שבת , יולי 27 2024
הספר שבעין הסערה, רות אוזקי, ספריה לעם/עם עובד

הספר שבעין הסערה

ספר חדש בספריה לעם/עם עובד

מאת מחברת רב המכר "שנת הבשרים שלי"

רות אוזקי

 

הספר שבעין הסערה

 

תרגמה מאנגלית: שירי שפירא

 

565 עמ' * 108 ש"ח

 

אחרי מות אביו של בני, בגיל ארבע עשרה, הדברים מתחילים לדבר אליו – נעל ספורט, זוג מספריים, שולחן ישן. בני לא מבין מה הדברים אומרים לו, אבל הוא חש בטון שלהם: לפעמים טון נינוח, לפעמים עצבני, ורוב הזמן כאוב וסובל. כשאימו החולמנית מפתחת הפרעת אגרנות והבית נעשה צפוף יותר ויותר, שאון הקולות נהיה בלתי נסבל, ובני מוצא לו מפלט בספרייה הציבורית – אותו מקום שקט שבו הדברים מתנהגים היטב ובני האדם מדברים בו בלחישות. שם, בספרייה, הוא מתיידד עם כמה טיפוסים יוצאים מגדר הרגיל ומגלה עולם חדש ומהפנט. הוא לומד לאהוב, לשאול שאלות ולמצוא את הקול שלו עצמו בתוך בליל הקולות הרועשים שמציף את חייו. 

רומן ההתבגרות של רות אוזקי הוא סיפור כובש, תמים לכאורה, על שורשיהם וכוחם של הסיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו. דמויותיו הבלתי נשכחות מטיילות בשלל עולמות מחשבה, ממוזיקת ג'ז דרך שינוי האקלים, לתאוריה הביקורתית עד הזן בודהיזם. 

רות אוזקי היא סופרת, קולנוענית וכוהנת זן בודהיזם. היא נולדה ב-1956 בניו הייבן, לאב אמריקאי ולאם יפנית. היא עצמה סיימה את חוק לימודיה האקדמיים בספרות אנגלית ובלימודי אסיה. לימים עקרה ליפן ולמדה ולימדה באוניברסיטת קיוטו. בשובה לארצות הברית התמסרה לעשיית סרטים תיעודיים ובדיוניים.

ספרה הראשון שנת הבשרים שלי ראה אור בעם עובד ב-2001 ועורר תהודה רבה, גם בשל איכות הכתיבה שלו וגם בשל תוכנו הפרובוקטיבי. גם ספריה הבאים ראו אור בעם עובד – על פני הבריאה כולה ב- 2006 וסיפור זמני, שנמנע עם המועמדים הסופיים למאן בוקר, ראה אור ב-2014.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.