שבת , יולי 27 2024
רעש, דניאל כהנמן , אוליבייה סיבוני, קאס סאנסטיין

רעש

רעש 

הפגם בכושר השיפוט האנושי וכיצד אפשר להתגבר עליו

מאת חתן פרס נובל לכלכלה דניאל כהנמן (מחבר רב המכר 'לחשוב מהר לחשוב לאט'), אוליבייה סיבוני, קאס סאנסטיין

אנגלית: עפר קובר, עורכת התרגום: עידית נבו

דמיינו ששני רופאים באותה עיר מאבחנים בצורה שונה מטופלים זהים. או ששתי שופטות באותו בית משפט גוזרות עונשים שונים בתכלית על שני אנשים שביצעו פשעים זהים. או שמראיינים שונים באותה חברה מקבלים החלטות שונות לגמרי לגבי מועמדים זהים מכל בחינה. תארו לעצמכם גם שאותו רופא עצמו מקבל החלטות שונות לגבי אותם מקרים בבוקר ובערב, או שאותה שופטת מקבלת החלטות שונות לגבי מקרים זהים ביום שני וביום שישי. כל אלה דוגמאות לרעש: שוֹנוּת בשיפוטים שצריכים להיות זהים.

 

בספר רעש מראים חתן פרס נובל פרופ' דניאל כהנמן, פרופ' אוליביה סיבוני ופרופ' קאס סאנסטיין את השפעתו המזיקה של הרעש בתחומים רבים, ביניהם רפואה, משפט, חיזוי כלכלי, זיהוי פלילי, החלטות על שחרור בערבות, הגנה על ילדים, אסטרטגיה, סקירות ביצועים ובחירת מועמדים לעבודה. הספר מראה כיצד ומדוע אנו כה רגישים לרעש ואיך ניתן להפחית הן את הרעש והן את ההטיות בשיפוטים – והודות לכך לקבל החלטות טובות יותר.

 

דניאל כהנמן הוא פרופסור לפסיכולוגיה ולמדיניות ציבורית באוניברסיטת פרינסטון, חתן פרס נובל לכלכלה לשנת 2002 וזוכה מדליית החירות הלאומית לשנת 2013. הוא מחבר רב-המכר לחשוב מהר, לחשוב לאט

 

אוליביה סיבוני הוא פרופסור לאסטרטגיה בבית הספר הגבוה ללימודי תעשייה וניהול בפריז (HEC) ועמית מחקר בבית הספר לעסקים על שם סעיד באוניברסיטת אוקספורד. 

 

קאס ר' סאנסטיין הוא פרופסור באוניברסיטת הרווארד, שבה הקים את התוכנית לכלכלה התנהגותית ולמדיניות ציבורית ומשמש כמנהלהּ. זוכה פרס הולברג לשנת 2018 מאת ממשלת נורווגיה.

 

דאנאקוד: 99-2414 מחיר: 128 ₪ מס' עמודים: 384 הוצאה: מטר הוצאה לאור וכנרת זב"מ 

 

יש לבדוק גם

סליחה!

  סליחה! מאת: מייקל איאן בלק Michael Ian Black איורים: דבי רידפת אוהי Debbi Ridpath …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.