שבת , יולי 27 2024
משה דוד. כדורי תמרים מצופים שומשום. צילום לילך דוד

הטעמים הנעלמים של הדרום

 

"הטעמים הנעלמים של הדרום" משה דוד על הגסטרונומיה התימנית שלא הכרתם

יום חמישי 06.05.2021 בשעה 19:30 מחיר: 44 ₪

מוזיאון ארצות המקרא ירושלים ההשתתפות באירוע כוללת סיור במוזיאון 

הזדמנות אחרונה לביקור בתערוכה "תימן- משבא לירושלים" לפני נעילתה

 

הטעמים הנעלמים של תימן, ושל דרום-תימן בפרט, נסתרים ומתגלים דרך הטופוגרפיה ההררית, בינות לים, לאיים ולחולות המוזהבים של קצה חצי-האי ערב. טעמים ומרקמים אלו באו ועלו מן המדבר הערבי בעזרתם של סוחרים שחצו את תימן ונשאו בכליהם תבלינים אקזוטיים ופלאיים.


משה דוד, צורף וחוקר האוכל, חושף במחקרו החדש את עושרו של המטבח התימני שלא הכרנו ושובר את המיתוס לגבי הדימוי של מטבח דל העשוי אך ורק מבצקים. דוד מציג גם השפעות של תרבויות זרות חוץ-תימניות, שתרמו תרומה ניכרת לעיצובו של המטבח התימני. לראשונה מובאים סיפוריהם של מאכלים שנעלמו או נסתרו מעיניים מערביות (ובוודאי ישראליות-מקומיות). עבודת ליקוט המתכונים, החוויות והדמויות ואריגתם למכלול צבעוני אנושי נמשכה שש שנים תמימות. וכמו שאומרים אצלנו, בתימנית: "יֵהְנַה", בתאבון.  

 

"הטעמים הנעלמים של הדרום" מתקיים במסגרת אירועי יאמאן Folk – סדרת אירועים המביאה את ניחוחות התרבות הססגונית והעשירה של תימן על כל תחומיה – שירה ומוסיקה, קולינריה, צורפות ועיצוב ועוד. אירועי יאמאן Folk נערכים לכבוד נעילת התערוכה "תימן: משבא לירושלים" בשיתוף האגודה לטיפוח חברה ותרבות – מורשת יהודי תימן. 


 

האירוע האחרון ביאמאן Folk ! מלך הקסטות מארח את גדולי הזמר התימני אבנר גדסי, לירון עמרם, שירן אברהם והרכב אל קאת. חמישי 13.5.202 בשעה 20:00 מחיר: 79- 65

 

מוזיאון המקרא בירושלים, רחוב סטפן וייז 21, ירושלים. כל הפרטים באתר האינטרנט ובדף הפייסבוק של המוזיאון

 

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.