יום שישי , יולי 26 2024
אילון מאסק, המיליארדרים של ההייטק, הוט8

המיליארדרים של ההייטק

המיליארדרים של ההייטק
TECH BILLIONAIRES

 

 

הסיפורים מאחורי האנשים שבאמת שולטים בעולם: סדרה חדשה חושפת איך התעשרו ארבעת היזמים המיליארדרים הבולטים ביותר כיום: אילון מאסק, מארק צוקרברג, ביל גייטס וג'ף בזוס.

הפרק הראשון עוסק באילון מאסק, יזם וממציא שבנה אימפריה במו ידיו. תחומי העניין שלו הם החלל (ספייסאקס), מכוניות חשמליות ואוטונומיות (טסלה), שימור הסביבה ועוד. את עיקר הונו עשה מהמצאת שיטת תשלומים אינטרנטית מהפכנית (פייפאל) והוא ידוע באישיותו האקסצנטרית.

הפרק השני עוסק במארק צוקרברג, שהקים את הרשת החברתית פייסבוק במהלך שנתו השנייה בלימודיו בהרווארד, פרש מהלימודים והפך למולטי מיליארדר בגיל צעיר במיוחד. למרות הצלחת הענק של החברה והמטרות הנאצלות שלה לכאורה, לחבר בין אנשים, היא הואשמה בניצול לרעה של גודלה, בהפרת כללי פרטיות, בהטיית בחירות, בהפצת פייק ניוז ועוד. ובכל זאת, במגפת הקורונה כוחה התחזק עוד יותר.

הפרק השלישי עוסק בביל גייטס, אולי כוכב ההייטק הראשון, שכבר בשנות ה-80 היה לו חזון על מחשב בכל בית, ושהחברה שלו מיקרוסופט, שייצרה תוכנות למחשבים ביתיים, זינקה במהירות לשווי של מיליארדים. כיום הוא מפורסם בגלל עבודת הצדקה שלו בקרן גייטס שאליה העביר מיליארדים מכספו האישי.

הפרק הרביעי עוסק בג'ף בזוס שהקים את אימפריית הסחר המקוון אמזון במרתף ביתו בסיאטל, כשעיקר החזון שלו הוא הבנת צרכיו של הצרכן. החברה התקשתה להפוך לרווחית אבל כיום קשה לדמיין את עולם הצרכנות בלעדיה והיא הפכה אותו למולטי מיליארדר וגם הפנתה כלפיו ביקורת רבה, בעיקר על דריסת מתחרים ועל היחס לעובדים בחברה.

בריטניה 2022

 


ימי רביעי, החל מה- 09.02 בשעה 22:00 ב- HOT8 וב- HOTVOD

יש לבדוק גם

פריז 2024 ב- HOT

לרגל אולימפיאדת פריז 2024 –  HOT משיקה חוויה אולימפית עם ערוצים חדשים וסדרת נוער אולימפית …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.