יום שישי , אפריל 19 2024

הזוכים בתחרות הקולנוע היהודי

 

אלו הם הזוכים בתחרות הקולנוע הבינלאומית

בפסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים

 

השופטים דוד אופק, אייל דץ וענת ריבלין מסכמים ומכריזים על הזוכים 

 

בחירת השופטים: 

"נערה קורנת", ציון לשבח – לסרט "אלגריה", ציון לשבח -לשחקנית לפרנסואז פביאן בסרט "רוז", ובתחרות הסרט הקצר זכה "הולי הולוקוסט"

 

בחירת השופטים: "נערה קורנת" של סאנדרין קיברלן

 

בחרנו בסרט "נערה קורנת" להיות הזוכה בפרס הבינלאומי מתוך מקבץ מעולה של סרטים שמייצגים לא רק את מיטב העשייה הקולנועית בנושא החוויה היהודית, אלא גם את מיטב העשייה הקולנועית בעולם כיום.

ייחודו וכוחו של הסרט טמון בעובדה שאל תוך דרמת התבגרות על נערה צעירה מלאה בשמחת חיים ובשאיפות, מזדחלת  באופן כמעט בלתי נראה האימה שאט אט משתלטת, תופסת בקרביים עד לסוף שלא יעזוב את הצופה זמן רב. אין אויב ממשי, הוא אינו נוכח ברחובות, לא ברור אפילו באיזה שנים נטוע הסרט. יצירת מופת שמעפילה על סרטים רבים שעסקו באירופה של מלחמת העולם השנייה.

רבקה מאדר מרדר בתפקיד הראשי אכן קורנת ובעיניה מדחיקה בכל דרך אפשרית את האימה שהולכת ומשתלטת על סביבתה.

 

ציון לשבח ניתן לסרטה של ויולטה סלמה, "אלגריה"

 

סרט שעוסק בזהות יהודית דרך מבטה של אישה עצמאית, דעתנית ועקשנית שמתגוררת במלייה, מובלעת ספרדית בצפון מרוקו. היא והעיר, בה חיים אנשים משלוש הדתות, הם כישות אחת. כאשר מתערער הדו-קיום מתערערת גם שלוותה של אלגריה. מה שמתרחש במזרח התיכון משפיע עליה, על יחסיה עם בני משפחתה שומרי המסורת ועל החלטותיה האישיות ביותר. 

סרט מלא תקווה על הכוח של נשים לחיות בדו קיום להושיט יד זו לזו בעצותיהן החכמות ובניסיון חייהן. הצופה נחשף לקשר רב דורי נוגע ללב בין הנשים המיוחדות שמופיעות בסרט המופלא הזה. 

 

ציון לשבח לשחקנית ראשית – פרנסואז פביאן בסרט "רוז "

 

פרנסואז פביאן מגישה תצוגת משחק כובשת לב שמצליחה להציג באופן מרגש את המורכבות של אלמנה בגיל השלישי מול משפחתה שבמהותה היא פטריארכלית והאב ממוצא אשכנזי. רוז שבהתאלמנותה מתקרבת מחדש לזהותה המזרחית, מעוררת בצופה אופטימיות ואהבה גדולה לחיים.

 

בחירת השופטים בתחרות הסרט הקצר – "הולי הולוקוסט":

תחרות הסרט הקצר בתמיכת קרן גשר, קרן אביחי ומיימונידיס

שופטים – גלעד ענבר, אביגיל שפרבר והלן שומן.

הסרט מביא סיפור מקורי הנפרש על פני שנים תוך שימוש ייחודי בשפה קולנועית ונוגע בקצוות החשופים של זיכרון השואה בדור השלישי. הסרט מעלה לדיון את שאלת הקשר והאחריות של הדור הנוכחי למעשי הדורות הקודמים ומתחמק מקלישאות.

 

פסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים 2021 יצא לדרך במהדורתו ה-23 בתאריך 27.11 ויתקיים עד 2.12.2021 בסינמטק ירושלים.

 

רקע על הפסטיבל:

פסטיבל הקולנוע היהודי מציע לקהל חוויה קולנועית תרבותית עכשווית, והזדמנות נפלאה להיחשף לחיים היהודים המרתקים – בראי הקולנוע – מנקודות מבט שונות וייחודיות. 

השנה הפסטיבל חזר להיקפו המקורי, התקיים באופן פיזי באולמות הסינמטק בירושלים וכולל שלל סרטים של יוצרים יהודים או כאלה שעוסקים בדמויות יהודיות. כמו כן כוללת התוכנית מפגשים עם יוצרים ושחקנים, אירועים, הקרנות מיוחדות, הרצאות, פאנלים, תחרויות סרטים נושאות פרסים, הופעות מוזיקה חיה ועוד.

התוכנית האמנותית השנה מעמיקה, מגוונת ואיכותית וכוללת מבחר משובח של סרטים העוסקים בשאלות של זהות יהודית, אמונה ואורח חיים, תרבות, היסטוריה, זיכרון, החיים העכשוויים בישראל ובגולה, השואה, והיחסים בין היהדות ובין דתות אחרות. במהלך הפסטיבל יוצגו עשרות סרטים מכל מגוון קשת היצירה הקולנועית: קולנוע תיעודי העוסק בסיפורן של משפחות יהודיות מכל רחבי תבל, קולנוע ישראלי הדן בנושאים חברתיים עדכניים, סרטים שבמרכזם עומדים גדולי ההוגים ואנשי תרבות משפיעים מהעולם היהודי, סרטים ישראלים קצרים, תחרות קולנוע בינלאומי, תחרות הסרט הקצר, הקרנות מיוחדות, קלאסיקות משוחזרות ועוד.

 

 

יש לבדוק גם

ישראל במלחמה: הביתן בביאנלה לא ייפתח

האמנית והאוצרות של הביתן הישראלי בביאנלה בוונציה יפתחו את התערוכה כאשר תושג עסקת חטופים ועצירת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.