שבת , יולי 27 2024
אמיר חורי, תמונת הניצחון, סרטו של אבי נשר, צילום: עמית יסעור

תמונת הניצחון- תקציר, תמונה וטריילר

הסרט, בכיכוכבם של אנסמבל שחקנים בהם ג'וי ריגר, אמיר חורי, תום אבני, משי קליינשטיין, אליענה תדהר, עלא דקא, אלישע בנא ונטע רוט, זכה ל-15 מועמדויות לפרס אופיר- מועמדות בכל קטגוריה הרלוונטית לסרט, ביניהן גם מועמדות לסרט הטוב ביותר.

כמו "הלהקה", "סוף העולם שמאלה" ו"פעם הייתי" – גם סרטו החדש של הבמאי המוערך ואהוב אבי נשר, המועמד ל-15 פרסי אופיר, הוא סרט התבגרות מקורי ומפתיע ומעורר מחשבה המבוסס על אירועים אמיתיים המהדהדים גם כיום.

קיבוץ ניצנים, ראשית 1948. מחלקת "ג'ובניקים" מחטיבת גבעתי מגיעה כדי להגן על יושבי המקום לקראת הלחימה המתקרבת. במקביל, מתמקמת מחלקה חמושה של חיילים מצרים מול הקיבוץ הקטן, ואליהם מתלווה במאי קולנוע צעיר (אמיר חורי) שתפקידו לתעד את הלחימה, ובעיקר להשיג את "תמונת הנצחון" של הצבא המצרי.

בשני העולמות הנפרדים והעוינים – הישראלי והמצרי – מתפתחות, בצל הסכנה, מערכות יחסים רומנטיות, חבריות ומשעשעות. הבמאי המצרי מתעד גם את המתרחש בכפר וגם, מרחוק, את המתרחש בקיבוץ ממול ומוצא להפתעתו הרבה במשותף בין הצעירים בשני הצדדים. בקיבוץ, את עינו צדה דמות נשית מרשימה – מירה בן ארי (ג'וי ריגר) – אשר מתעקשת להשתתף בכל פעולה מבצעית לצד הלוחמים אך במקביל גם מקיימת מערכת יחסים סוערת עם מפקד הכוח (ידין גלמן). סרטו של במאי המצרי הופך יותר ויותר לקומדיית נעורים מסחררת ואופטימית אך בסופו של דבר, רצף אירועים בלתי צפוי מוביל לעימות אלים בין שני הצדדים, שלא ברור מי ייצא בסופו עם תמונת נצחון.

הסרט מסופר משתי נקודות מבט- האחת, ישראלית, השנייה, ערבית. הסרט איננו אנטי ישראלי או פרו ישראלי, ובמקביל איננו פרו-ערבי או אנטי-ערבי. הערך המקודש על יוצרי סרט הוא ערך חיי האדם באשר הוא, ולפיכך הסרט מתייחס לשתי נקודות המבט כלגיטימיות.

סרטיו של נשר זכו ב-15 השנים האחרונות למעמד של קלאסיקות ישראליות ולהצלחה קופתית יוצאת דופן.

"תמונת הנצחון" נכתב בהשראת סיפור אמיתי ומבוסס על חומרים מצולמים אותנטיים והפקת הסרט, בניצוחו של אהוד בלייברג ("ביקור התזמורת"), הייתה מן ההפקות המורכבות בארץ.

הסרט הופק על ידי סרטי יונייטד קינג ובלייברג אנטרטינמנט ויופץ על ידי סרטי יונייטד קינג.

אמיר חורי, תמונת הניצחון, סרטו של אבי נשר, צילום: עמית יסעור

יש לבדוק גם

וידאו+אודיו: PETRIFIED

בשנה האחרונה שחרר דיוויד את סינגל הבכורה Caught, שהוביל להיכללותו ברשימת המוזיקאים המבטיחים של עיתון …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.