שבת , יולי 27 2024
קפיטן פראקסה, צ'ינמה איטליה

יוני 2021 בסינמטק תל אביב

סינמטק תל אביב מציג:

אירועים מיוחדים לחודש יוני!

באולמות הסינמטק ובסינמטק VOD

https://www.cinema.co.il/

 

שבוע הקולנוע האוסטרי: ( 30/5 – 06/5 )
פורום התרבות האוסטרי שמח לקבל את פניכם למהדורה השישית של שבוע הקולנוע האוסטרי בישראל ולהזמינכם לחקור את הקולנוע האוסטרי העכשווי – על המסך הגדול ובכיסאות המרופדים של האולם. הבחירה של שבוע הקולנוע האוסטרי, אשר מהדהדת נושאים של קושי ואי וודאות, מציעה השנה גישות מרובות לסיפורים של צער, מאבק וסבל ומציגה מגוון של דמויות מדהימות, גורלות ומרדפים אחרי התגברות.


האוסטרים האחרונים. 31/5| תיעודי. בכפר מרוחק ביערות הקרפטים נמצאים האוסטרים האחרונים של אוקראינה. כשהם נשכחים על ידי העולם החיצוני, הם מנסים להחליט האם להפנות את גבם למולדתם.

 

נובאדי. 01/6| רוברט, פנסיונר בן 91, חי על פיסת אדמה קטנה בווינה. כשכלבו האהוב מת במהלך הלילה, הוא נחוש, למרות גופו הכושל, לחפור בור על אדמתו כדי להניח את חברו היקר למנוחות. עד מהרה הוא מבין שהוא אינו מסוגל למשימה המאומצת, ומגייס לא בלב שלם את שירותיו של אדיב, מהגר מאפגניסטן. כשהשניים מחטטים בדעות קדומות כדי למצוא שפה משותפת, אדיב מוצא דרכים להרגיע את רוברט, שאנושיותו של המבוגר מצטיירת לרגע כאשר הוא מודאג מפצע פעור ולא מטופל על כף רגלו של אדיב. כאשר לפתע המצב הופך לחיים או למוות, יומם מקבל תפנית בלתי צפויה – עם השלכות אדירות ובלתי הפיכות.

 

מאוטהאוזן: שני חיים (03/6)| תיעודי. סיפורם של שני אנשים ששהו במחנה הריכוז מאוטהאוזן בתקופת מלחמת העולם השנייה. סטניסלב לז'ינסקי נולד בלודז' והיה אסיר במחנה. פרנץ האקל ממאוטהאוזן עבד שם כעוזר. שני גורלות שלא היו יכולים להיות יותר מנוגדים, אך עדיין יש ביניהם הרבה מהמשותף. 3-06-2021

 

נשים ללא גברים (05/6) | דיוקן מהפנט ומיסטי של ארבע נשים איראניות שחייהן מצטלבים על רקע המהומה הפוליטית והחברתית במהלך קיץ 1953, בימים שהובילו למהפכה שהחזירה את השאה לשלטון. כשהמחאה ברחובות טהרן מתעצמת, ארבעתן משתחררות מחייהן הקודמים ומתכנסות בבית מבודד השוכן בלבו של גן מוקף חומה בפרוורי העיר, בו הן מנסות למצוא מפלט ונחמה. אך העולם האלים שמחוץ לחומות מאיים לחלחל דרכן. 

 

צ'ינמה איטליה, 2021 – פסטיבל הקולנוע האיטלקי בישראל (03/6 – 12/6)

 

תוכנית הפסטיבל מורכבת מאסופת סרטים מכל גווני הקשת. דרמת מוסר כבדת משקל, סרט אימה אינטליגנטי, עיבוד לנובלה של סופר נערץ, סאטירה חברתית פרועה, קולנוע חברתי, ביוגרפיה של אמן אקסצנטרי וסרט נוער על תרבות הרשתות החברתיות. 

לפסטיבל, בהנהלתם של רוני פלוס ודני מוג'ה שותפים, כמדי שנה, המכון לתרבות איטליה בישראל FILMITALIA CINECITTA LUCE  ועמותת ADAMAS איטליה- ישראל, תחת חסותה של שגרירות איטליה בישראל והסינמטקים ברחבי הארץ. 

