה לדיון עכשווי על שימור, עירוניות, זהות ותרבות בעיר. חדר הפרויקטים הוא הקצה הפתוח של תערוכת הקבע בבית ליבלינג, המגוללת את סיפורה של העיר הלבנה כנקודת מוצא לסיפור מתהווה. זוהי הזדמנות להפנות את השאלה לציבור היוצר, להציג נקודות מבט שונות ונרטיבים חלופיים. העבודות המוצגות בחדר הפרויקטים נבחרו בהליך של "קול קורא".

 

 

משך התערוכה: 01.12.2022 – 11.3.2023

התערוכה פתוחה לביקור בשעות פעילות בית ליבלינג:

ראשון-חמישי: 8:00–19:00

שישי: 8:00—14:00

שבת: 9:00–14:00

 

 

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.