שבת , יולי 27 2024
סיפורי התיאטרון שלי, עמרי ניצן, כנרת זמורה

סיפורי התיאטרון שלי

חדש בהוצאת כנרת, זמורה

סיפורי התיאטרון שלי

עמרי ניצן

שותפה לכתיבה: רות טון מנדלסון

 

זיכרונותיו, חוויותיו, הצלחותיו, כישלונותיו, תובנותיו

ואהבתו האינסופית לתיאטרון של הבמאי עמרי ניצן.

 

ניצן, מהבמאים הבולטים בישראל, מזמין אותנו להציץ אל מאחורי הקלעים של עולם התיאטרון, ובתנופה סיפורית מרשימה מספר על עבודתו עם מיטב השחקנים, היוצרים ואנשי התיאטרון בישראל: חנוך לוין, ניסים אלוני, עדנה מזי"א, איתי טיראן וטובים אחרים; על הזוגיות המקצועית עם נעם סמל שנמשכה שלושים שנה ועוד.

בגילוי לב מתאר ניצן את החרדות, המשברים, החלומות והמפלות, מספר על בימוי, תהליכי חזרות, יצירת רפרטואר וגיבוש השקפת עולמו כמנהל אומנותי, וכל זאת על רקע המציאות החברתית והפוליטית בישראל בעשורים האחרונים.

הספר האישי ורב-הערך הזה כמוהו כהצגה מרתקת ומסקרנת: יש בו דרמה, אינטריגות, תובנות מעוררות מחשבה, אהבה, כאב והומור.

הקהל שליווה את הקריירה של ניצן, חבריו למקצוע ששיתפו איתו פעולה במשך השנים, סטודנטים לתיאטרון ואוהבי תיאטרון באשר הם – כל אלה ימצאו בסיפורי התיאטרון שלי עניין רב.

 

עמרי ניצן היה מנהלם האומנותי של שלושת התיאטרונים הגדולים בישראל: תיאטרון חיפה, תיאטרון הבימה והתיאטרון הקאמרי. בין לבין ניהל אומנותית את פסטיבל ישראל. ביים עשרות הצגות ואופרות בארץ ובעולם וזכה בפרסים רבים.

 

אלו, כמוני, שחרדים לעתידו של התיאטרון מול הפעילות האלקטרונית האינטנסיבית, אם בקולנוע הדוקומנטרי, או בסדרות הטלוויזיה המציפות את המסכים, ואפילו בתחכום וביעילות של המצלמות הביתיות, יקבל עידוד מספרו האוטוביוגראפי של עומרי ניצן, שעמד בלב העשייה התיאטרונית בחמישים האחרונות, בראש ובראשונה כבמאי רב השראה והמצאה של מחזות ואופרות וכמנהל אומנותי של שלושת התיאטרונים הישראלים: חיפה, הבימה והקאמרי. זאת אוטוביוגרפיה שכתובה בעט קלה, בהומור, ובצניעות, ויש בה הרבה רעיונות יעילים למחשבה חדשה.

א.ב. יהושע

 

אני כותב ומדבר על תיאטרון. עמרי ניצן, חברי הקרוב מאז 1966, עושה ועשה תיאטרון, כמעט חמישה עשורים: הוא ניהל אמנותית את תיאטרוני חיפה, הבימה והקאמרי, היה שותף בהפקת כ-400 הצגות, כ-250 מהם מחזות מקוריים, ותוך כדי ביים כשישים הצגות, 18 מחזות מקוריים, 11 הפקות שקספיריות, קומדיות, טרגדיות, דרמות, מחזות זמר ואופרות. חבריו וקהליו יודעים שהוא יודע איך להיות מעניין. ועכשיו הוא מספר איך הוא עשה את כל זה. כי אצל ניצן העשייה היא העיקר. ואני יכול להעיד שהוא יודע לעשות תיאטרון.

מיכאל הנדלזלץ

 

ספר זכרונות על חיים בתאטרון פרי עטו של מי שעבורו תיאטרון הוא חיים. מסע אישי רגשי שופע חן הומור ודרמה בתחנות חייו של אחד מקברניטי התאטרון המשפיעים והחשובים ביותר שידעה התרבות הישראלית. הנאה צרופה לכל חובבי התאטרון ושוחרי התרבות באשר הם.

איתי טירן

 

240 עמ' 96 ₪

 

יש לבדוק גם

מה עוד לא קרה

חדש בהוצאת כנרת־זמורה   מה עוד לא קרה שולה ברנע   מה עוד לא קרה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.