 

תוכנית הקולנוע העכשווי:

לא תשנא. 03/6|הפסטיבל יפתח עם הסרט הדרמתי מכה הגלים, בבימויו של מאורו מאנצ'יני (סרטו הארוך הראשון), העוקב אחר חיבוטי הנפש שעוברים על מנתח יהודי מצליח לאחר שהפקיר אל מותו פצוע תאונת דרכים לאחר שגלה שחזהו מקועקע בצלב קרס.  

 

תן לי ללכת. 05/6|סרט האימה הפסיכולוגית שנבחר לסגור את פסטיבל וונציה האחרון, סרט אינטליגנטי המטלטל את הצופים בין הרציונלי לספיריטואלי, עשיר במחוות לסרטי אימה קודמים שעלילתם התרחשה בוונציה.

קשרים. 08/6| סרטו של דניאלה לוקטי המנוסה שנבחר לפתיחה הרשמית של פסטיבל ונציה האחרון, המבוסס על ספרו (שרוכים) של הסופר הנודע דומניקו סטרנונה. הסרט הוא סאגה משפחתית הומוריסטית ומרירה כיאה לקומדיה נוסח איטליה העוקבת אחר המאמץ הסיזיפי לקיים משפחה מלוכדת לאורך עשורים ארוכים המקשים את הפרידה וההגשמה העצמית. 

הטורפים. 05/6 | סרטו הראשון של פיייטרו קסטליטו הוא סאטירה חברתית פרועה, המפגיש בין משפחה בורגנית ליברלית למשפחה פאשיסטית פרולטרית בג'ונגל העירוני הרומאי. זכה בפרס התסריט במסגרת אוריזונטי, פסטיבל ונציה 2020 ובפרס הבימוי לסרט הביכורים באוסקר האיטלקי.

 

אסנדירה. 06/6|בבימויו של סלווטורה מרֵיאוּ, המתחיל בשרפה אחת שהעשן העולה ממנה אינו מצליח להסתיר את הטרגדיה של האי סרדיניה שנרמס לאבדות תחת קלגסי התיירות הקפיטליסטית. 

 

התחבאתי!. 12/6| בימויו ג'ורג'ו דיריטי הוא ביוגרפיה על האמן אנטוניו ליגבואה הנחשב לאחד מגדולי הציור הנאיבי של המאה העשרים. את דמותו של האמן האקסנטרי והלא בריא בנפשו מגלם בוירטואוזיות מאופקת השחקן אליו ג'רמנו שזכה בפרס דב הכסף לשחקן הטוב ביותר בפסטיבל ברלין. הסרט זכה במספר הפרסים הגדול ביותר בפרס דויד די (האוסקר האיטלקי) כולל בפרס הבימוי הטוב ביותר ובפרס הסרט הטוב ביותר.

 

הורים נגד משפיענים. 10/6| סרט אקטואלי מתמיד שביימה מיקֶלָה אנדריאוצי העוסק ביחסי אב אלמן ובתו המתבגרת המפנה עורף לאביה לטובת הרשתות החברתיות וחולמת להיות משפיענית. האב מגלה שהדרך הטובה ביותר להילחם בתופעה ולהחזיר לחיקו את ביתו הוא להפוך בעצמו למשפיען אנטגוניסט וידוען נערץ. ומי מתאים יותר לנהל את הדיגיטל של האב אם לא הבת הסוררת?

 

תכנית הקולנוע הקלאסית:

התוכנית תכלול סרטים מן העבר המפואר של הקולנוע האיטלקי. סרט תיעודי על מאחורי הקלעים של ״לה דולצ'ה ויטה״ של פליני והפעם מהזווית של המפיקים. הקרנה חגיגית של ״מוות בוונציה״ של לוקינו ויסקונטי כדי לציין 50 שנה ליציאת הסרט המופלא, ומחווה צנועה  לאטורה סקולה, במאי מצוין ואהוב כל כך גם בישראל, הכוללת יצירות מופת שהופקו בשנות השבעים והשמונים.

 

מחווה לאטורה סקולה (1931-2016)

את הרטרוספקטיבה המסורתית מקדיש השנה הפסטיבל לבמאי האיטלקי האהוב אטורה סקולה. 

