שבת , יולי 27 2024
גאולה, דיוויד באלדאצ'י, הוצאת מודן, צילום עטיפה: פרומוסו ילד הפלא הרומני

בואו נדבר על זה: "גאולה" מאת דיוויד באלדאצ'י

הזיכרון המושלם של איימוס דקר, גיבור הספרים האחרונים של דיוויד באלדאצ'י המתורגמים לעברית, הוצג לקורא מהרגע הראשון כנטל.

 

קודם כל- בגלל הטרגדיה המשפחתית, שהוא לא יכול להשאיר מאחוריו, כאשר בכל רגע נתון הזיכרון טרי במוחו, כאילו הרצח המתועב אירע הרגע ולא לפני כך וכך שנים.

 

ושנית , בשל העומס הרב על המוח האנושי, גם אם הוא מוח משוכלל כמו של דקר.

 

וכך, השוטר לשעבר, שהפך לסוכן FBI שלא ממש מקשיב לממונים עליו, מוצא עצמו בחזרה בעיירה , שבה איבד את כל עולמו, הפעם כדי לבקר את הקברים של אשתו וביתו.

 

אלא שמפגש גורלי, ממש ליד הקברים, יותיר את דקר ב"גאולה" בעיירה לעוד זמן רב, ויגרור אותו שוב לחקירה מסועפת של מעשי רצח, המסתירים מאחוריהם שחיתות ממסדית ועבריינים מסוכנים במיוחד.

 

הפעם מדובר במריל הוקינס, שהורשע ברצח על ידי דקר ושותפתו במשטרה לנקסטר, בעת שהיו בלשי מחלק רצח טריים במיוחד.

 

גודש הראיות בזירה הכריע את הכף, החקירה הסתיימה במהירות, ודקר ולנקסטר שיגרו את הוקינס אל הכלא לשלל מאסרי עולם.

 

הוא הורשע ברצח של משפחה שלמה, ואדם נוסף שהיה עימם בבית.

 

כעת, הוקינס חופשי לפתע. הסרטן האוכל את גופו העניק לו שחרור מוקדם, והוא חוזר אל העיירה, כדי להסביר לדקר, שטעה, ושהוא למעשה חף מפשע.

 

המוח המשוכלל של דקר, תולדה של פציעה על מגרש הפוטבול, לא נותן לו מנוח בימי שיגרה, אז בוודאי לא כשאדם נוטה למות מגיע וטוען באוזניו שגרם לו עוול נורא.

 

מה גם, שאותו אדם נרצח מאוחר יותר, במה שמתניע את החקירה המחודשת של המקרה מהעבר.

 

שהרי, לו הניחו להוקינס למות באופן טבעי בתוך ימים עד שבועות, יכול מאוד להיות שהכל היה גווע בשקט.

 

אבל מישהו , או מישהם, חשו צורך להשתיק את הוקינס, רגע לפני שהמחלה תשתיק אותו לנצח.

 

וזה מדליק אצל דקר את כל הנורות האדומות.

 

כיוון שהוא פועל במגרשו הביתי לשעבר, הוא גם לא יימנע מלקפוץ אל הבית שבו איבד את משפחתו, ולהשקיף עליו מרחוק, תוך שהזיכרונות מסחררים אותו וגורמים לו נזק גופני של ממש – תופעת לוואי חדשה שבטח עוד ידובר בה בספרים הבאים.

 

אבל בעיקר, כמו שהתרגלנו מספרי דקר של באלדאצ'י, אנו מקבלים חקירה עמוסה בעבריינים וברוני פשע, שמתחילה מרצח פשוט לכאורה, ומסתעפת לתמנון רב זרועות של שחיתות, סודות והמוני חפים מפשע שנדרשים לשלם מחיר כבד מנשוא.

 

למזלם, דקר בסביבה, ועל אף מחאות כל חבריו סביבו, הוא אינו מניח לעבר, אלא מקפיד להפוך כל אבן ולהתעמת עם כל נחש שמסתתר תחתיה.

 

עוד ספר מתח מצוין של באלדאצ'י .

 

 

יש לבדוק גם

בואו נדבר על זה: רק רוצחים בבניין עונה 3 פרק 10 – סיום העונה!

זהו, הסתיימה לה העונה החלשה ביותר של "רק רוצחים". פופ טארטס לא כותב את ההצהרה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.