שבת , יולי 27 2024

ציידות החגבים העצובות

השימוש בתמונות בקרדיט ולפרסום בפרויקט זה בלבד

בית התה – גלריית סאונד בבית הנסן

"ציידות החגבים העצובות"

יפעת זיו

פתיחה: יום שישי, 4.11.22 | בשעה 12:00

 23.12.2022–4.11.2022

 

בית התה הוא מרחב חדש ייעודי למיצבי סאונד שהושק במרץ 2022, שיתוף פעולה בין בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה ובין המרכז לאמנות ומחקר מעמותה.

ביום שישי 4.11 תיפתח בו תערוכה של אמנית הסאונד יפעת זיו.

בתערוכה תציג זיו עבודת סאונד מקורית שיצרה לגלריית הסאונד, בשם "ציידות החגבים העצובות". העבודה בוחנת את תופעת המינים הפולשים (invasive species) ובפרט את תהליך התפשטותה של ציפור המיינה המצויה בישראל. מין פולש הוא מין שחצה, בעזרת בני אדם, מחסום אקולוגי שלא היה יכול להתגבר עליו בעצמו, ביסס אוכלוסייה עצמאית והרחיב את שטח תפוצתו מעבר לנקודת הפלישה. תהליך ההתפשטות המהיר של המיינה המצויה, שמקורה בדרום אסיה, החל ככל הנראה בעקבות בריחתם/שחרורם של כ-20 פרטים מהצפארי בתל אביב לפני כ-25 שנה, וכיום היא מדורגת כציפור השישית הנפוצה בישראל.

ביצירה בודקת זיו כיצד לבטא באמצעים סונוריים ומוזיקליים את התופעה הרב-שכבתית והמורכבת של פלישת המיינה לישראל – את הדואליות בין הרגשות העזים והקשים שהציפור מעוררת בבני אדם ובין הימצאותה בסביבה שלא ביקשה להיות בה והצורך שלה בהישרדות. העבודה מורכבת הן מהקלטות שטח של מיינות והן מהקלטות של קולה של האמנית. זיו מחקה את הצלילים של הציפור, כשם שהמיינות מחקות את הצלילים שהן שומעות, וכך מטשטשת את המרחק בין האנושי לחייתי ובין הדחוי למקובל.

         

יפעת זיו היא אמנית קול-סאונד, מלחינה, מאלתרת ויוצרת רב-תחומית. זוכת פרס Oram לחדשנות בתחום הסאונד והמוזיקה האלקטרונית ומלגת סידאי למצוינות בתחום המוזיקה העכשווית. בעלת תואר שני באמנות סאונד מאוניברסיטת לונדון לאמנויות (UAL) ותואר ראשון בהלחנה רב-תחומית מהאקדמיה למוזיקה בירושלים. עבודותיה הוצגו/הושמעו/בוצעו בין השאר ברדיו BBC, מוזיאון ריינה סופיה (מדריד), Cafe OTO (לונדון), Aesthetica Festival (יורק) וגלריית הסאונד Room25 (תל אביב). שיתופי הפעולה האחרונים שלה כוללים את David Toop (אנגליה), Suhail Yusuf Khan (ארה״ב), רועי רוזן ומרים נאה. חברה באנסמבל מוזיקה נובה וממקימות ההרכבים הקוליים האחיות לוז ואנסמבל אברא.

 

 

בית התה

מבנה בית התה הועבר אל בית הנסן בתחילת שנת 2021 מחצר וילה שרובר, שהייתה אחד הסמלים של שכונת טלביה היוקרתית. לאחר שעיריית ירושלים אישרה את התחדשות וילה שרובר, הועתק בית התה, כחלק מהאלמנטים שנבחרו לשימור, אל הגינה הצפונית של בית הנסן והפך לחלק מהמרחב הציבורי שבשטחו. 

>>> 

יפעת זיו, "ציידות החגבים העצובות"

אוצרים: אמיר בולצמן וקבוצת סלה-מנקה

 23.12.20224.11.2022

שעות פעילות גלריית בית התה:

ב׳-ה׳ 10:00 – 22:00 

ו׳ 10:00 – 14:00

 

פייסבוק | אינסטגרם | www.hansen.co.il

 

 

 

 

 

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.