סקולה שבטרם הפך לבמאי כתב עשרות תסריטים לקומדיות נוסח איטליה, פיתח סגנון בימוי מובהק משל עצמו והוא חתום על כמה מיצירות המופת של הקולנוע האיטלקי בשנות השבעים והשמונים. מן התיאטרון שאב יותר מפעם את הרעיון של אחדות הזמן והמקום ולא מעט מסרטיו מתרחשים במקום אחד ו/או בזמן תחום. האידיאולוגיה השמאלנית ניכרת בסרטיו והעלילה כורכת יחדיו אירועים פוליטיים וחיים פרטיים.

סרטיו הכלולים בתוכנית:

האם יצליחו גיבורינו למצוא את החבר שנעלם באופן מסתורי באפריקה | 09/6.

אהבנו כל כך | 04/6.

המשפחה | 08/6.

הנשף | 06/6.

ספלנדור|12/6. 

קפיטן פראקסה | 10/6.

 

סופ"ש גאה (09/6 – 13/6):

השנה מתחילים מסורת חדשה, סופשבוע גאה במקום הפסטיבל שעבר לחודש נובמבר. באירוע נציג מספר סרטים להט"בים גדולים, חלקם זכו בפרסים חשובים בפסטיבלי הקולנוע של סאנדנס, טרייבקה וגם ונציה. אחרים היו מועמדים או זכו בסזאר (האוסקר הצרפתי) וכולם נחשבים ליצירות קולנועיות שכדאי מאוד לראות. 

 

העולם שיבוא. 09/6 | בצפון מדינת ניו יורק, בשנת 1850, אביגיל מתחילה שנה חדשה בחווה הכפרית בה היא גרה עם בעלה. היא מעבירה את הזמן בעבודות כפיים בחווה המבודדת ובכתיבת רשימות פיוטיות ביומן שלה. טאלי, בחורה צעירה, ישירה ובעלת מזג סוער, עוברת לגור עם בעלה בחווה הסמוכה. שתי הנשים מוצאות את עצמן מבלות יותר זמן אחת עם השנייה ומה שנראה כמו ידידות בין שתי נשים בודדות מתפתח לסיפור אהבה אינטימי מפתיע ונועז. פרס האריה הקווירי (פסטיבל ונציה), פסטיבל סאנדנס 2021. 

 

נפילה. 09/6 | ג'ון (ויגו מורטנסן) גר עם בן זוגו אריק (טרי צ'ן) ובתם מוניקה (גבי ווליס) בקליפורניה, הרחק מהחיים הכפריים המסורתיים שהשאיר אחריו לפני שנים רבות. אחת הסיבות להתרחקות מהשורשים היא אביו וויליס (לאנס הנריקסן) אדם אלים בעל דעות קדומות, שמתגורר לבדו בחווה המבודדת בה גדל ג'ון. מוחו של של וויליס אינו צלול כשהיה, ולכן ג'ון מביא אותו מערבה, בתקווה שהוא ואחותו שרה (לורה ליני), יוכלו לעזור לאביהם למצוא בית קרוב יותר אליהם. כוונותיהם הטובות ביותר זוכות לתגובה של סירוב זועם של וויליס המתנגד לשנות את אורח חייו בכל דרך שהיא. בסרט הבכורה שלו כבמאי, מורטנסן בוחן את השברים והניגודים של משפחה עכשווית. העבר מול ההווה וגם העתיד בדמות הנכדים הדעתנים. פסטיבל סאנדנס 2020, פסטיבל קאן 2020.

 

שבעה בייבי. 10/6|סרטה הראשון של הבמאית הקנדית היהודייה אמה סליגמן הוא קומדיה שנונה ומצחיקה שלא מפסיקה להפתיע. דניאל מסיימת בקרוב את לימודיה במכללה עם תואר בלימודי מגדר ופמיניזם. יש לה שוגר-דדי התומך בה כלכלית ואקסית מיתולוגית שצצה בכל פעם שלא מתאים להיתקל בה. היא מגיע יחד עם הוריה הנוירוטיים לשבעה משפחתית. עם הגעתה, היא פוגשת קרובי משפחה שונים אבל גם את אותה חברה לשעבר. אל השבעה מגיע באופן מפתיע גם המאהב המבוגר שלה, יחד עם רעייתו, אשת עסקים מצליחה ויפה. עם מבוגרים רכלניים, הורים נודניקים ומודאגים ושני מאהבים המביאים איתם מטענים בלתי צפויים – את השבעה הזאת דניאל לעולם לא תשכח. פסטיבל הסרטים הבינלאומי בטורנטו 2020.

