שבת , יולי 27 2024
לוגו פופ טארטס

סרטי "קולנוע חדש" בפסטיבל הקולנוע בחיפה

קולנוע חדש כוכב גאה להציג מבחר גדול מן הסרטים העתידיים של החברה בפסטיבל הסרטים בחיפה , כולם יגיעו במהלך השנה הקרובה בתי הקולנוע בארץ

כוכבי פסטיבלים שונים וזוכי פרסים .

אם אתם בחיפה הציצו בלוח ההקרנות ואת מזומנים לשלב את הסרטים הללו בצפייה שלכם

אנחנו כמובן נקיים הקרנה לקראת יציאתם אבל הנה הזדמנות לראות אותם ראשונים

הילד מגן עדן

אדם, בן למשפחת דייגים קשת יום בכפר קטן במצרים, זוכה במלגה לאוניברסיטת אל-אזהר, מרכז הלימוד המוביל של האסלאם הסוני. זמן קצר אחרי בואו נפטר האימאם של האוניברסיטה. הרשויות רוצות מאוד להשפיע על בחירת האימאם החדש ולהשיג דריסת רגל במוסד, וקולונל איברהים, איש המשטרה החשאית, נדרש להשלים את המשימה. הוא בוחר באדם – חסר חברים, קשרים או ניסיון חיים – להיות האיש שלו בשטח.

זוכה פרס התסריט בפסטיבל קאן 2022, "הילד  מגן עדן" נכתב בהשראת ספרו של אומברטו אקו, "שם הוורד". המותחן הפוליטי הרלוונטי, עם צוות שחקנים משובח, לוקח אותנו לאתר התרחשות מרתק ולא מוכר, מסקרן וחשוב לא פחות מן הוותיקן עצמו.

הבוס הטוב

הזוכה הגדול בטקס הגויה הספרדי , הסרט, השחקן, הבמאי התסריט

הוא הבוס שתמיד חלמת עליו – מדבר בשקט, אכפתי, מתעניין בשלומך… אבל מאחורי החזות הנעימה של הפטרון חוליו בלאנקו (חוויאר בארדם) מסתתר אדם שיעשה הכול כדי לזכות בפרס יוקרתי. בעוד כמה ימים מגיעה הוועדה שמחליטה על הפרס לסיור במפעל והוא חייב להיות מושלם. לבלאנקו לא באמת אכפת את מי צריך לפתות או להרוס בדרך.

סרטו החדש של הבמאי הספרדי הנהדר פרננדו לאון דה ארנואה – קומדיה שחורה נושכת ומושחזת  – מגיע לפסטיבל אחרי שזכה בעשרות פרסים ברחבי העולם. לאון משתף פעולה בפעם השלישית עם השחקן חוויאר בארדם, וזה גומל לו באחת ההופעות הגדולות בקריירה שלו.

שמונה הרים

זוכה פרס חבר השופטים בפסטיבל קאן

פייטרו מגיע לראשונה עם הוריו לכפר קטן במרומי הרי האלפים האיטלקיים כשהוא בן 11. ברונו גר שם, בנו של הסתת, הילד האחרון בכפר. השניים מבלים את ימי הקיץ יחד, בפסגות, בעמקים, על רקע השלג שלא מפשיר. ברונו נשאר בכפר, פייטרו בא והולך, עד ששנים אחר כך הם נפגשים שוב באותו מקום.

זוכה פרס חבר השופטים בפסטיבל קאן השנה, "שמונה הרים" עוסק בידידות שמעמיקה עם השנים, בהפתעות שהחיים מספקים, בהדר של ההרים. הבמאי פליקס ואן חרונינגן ("קריסת המעגל השבור" פסטיבל חיפה 2013) ובת זוגו שרלוט פאנדרמירש מעבדים למסך את ספרו עטור הפרסים של פאולו קונייטי, שתורגם גם לעברית, ומגישים סיפור התבגרות בלתי נשכח ומצולם להפליא עם שניים מן הכוכבים הגדולים של הקולנוע האיטלקי.

מאסטר שפית

פרנסואה קלוזה ואודרי לאמי וחבורת מרשימה ומרגשת של נעים מרביתם בהופעה קולנועית ראשונה.

