שבת , יולי 27 2024
ביה"ס לקולנוע סם שפיגל, צילום יח"צ

"סם שפיגל" ברשימה היוקרתית

המגזין האמריקאי "הוליווד ריפורטר"  Hollywood Reporter 

פרסם  את רשימת בתי הספר לקולנוע הטובים ביותר בעולם לשנת 2021

 

סם שפיגל בית ספר ליצירה קולנועית – בין בתי הספר לקולנוע  הטובים בעולם לשנת 2021

סם שפיגל, מככב במגזין הוליווד ריפורטר בין בתי הספר הבינלאומיים לקולנוע הטובים ביותר בעולם והוא ביה"ס היחיד מישראל שנכלל ברשימה היוקרתית

 

כבוד לקולנוע הישראלי  – בית הספר לקולנוע סם שפיגל בירושלים,  נבחר זו השנה החמישית ברציפות כאחד מבתי הספר לקולנוע המובילים בעולם. 

 

למרות האתגרים הרבים בתקופת הקורונה, הייתה זו שנה מלאה בפעילות ומלווה בהישגים לביה"ס הירושלמי. בין השאר, נחתם הסכם פורץ דרך בתחום הקולנוע והטלוויזיה, בין נציבות הסרטים של אבו דאבי, קרן הקולנוע הישראלי וסם שפיגל, בשיתוף פעולה היסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות. בחממה של סם שפיגל, יוצגו  בסוף החודש 12 פרויקטים חדשים מול חבר שופטים ומפיקים מכל רחבי העולם. הפרויקטים פותחו במהלך השנה בעבודה עם היוצרים ותסריטאים מובילים. אירוע הגמר המקוון של סם שפיגל נערך השנה בהשתתפות השחקנית האגדית סופיה לורן, שהוכתרה כעמיתת הכבוד של ביה"ס לשנת 2021. כ-100 סרטים של סטודנטים ובוגרי ביה"ס, עלו לשידור בערוץ יס ישראלי, והם זמינים לצפייה ב-VOD. נוכחות מרשימה של בוגרי ביה"ס והחממה הבינלאומית של סם שפיגל, נרשמה גם בפסטיבלי הקולנוע המובילים בעולם: בפסטיבל קאן 2021, זכה נדב לפיד, מורה ובוגר בית הספר, בפרס חבר השופטים על סרטו  "הברך", ובוגרת החממה הבינלאומית של סם שפיגל, אנטונטה קוסיאנוביץ', זכתה  בפרס "מצלמת הזהב" על סרט הביכורים שלה "מורינה" .הסרט "אסיה" של בוגרת בית הספר רותי פרי-בר (בהפקת "גם סרטים" של בוגרי ביה"ס) זכה בפרסים בפסטיבל טרייבקה ובפרס האקדמיה הישראלית ונבחר לייצג את ישראל בטקס פרסי האוסקר.  

 

ב"הוליווד ריפורטר" ציינו כי הבחירה בסם שפיגל כאחד מבתי הספר לקולנוע הטובים בעולם, נבעה בעקבות הצלחתו של בית הספר לתפקד באופן מלא ולעמוד באתגרים שעמדו בפניו בתקופת הקורונה. כמו כן, ביה"ס עתיד לעבור למשכן הקבע החדש שלו בקמפוס האמנויות במרכז העיר ירושלים. המשכן החדש יכלול 3 אולמות קולנוע  חדשניים שיהיו פתוחים גם לקהל הרחב ויאפשרו לתלמידי ביה"ס להביא את יצירותיהם ישירות אל עיניו וליבו של הקהל. 

 

דנה בלנקשטיין-כהן, מנהלת ביה"ס סם שפיגל ליצירה קולנועית: "כבוד אדיר והתרגשות גדולה שסם שפיגל נכלל ברשימת בתי הספר לקולנוע וטלוויזיה הטובים בעולם, ועוד בשנה כל כך מורכבת ומאתגרת. ההצלחה של בית הספר, נזקפת להון האנושי של קהילת סם שפיגל. בזכות עבודה קשה, נחושה וערכית של צוות בית הספר, סגל ההוראה והסטודנטים, גודל  פה דור של יוצרות ויוצרים מוכשרים, קולות מרתקים ומגוונים המצטרפים ומשתלבים בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה הישראלית והעולמית" 

 

הרשימה המלאה של בתי הספר לקולנוע הטובים בעולם לשנת 2021 

https://www.hollywoodreporter.com/movies/movie-news/2021-best-international-film-schools-1234995133/amp/

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.