אני נושא אותך עימי. 10/6|מהבמאית המועמדת לאוסקר, היידי יואינג, מגיע סרט קולנוע סוחף ומרגש שכבש את פסטיבל סאנדנס, זכה בו בשני פרסים וגם נרכש להפצה עולמית על ידי סוני. איוואן הוא שף צעיר ושאפתן במקסיקו. הוא עובד במסעדה, בתקווה להתקדם למקום יותר טוב במטבח. לילה אחד הוא פוגש את ג'רארדו, מורה יפה תואר, שבניגוד לאיוואן הוא מחוץ לארון. הכימיה ביניהם היא מיידית, אולם חשיפת סיפור האהבה בין השניים גורמת לכך שאיוואן כבר לא יכול לראות את בנו. בייאושו, הוא מקבל את ההחלטה לעבור את הגבול לארה"ב כדי לקדם את הקריירה הקולינרית שלו, כאשר הוא מבטיח לבנו ומאהבו שהוא עוד יחזור. "אני נושא אותך עימי" הוא סיפור מריר-מתוק על החלום האמריקני. הוא גם סיפור אהבה חוצה גבולות והוא חלק מהקולנוע המקסיקני המרשים הכובש את עולם פסטיבלי הקולנוע. העלילה מבוססת על סיפורו האמיתי של שף מקסיקני שזכה לשבחים רבים בעיר ניו יורק.

 

מיס. 11/6 | דרמה קומית קלילה ומבדרת החוקרת סוגים של גבריות ונשיות. כילד, אלכס חלם להיבחר יום אחד למיס צרפת. 15 שנה חולפות והחיים מובילים את אלכס אל מציאות אחרת ממה שדמיין את עצמו כילד. מפגש בלתי צפוי יעיר אצלו את החלום הנשכח והוא מחליט להתמודד על התואר הנחשק. יש בעיה אחת: אלכס הוא בחור. בחור מאוד נשי שאוהב להתלבש, להתאפר ולהתנהג כאישה בחייו, אבל הוא עדיין רואה את עצמו כבחור… בעזרת המשפחה הנבחרת והמאוד צבעונית שלו הוא עומד להשתתף בתחרות. 

 

שדה פרג. 11/6 | כריסטי עובד כשוטר בבוקרשט. אהובו האדי מבקר מפריס. האיחוד שלהם רומנטי ומרגש, אך עומד בסתירה מוחלטת לסביבת עבודתו של כריסטי ובכלל למציאות במדינה שעדיין נמצאת בתהליכים לא פשוטים בהכרה בזכויות הלהט"ב. כאשר קבוצה דתית של מפגינים הומופובים מתפרצת לאולם קולנוע בו מתקיים פסטיבל קולנוע להט"בי, היחידה של כריסטי מוזעקת למקום והוא מוצא את עצמו לכוד בלב המאבק שממנו הוא כל כך ניסה להימלט בחייו הפומביים. את הסרט הזה לא תשכחו שבועות אחרי הצפייה בו. מועמד לפרס סרט הביכורים הטוב ביותר בפסטיבל סרטי הלילות השחורים בטאלין 2020.

 

קאובויז. 12/6| טרוי (סטיב זאהן) וילדו הצעיר ג'ו נמצאים במנוסה במערב מונטנה הכפרית. הם חושבים שהם יכולים להגיע לגבול קנדה, אם הם פשוט יצליחו לשמור על פרופיל מספיק נמוך בזמן שהם נוסעים צפונה. אמו של ג'ו סאלי מגלה שהם נעדרים, והשריף במשטרה המקומית, פיית', דולקת על עקבותיהם. כאשר פיית' מגלה פרטים נוספים על המקרה, היא מבינה שהחטיפה כביכול היא יותר ממה שנדמה. טרוי מנסה לשחרר את בנו הטרנסג'נדר מהקנאות השמרנית של אמו, והוא בעצמו מתמודד עם בעיות נפשיות. זוכה השחקן הטוב ביותר לסטיב זאהן בפסטיבל טרייבקה 2020.