אתי חולמת לפתוח מסעדה משלה. כאשר אנחנו פוגשים אותה היא עובדת אצל שפית סלבריטאית, שמבשלת הרבה פחות טוב ממנה, ועוזבת בטריקת דלת. היא מתקשה למצוא עבודה חדשה ובסופו של דבר מתחילה לעבוד כטבחית בקפיטריה של מרכז קליטה לנערים מהגרים, המגיעים לצרפת ממדינות אפריקה. ההתחלה, כמובן, לא פשוטה, אך בהדרגה התשוקה של קאתי לבישול משפיעה על הנערים, וגם להם יש שיעור או שניים ללמד אותה.

הבמאי לואי-ז'וליאן פטי כבר הקסים אותנו עם "מועדון הנשים השקופות". ב"מאסטר שפית" הוא רוקח את אותו שילוב של צדק חברתי, קבלה, חלומות והומור, מתבל בגסטרונומיה צרפתית ומגיש דרמה קומית מהנה ומחממת לב.

לעפר תשוב

מא הוא חקלאי קשה יום והיחיד במשפחתו שלא נשוי. קאו היא אשה לא צעירה עם בעיות בריאות המהווה נטל על משפחתה. כאשר הם משודכים, השניים מקבלים את גורלם בהכנעה ומתחילים חיים חדשים של זרות ושתיקה. אבל בהדרגה, מתוך הסבלנות, החמלה והקשר העמוק לאדמה, צומחת אהבה עדינה.

הבמאי לי רואיג'ון לוקח אותנו אל מחוז הולדתו בצפון סין, על הגבול עם מונגוליה, ומגיש דרמה לירית, אנושית ויפה שנפרשת על רקע השינויים החברתיים והאורבניזציה של המדינה. לי מוצא חסד וכבוד בעבודה קשה, במחוות קטנות של תשומת לב והתחשבות, ומגיש מחווה שקטה לדרך חיים שעוברת מן העולם.

ההר

פייר מגיע לשאמוני, בירת האלפים הצרפתיים, להעביר מצגת ללקוחות. במהלך הפגישה הוא מהופנט כשהוא רואה מן החלון את הפסגה המושלגת של המון בלאן. הצוות שב לפריז אך פייר נשאר, מצטייד ויוצא למחנאות בהרים. הזמן חולף, הוא מתאקלם ורוקם קשר מהוסס עם לאה, השפית של מסעדת תחנת הרכבל. ובינתיים, בהר, יש מפולות של סלעים ואורות מנצנצים.

זוכה פרס הסרט הצרפתי במסגרת 'שבועיים של הבמאים' בקאן, "ההר" לוקח אותנו אל אחת הפינות היפות בתבל. על הרקע המלכותי הזה פורס הבמאי תומס סלבדור – שגם מגלם את דמותו של פייר – סיפור הרפתקה עדין אודות החיפוש אחר קשר אנושי ומשמעות החיים. סלבדור מהפנט אותנו בצילום מרהיב, מקסים בחוש הומור ביישן, ומפתיע במה שמבקר הקולנוע של "סקרין" הכתיר כ"אחד מפיתולי העלילה המופלאים בקאן השנה".

חברים עד השמיים!

זוכה פרס סרט האנימציה הטוב ביותר בפסטיבל שנחאי

יא עכברה מלאת בטחון שקצת אוהבת להשוויץ; הוא גור שועלים עדין וביישן. באופן טבעי הם יריבים, אבל כאשר מתרחשת תאונה לא צפויה, שניהם מתים ומגיעים יחד לגן העדן של בעלי החיים. שם, בשמיים, היריבות כבר לא נראית חשובה ואת מקומה תופסת התחלה של ידידות אמת.

עשר שנות עבודה הושקעו בסרט הקסום, שנעשה בשיטת אנימציית בובות סטופ-מושן, עם יותר ממאה בובות. ההשקעה בפרטים, התפאורה הצבעונית, ההומור, נוסכים קסם ומתיקות בסיפור. לכך נוסף מסר מחמם לב על תקווה, נדיבות ונאמנות, והתוצאה היא אגדה סוחפת הספוגה במסורת העשירה של האנימציה הצ'כית.

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.