שבת , יולי 27 2024
ורה על הים, Sevdije Kastrati

פסטיבל סרטי הנשים בירושלים

סרטים זוכי פרסים של יוצרות מטורקיה, אלבניה, קוסובו, מקדוניה מקסיקו ועוד

"א קיצר"- קולנוע של יוצרות חרדיות בהקרנת בכורה בכיכובן של אלונה סער ויעל אלקנה

מבמאית המתעדת פליטים לנמלטת מאימת המלחמה באוקראינה: הקרנה מיוחדת לדוקו "הגשם לא יפסיק"- של הבמאית האוקראינית אלינה גורלובה


ועוד

בפסטיבל סרטי הנשים בירושלים שיתקיים בתאריכים 4-7 באפריל

פסטיבל סרטי נשים בירושלים, שמתקיים זו הפעם השלישית, ייערך בין התאריכים 4-7 באפריל. תכנית הפסטיבל השנה תכלול סרטים מובחרים מהארץ מהעולם, חלקם בהקרנות חד פעמיות בישראל, אשר נעשו על ידי יוצרות ועוסקים בנשיות מהיבטים תרבותיים ואישיים שונים. בין השאר יוקרן זוכה פרס שבוע המבקרים בפסטיבל ונציה של הבמאית הטורקייה עזרה דניס אוקיי, סרט הביכורים של שיראל פלג בכיכובן של מורן רוזנבלט ורבקה מיכאלי, הסרט "ורה חולמת על הים" שיפתח את הפסטיבל ועוד.

סרט הדוקו "The Rain Will Never Stop" של הבמאית האוקראינית אלינה גורלובה, יוקרן בהקרנה מיוחדת שכל הכנסותיה יועברו לבמאית. בימים אלו גורלובה פועלת במחתרת עם צוות צילום המתעד את הנעשה בקייב. סרטה, אשר השתתף ב- IDFA, Festival Dei Popoli, Docudays UA ועוד, עוסק במשפחת פליטים אשר הצליחה לברוח מסוריה אך לא מצליחה למצוא בטחון או שלווה.

"פוקוס שכנות״ היא מסגרת חדשה בפסטיבל שתציג סרטים סרטים עלילתיים ודוקומנטריים בבכורה ישראלית של יוצרות ממדינות קרובות-רחוקות. במדינות אלו – טורקיה, קוסובו, מקדוניה ואלבניה – החברה נמצאת על סף שינוי והסיפורים המובאים למסך עוסקים בזמן אמת בשינויים אלו, באתגרים העולים מהם ובהזדמנויות שהם מביאים.

בנוסף, תיערך בכורה חגיגית לסרטיהן של ארבע יוצרות קולנוע חרדיות, בוגרות המחזור הראשון של חממת "א- קיצער" של הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, בה נחנכו על ידי מנטורים ואנשי מקצוע. בסרטים מככבות בין השאר אלונה סער בתפקיד אמא חרדית הנאבקת לשלב את בנה בלימודי "חיידר" ויעל אלקנה בתפקיד אישה חרדית אשר מחליטה לתרום כליה.

״השנה החולפת היתה מסעירה עבור במאיות: הזוכות הגדולות בפסטיבל ונציה ובפסטיבל קאן- הן נשים. "כוחו של כלב" של ג'יין קמפיון- מוביל עם המספר הרב ביותר של מועמדויות לאוסקר. לצד זאת, עדיין אין שוויון של ממש- לא בתפקידים ולא ביחס- בתעשיית הקולנוע״ אומרות ליהי סבג ושירה מישר, מנהלות הפסטיבל, ״ אנחנו נרגשות להציג בפסטיבל השנה קולנוע נשי מצוין ומגוון, עם הרבה סרטים שטרם נראו בישראל ולארח אירועים מעוררי חשיבה ושיח על יצירה נשית בקולנוע."

קרן גשר לקולנוע רב תרבותי פתחה קול קורא ארצי ליוצרות קולנוע עבור חמישה מענקים לפיתוח סרט קצר עלילתי בסך כולל של 15,000 ש"ח. המענקים יוענקו ליוצרות באירוע הנעילה של הפסטיבל.

הפסטיבל לסרטי נשים בירושלים הוא פסטיבל קולנוע חברתי, אשר קם במטרה להבליט נשים בתעשיית הקולנוע מכל המגזרים, לעודד יוצרות בתחילת דרכן, לאפשר הזדמנויות מסך שוות ליוצרות ותיקות ולהנגיש סרטים מגוונים לקהל הרחב.

הפסטיבל יתקיים בהפקת עמותת נשים בתמונה ובתמיכת עיריית ירושלים, הקרן לירושלים, סינמטק ירושלים, (אם יש צורך להוסיף עוד- אז אלה גם שותפים: קרן רבינובוביץ, הקרן לקולנוע ישראלי ומכוני תרבות.)

פסטיבל סרטי נשים הבינלאומי בירושלים מנוהל ע"י עמותת נשים בתמונה ונוסד ע"י איגוד יוצרי הקולנוע בירושלים (ע"ר) בשיתוף עיריית ירושלים. 

 

לינק לרכישת כרטיסים

https://www.jwff.co.il/

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.