 

החלק הטוב שבי. 12/6| סרטו הראשון כבמאי של השחקן הצרפתי האהוב ניקולה מאורי (10 אחוז בנטפליקס) שגם לקח על עצמו את התפקיד הראשי. מאורי מגלם את ז'רמי, שחקן צעיר, הסובל מחרדת נטישה אובססיבית, דבר שהורס את מערכת היחסים שלו עם בן זוגו הווטרינר החתיך. הוא מחליט לחזור אל הכפר ולגור באופן זמני עם אמו, שם לראשונה הוא יצטרך להתמודד עם זכרונות הילדות שהובילו אותו לסבול מאותה חרדה המסרבת לעזוב אותו. הסרט נבחר באופן רשמי לפסטיבל קאן 2020 וגם הציג בפסטיבל טורונטו 2020. 

 

שתינו. טרום בכורה. 13/6|נינה ומדלן, שתי נשים בגמלאות, מאוהבות בסתר במשך עשרות שנים. מבחינת כולם, כולל המשפחה של מדלן, הן פשוט שכנות המתגוררות בקומה העליונה של הבניין דלת מול דלת. הן באות ועוברות בין שתי הדירות שלהן, כשהן חולקות יחד את התענוגות הרכים של חיי היומיום, עד ליום שבו אירוע בלתי צפוי משבש את שגרת החיים שלהן. אירוע זה גורם לבתה של מדלן לחשוף אט-אט את האמת אודותיהן.  

 

מחווה לג'ון ווטרס: 

פיקאסו אמר פעם שהאויב הגדול של האמנות הוא הטעם הטוב. ולכן אנחנו מביאים לכם את הטעם הרע. לראשונה בסינמטק תל אביב יוקרנו חמישה מהסרטים הבולטים של מלך סרטי הפולחן והטראש ג'ון ווטרס, כולם עם תרגום לעברית, שניים מהם לראשונה על המסך הגדול בארץ, ארבעה מתוכם בכיכובה של דיוויין. 

 

פוליאסטר (שגעון של משפחה). 15/6| דיויין מגלם את עקרת הבית פרנסין פישפו (כף רגל של דג) שסובלת עד אובדן שפיות הדעת מבעלה, ילדיה ואימה המפלצתיים והדוחים. 

 

ספריי לשיער. 16/6|סרטו המיינסטרימי ביותר של ג'ון ווטרס, דיויין כדרכו מגלם אישה גדולה וחיננית, הפעם אמא של נערה בת טיפש עשרה, שמנמנה כאמה. סיפור נעורים נוסטלגי המתרחש בבולטימור של 1962. קבוצה של בני טיפש עשרה רוצים לרקוד בטלוויזיה וגם לזכות בפרסים של תוכנית פופולארית. 

 

פינק פלמינגוס. 17/6| אחד מסרטי הפולחן הגדולים והנועזים בתולדות הקולנוע. שובר את כל הטאבוים האפשריים וחוצה את כל גבולות הטעם הרע ותקינות פוליטית. העלילה מתארת את המאבק על התואר "האנשים המטונפים ביותר" בין מלכת הסליז דיויין, בנה ההיפי המטורף קראקרס ואמה אשת הביצים אידי, לבין קוני וריימונד מארבל שמתמחים במכירת הרואין לילדי בה"ס וחוטפים ומכניסים להריון נערות תמימות. את התינוקות שנולדים הם מוכרים לזוגות לסביות. 

 

צרות נשים. 19/6|סרט פולחן. מסרטיו הגדולים של ג'ון ווטרס האגדי. תלמידת תיכון בעייתית, בורחת מהבית, נכנסת להריון מטרמפיסט, מנסה את מזלה כמלצרית וכחשפנית ופוצחת בקרירה כעבריינית עם שתי חברותיה מהתיכון. יום אחד עולמה משתנה לחלוטין כאשר היא פוגשת באהבת חייה, ספר בשם גאטור, איתו היא מתחתנת למרות שדודתו מתנגדת לכך בגלל שהיא רוצה שהוא יהיה הומו.

