שבת , יולי 27 2024
תוכנת היצירתיות, מרכוס דוּ סוֹטוֹי , ספרי עליית הגג וידיעות ספרים

תוכנת היצירתיות

 

"מדריך טיולים מבריק למסע אל העולם הממשמש־ובא של הבינה המלאכותית". הסופרת ג'נט וינטרסון

 

תוכנת היצירתיות

איך לומדת הבינה המלאכותית לכתוב, לצייר ולחשוב

מאת מרכוס דוּ סוֹטוֹי 

מחבר רבי המכר "המוזיקה של המספרים הראשונים", "מסתורי המספרים" ו "סימטריה"

376 עמודים. מחיר: 112 ₪ ספרי עליית הגג וידיעות ספרים 

 

האם מחשב יוכל אי־פעם להלחין סימפוניה, לכתוב רומאן זוכה פרסים, או לצייר יצירת מופת? האם יוכל לפתור בעיות במתמטיקה או בפיזיקה שאנחנו לא מסוגלים לפצח? האם תהיה לו אי-פעם היכולת לקבל החלטות באופן עצמאי, ללא הנחיה אנושית? ובעצם, האם זה לא קורה כבר עכשיו?

 

כבני־אנוש יש לנו היכולת המדהימה ליצור רעיונות ותהליכים המשנים מן היסוד את חיינו-אנו. אבל ההתפתחויות בבינה המלאכותית מערערות את המצב הקיים, עם הגילוי שמכונות מסוגלות לבצע באותה מידה של הצלחה, ולעיתים אף בצורה טובה יותר, מטלות רבות שבני־אדם ממלאים בדרך כלל.

 

בספר תוכנת היצירתיות, מרכוס דוּ סוֹטוֹי בוחן את טיבה של היצירתיות בתחומים שונים, ובמקביל מציע לקוראים מדריך לאופן הפעולה של האלגוֹריתמים והחוקים המתמטיים שביסודם. כך הוא מעניק לנו מבט חדש על משמעות היצירתיות במתמטיקה, באמנות, בשפה ובמוזיקה. תוכנת היצירתיות הוא מסע מרתק ויוצא־דופן הן למחוזות הבינה המלאכותית והן למשמעות של היותנו בני־אדם.

 

מרכוס דוּ סוֹטוֹי הוא פרופסור למתמטיקה באוניברסיטת אוקספורד. בשנת 2008 זכה במינוי היוקרתי כראש הקתדרה על שם סימוֹני להבנה ציבורית של המדע. ב-2009 זכה בפרס פָרָדֵיי מטעם החברה המלכותית הבריטית על הצטיינות בהנגשת המדע לציבור, וב-2010 העניקה לו המלכה את אות מסדר האימפריה הבריטית על תרומתו למדע. הוא נבחר לכהן כחבר בחברה המלכותית הבריטית בשנת 2016. דוּ סוֹטוֹי מתגורר בלונדון. 

 

"איזה ספר נפלא, מבריק ומהנה". הסופר פיליפ סנדס

 

 

 

יש לבדוק גם

חיים במלחמה

חיים במלחמה – זו שאף פעם לא נגמרת / דב תמרי "הגורם המעצב את חיינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.