שבת , יולי 27 2024

יום ההקשבה

 

            

עכשיו תורכם להקשיב

אחרי שחוותה התעללות בילדותה וניצלה בזכות מורה אחת שהקשיבה לה, היא יוזמת את יום ההקשבה הראשון בישראל (29/4), כי כולנו צריכים לפחות אדם אחד שיקשיב לנו 

כשהיתה שרי צעירה, בגיל חטיבה ותיכון, עברה פגיעה בידי קרוב משפחה. בזכות התערבותה של מורה אחת, שהית עירנית להקשיב לה והאמינה בה , חייה של שרי ניצלו . היא הבינה את עוצמת ההקשבה . היום בגיל 57 היא יוזמת לראשונה בישראל את יום ההקשבה הראשון שיכלול כנס עם מנטורים מובילים בתחום ומיזם ספסלי הקשבה שיפוזרו בכל הארץ. 

"חיצונית לא ניתן היה לראות אצלי קושי, הבית שלי היה לכאורה נורמטיבי, הביגוד היה מוקפד, אבל בפנים היה בי כאב גדול והפצע היה עמוק". מספרת שרי 

שרי נזכרה איך היתה נרדמת קבוע בשיעורים בבית הספר, ורק מורה אחת בשם רונית זיהתה אצלה כאב וניסתה להבין מה קורה לה. היא ביקשה לדעת מה עובר עליה ואז שרי נפתחה בפניה וסיפרה לה מה קורה לה. היא סיפרה שאחד מקרובים משפחתה הקרובים היה מגיע למיטה שלה ונוגע בה, אחרי דבר כזה כמובן שלא יכולה היתה לחזור לישון, מה שהסביר את העייפות שלה לאורך כל השיעורים בבית הספר. שרי מצידה היתה עושה כל מה שביכולתה כדי לא לחזור הביתה ולהימנע מלפגוש אותו בסביבה.

המורה של שרי, רונית, זיהתה את הנורות האדומים, הקשיבה לה באמת ושרי סיפרה לה הכל. כתוצאה מכך היא בחרה להתעמת מול אותו קרוב משפחה כדי לטפל בבעיה. אותה מורה פשוט נגשה אליו, נעמדה מולו והטיחה בו שהיא יודעת הכל, ואם הוא יעז עוד פעם אחת לגעת בשרי היא מיד תלך לדווח למשטרה, עם כל המידע. הוא כמובן הכחיש אבל היא לא ויתרה לו ומאותו היום הוא לא חזר לעשות את מה שהוא עשה.

כיום שרי היא אמא לשתי בנות, מרפאה באומנות, מאסטר NLP, היתה בעלים במשך שני עשורים של עסק מצליח בעולם ההפקות והעיצוב, בוגרת שיטת סאטיה להקשבה פעילה, מעבירה הרצאות שבה היא מגוללת את סיפור חייה וכמובן היזמית של יום ההקשבה הראשון בישראל שיתקיים ב-29/4 בבית ציוני אמריקה בת"א. 

עם השנים שרי התחתנה ולא הצליחה להיכנס להריון. הסתבר שפסיכולוגית היא חששה שייוולדו לה בנות שיחוו פגיעה כמוה. רק אחרי שהשתחררה מהמחסום הצליחה להיכנס להריון ונולדו לה שתי בנות שעליהן השגיחה באלף עיניים. "עד היום אני אומרת לכל ההורים: תהיו זהירים וקשובים לילדים שלכם, תעקבו ותבחינו בכל דבר מעורר חשד" אומרת שרי. 

החוויה האישית שלה כילדה, שעברה התעללות קשה ושתקה. כאבה בשקט. ואז בגיל 16 ,ניגשה אליה מורה שהיתה אז רק בת 20 ,בחורה בוגרת ומיטיבה, שראתה אותה ושמעה גם את השתיקה שלה. היא דובבה אותה לדבר והסתכלה עליה במבט חומל , ללא שיפוט, ללא ביקורת, ללא עצות, פשוט הקשיבה לה ונתנה לה את ההרגשה שהיא כבר לא לבד – באותו רגע הבינה שרי את כוחה של ההקשבה . מאותו יום היא בחרה לראות כל אדם כעולם ומלואו, הבינה שכולנו שווים ולכול אחד יש את מסע חייו. 

דווקא בימים אלו כשכולנו במרוץ החיים ובתקופה כל כך מאתגרת, מרגיש שכולנו זקוקים למעט הקשבה. שרי לקחה את עצמה ליזום יום מיוחד בשנה על מנת להעלות את מודעות ההקשבה בישראל . כך יזמה את "יום ההקשבה הישראלי הראשון ". כנס מרכזי בשיתוף מיטב המרצים בתחום יתקיים ביום שישי ה- 29/4/22 בבית ציוני אמריקה בתל -אביב. במקביל ובפריסה ארצית יישבו מתנדבים על ספסלים ציבוריים ממותגים "ספסל הקשבה" ויקשיבו לכול מי שיבחר לחוות הקשבה . 

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.