 

חיים נואשים. 28/6|וריאציה קינקית ומפלצתית של ווטרס על "הקוסם מארץ עוץ". אישה עשירה רוצחת את בעלה בעזרתה של המשרתת השמנה שלה ואז נמלטת איתה לעיר ושמה מורטויל, עיר מקלט לפושעים. בהתחלה הכל טוב והן מתחברות למתאבקת לסבית ובת זוגתה הרוצחת, אך אז הן נחשפות למלכה קרלוטה, השולטת במורטויל. 

 

הדוויג והשארית העצבנית + מופע קאלט חי (18/6):

אופרת הדראג-פאנק-רוק שהפכה לסרט קאלט, מגיעה לסינמטק ת"א בהקרנה פעילה מיוחדת, המשלבת סרט, שחקנים חיים והשתתפות הקהל.
ג'ון קמרון מיטשל כתב וביים את עצמו במחזמר עצמאי שסחף את אוף-ברודוויי וזכה לעיבוד הקולנועי הזה. מעשה בפליט מזרח גרמני שעשה ניתוח שינוי מין בעקבות אהבתו לקצין אמריקאי. אלא שהניתוח נכשל והשאיר אותו עם "שארית עצבנית". הזוג מגיע לאמריקה, הבעל נוטש את אהובתו, והאישה הפגועה והנטושה מקימה להקת רוק ומשוטטת בדרכים. 

 

פסטיבל הסטודנטים( 20/6-26/6):

 

כולם במשפחה שלנו. 20/6|דרמה משפחתית המשלבת הומור, אלימות, אהבה והייקו. היום של מריוס לא מתחיל טוב. אבל מה שבאמת מלחיץ אותו זה שהוא בדרכו לדירה של גרושתו כדי לאסוף את בתו סופיה לחופשה קצרה על החוף. בדירה הצפופה גרים גרושתו, אמא שלה, החבר החדש שלה וסופיה הקטנה, ומריוס תמיד מרגיש שם לא שייך. כאשר הוא דופק בדלת כולם מנסים לשכנע אותו שסופיה חולה והביקור מבוטל, הוא לא מאמין לאף מילה. כשלא נותנים לו לקחת את בתו לים, מריוס מכריז מלחמה. זוכה בפרס הסרט הטוב בפסטיבל סרייבו 2012.

 

פרחים שבורים. 21/6|קומדיה מופלאה, עוצמתית ומסוגננת, כמיטב המסורת של ג'ים ג'רמוש ("נרדפי החוק", "קפה וסיגריות", "גוסט דוג"). ביום בו דון, דון ז'ואן נצחי, שאינו מצליח להתמיד במערכות יחסים, נזרק על-ידי חברתו האחרונה, הוא מוצא מכתב ורוד, המודיע לו בעילום שם כי לפני 19 שנים נולד לו בן… דון מחליט לצאת למסע חיפושים בעקבות הבן הלא-נודע והאם המסתורית… במסעו בין כל האהבות הישנות במטרה לפתור את תעלומת חייו, מגלה דון עוד ועוד על עצמו. ביל מאריי בתפקיד ענק ומלא רגש, בקומדיה שלא תשאיר אתכם אדישים. הסרט הזוכה בפרס חבר השופטים בפסטיבל קאן 2005.

 

 35 שוטים של רום. 21/6 | ג'וזפין היא סטודנטית לאנתרופולוגיה שעדיין חיה עם אביה ליונל, נהג רכבת עירונית. בבניין שלהם גרים גם נהגת מונית וחברתו לשעבר של האב האלמן, וגבר צעיר שנמצא רוב הזמן בנסיעות ומאוהב בג'וזפין, אך לבו של הסרט נוגע בקשר החזק ובאהבה שבין אב לבת. התרחשויות יום־יומיות חושפות בהדרגתיות ובניואנסים עדינים את מערכות היחסים הקושרות בין הארבעה, ומעלות את ההרגשה שהגיע זמן לשחרר.

 

סרטים נוספים שיוקנו באולמות החודש:

 

סאבלט . 02/6|סרטו החדש של איתן פוקס מביא את סיפורו של מייקל (50), עיתונאי ב"ניו־יורק טיימס" המגיע לתל־אביב לאחר שחווה טרגדיה משפחתית. הוא מסבלט את דירתו של תומר (25), קולנוען צעיר שמתנדב להכיר לו את העיר. המפגש ביניהם והאנרגיות של תל־אביב מחזירים למייקל את האמונה בחיים..

 

בורג. 06/6|מיכל היא אמנית פלסטית מפורסמת המתגוררת בירושלים. בוקר אחד מיטתה נשברת, והיא נופלת ומאבדת את הזיכרון. היא מזמינה מיטה חדשה ומגלה שבורג אחד חסר. כשהיא מתלוננת בפני מפעל הרהיטים, היא גורמת לפיטוריה של נאדין, פלסטינית צעירה שעובדת בהכנסת ברגים לשקיות. האירוע הוא נקודת אל חזור לשתי הנשים הללו, עד שהגורל מפגיש אותם במחסום. טעות של חייל גורמת להן להתחלף: מיכל נשלחת לרשות הפלסטינית ונאדין נשלחת לבית של מיכל בירושלים. הסרט זכה בפרסי התסריט והעריכה בפסטיבל ירושלים 2014.
לאחר הסרט תתקיים שיחה עם במאית הסרט שירה גפן.

 

מסרבת. 06/6|עתליה חולמת להיות חיילת קרבית, אבל כשהיא מתבגרת היא מתחילה לפקפק במסלול שהוכתב לה. היא לומדת על תפקיד הצבא בשטחים הכבושים ומחליטה לסרב להתגייס, בניגוד לעצת הוריה ולמורשת הצבאית של משפחתה. היא נעשית סרבנית מצפון ונכנסת לכלא. האומץ שלה מניע את משפחתה ואת חבריה לשקול מחדש את עמדותיהם ואת יכולתם להשפיע. "מסרבת" עוקב אחר עתליה לאורך החלטתה להיעשות סרבנית מצפון ומאסרה ועד מאמציה ליישב את זהותה היהודית ואהבתה לארץ עם מחויבותה לזכויות אדם. 

לפני הסרט יתקיים פנל: החלטות אמיצות וערעור על הקיים – לירן עצמור ועתליה בן אבא משוחחים על תפקיד הקולנוע בהתנגדות לכיבוש.
מילות פתיחה: ח"כ עופר כסיף, הרשימה המשותפת.

 

ברש. 13/6|עלמה בת 17, והתחביבים שלה הם אלכוהול, סמים וחברות משועממות. בדיוק כשאחותה הבכורה בורחת מהבית וכל המשפחה מתחילה לחפש אחריה, נעמה פוגשת נערה חדשה מהתיכון ומתאהבת בה עד מעל לראש. דרמת ההתבגרות "ברש" היא סרטה הארוך הראשון של מיכל ויניק, שזיכה אותה בפרסי התסריט, השחקנית והשחקן הראשיים בפסטיבל חיפה 2015.
לאחר הסרט תתקיים שיחה עם במאית הסרט מיכל ויניק. 

 

ההר. 27/6|בבית הקברות היהודי שמשתרע על הר הזיתים שבירושלים מתגוררת משפחה. במשך היום הבעל והילדים הולכים לבית הספר והעבודה ואם המשפחה: אישה בתחילת שנות השלושים לחייה, נותרת לבדה על ההר. עד שלילה אחד, מתוך התסכול על שיגרת חייה היא יוצאת לסיור בהר ונחשפת להפתעתה לסצנה לילית שמתרחשת במעלה בית הקברות. האירועים להם היא עדה מערבלים את חייה. עליה לפעול.לאחר הסרט תתקיים שיחה עם במאית הסרט יעל קיים בהנחייתה של העיתונאית נועה לימונה.

 

סינמטק VOD :

 

ז'אן- לוק גודאר:

בדצמבר 2020 חגג ז'אן-לוק גודאר 90 חורפים. לאחר מחווה שערכנו לו השנה באולמות הקולנוע, כעת 6 מסרטיו הגדולים זמינים לצפייה גם ב-VOD עם תרגום לעברית!

רשימת הסרטים:

עד כלות הנשימה (1959)

לחיות את חיה (1962)

חבורה נפרדת (1964)

אישה נשואה (1964)

אלפאוויל ( 1965)

פיירו המשוגע (1965)

 

בנוסף, יוקרן הסרט "תהודה" (3/6).

 

יש לבדוק גם

יוני בתיאטרון הקרון

יוני בתיאטרון הקרון חודש הספר בתיאטרון הקרון, כל ההצגות בעקבות או בהשראת סיפורים, שירים או …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.