שבת , יולי 27 2024
Robert Palka, צילום: יח"צ פוליש זום, סינמטק תל אביב

פוליש זום

סינמטק תל אביב מציג:

 

Polish zoom  2021   –  סינמטק VOD

שבוע קולנוע פולני – התכנית המלאה כאן

זמין לצפייה החל מה- 25.2.21 

 

'פוליש זום' תכנית מרתקת של  סרטי איכות פולנים עכשוויים אשר זכו בשלל ביקורות אוהדות ופרסים בינלאומיים.  הסרטים מספקים מבט עמוק אל תעשיית הקולנוע הפולנית המשגשגת, דרך שלל ז’אנרים קולנועיים ויוצרים צעירים וחשובים.


8 הסרטים שבתכנית מביאים עיסוק עמוק ומורכב בנושאים חברתיים, פוליטיים וגם אישיים ורוחניים – יחסי עבר והווה, יחסים בין חברות, פשיעה ואלימות, צביעות ונקמה,כוח נשי מול השתקה נשית וההתמודדות הנשית עם הצורך להישמע, עליונות ונחיתות, יחסי אדם וטבע, מיניות ועוד. כל זה, בשפה קולנועית עשירה, מלאכת בימוי גאונית וצילומים מרהיבים. 

 

בין הסרטים המוצגים בתכנית: 

״הדיבוק״ – 

פיטר מגיע לפולין בכדי להינשא לז’נטה בבית משפחתה הפסטורלי. אולם כשפיטר מוצא עצמות אדם מסתוריות בשטח הבית שקבל במתנה מהורי כלתו, מסיבת החתונה הופכת לגיהינום לאחר שבגופו של החתן נכנסת רוחה של צעירה יהודייה שנרצחה במקום יחד עם בני משפחתה.
 

״סופרנובה״ – 

דרמה יוצאת דופן המתרחשת כולה על דרך צדדית בכפר פולני. תאונה טרגית משנה את חייהם של שלושה אנשים ומעמידה את שלושתם במבחן, כשגם שוטרים,
פוליטיקאי מפוקפק ואנשי הכפר נסחפים למערבולת, גורל המקום כולו מושפע מהאירוע וכבר לא ישוב להיות כשהיה. בימוי חכם בהפקה דלת תקציב הדנה באשמה, עונש והמוזרות שביד הגורל.

 

״עקבות״ – 

יאנינה היא אישה מבוגרת וחובבת מושבעת של בעלי חיים וטבע שגרה בגפה באזור מבודד על גבול פולין-צ’כיה. כאשר רוצח סדרתי מתחיל לזרוע שורה של גופות של ציידים מקומיים, יאנינה יוצאת לחפש את הרוצח המסתורי.
 

״אלוהים״ – 

ביוגרפיה העוסקת בתחילת הקריירה של מנתח הלב זביגנייב רליגה. למרות התנאים הקשים בפולין של שנות ה-80, רליגה עומד בראש צוות של רופאים שעתיד לבצע
את השתלת הלב הראשונה במדינה.

 

״אני רוצח״ – 

דרמה פסיכולוגית המבוססת על אירועים אמיתיים שהתרחשו בשנות ה-70 בפולין, ועוסקת בבלש צעיר שעומד בראש יחידה משטרתית שמטרתה ללכוד רוצח נשים סדרתי.
זהו מותחן המשולב בדיון מורלי על אדם שמואשם בטעות ברצח סדרתי ונידון למוות כשמאחוריו מערכת מושחתת ומטייחת של התקופה הקומוניסטית

 

״ארצות הברית של אהבה״ – 

השנה היא 1990 והאימפריה הסובייטית מתפרקת. האפשרויות הגלומות בעולם חדש וליברלי מעודדות ארבע נשים בגילאים שונים לצאת למסע של גילוי עצמי ושינוי בחיים.

 

״מגדל״ – 

*זמין החל מה4.3

קיץ בכפר פולני. מולה מתכוננת לטקס אכילת לחם הקודש של בתה נינה. הגעתה של קאיה, אחותה האובדת של מולה, שנעלמה לפני שש שנים מסיבות לא מובנות והיא, למעשה,
אמה האמיתית של נינה, מערערת את כל בני המשפחה. 

 

״פתיון״ – 

*זמין החל מה4.3

שתי בנות־ים עולות מהמים לצד החוף בוורשה ומוצאות עבודה במועדון לילה. האחת מתאהבת בבן אנוש ומוותרת על זנבה, השניה מפתחת חיבה לדם, ושתיהן הופכות לאטרקציה המקומית.
סרט אימה מוזיקלי בעל שפה ויזואלית יוצאת דופן, המתכתב עם בת הים הקטנה של אנדרסן על האנושי והמיתי, תוך השראה מעולמה של הבימאית, כוכב עולה בשמי הקולנוע האירופאי.

 

*בשיתוף המכון הפולני ת"א- המכון  הנו גוף תרבות המוביל אירועי תרבות, חינוך ואמנות במטרה להציג בפני הקהל הישראלי את התרבות הפולנית העכשווית. המכון שהחל פעילותו בישראל בשנת 2000, יוצר שיתופי פעולה עם מוסדות החינוך והתרבות המובילים בישראל ליצירת אירועים, פסטיבלים ופעילויות בתחומי האמנות, המחול, התאטרון, ההיסטוריה, המדע, הקולנוע, העיצוב ועוד.

*בשיתוף מכון אדם מיצקייביץ' – מכון אדם מיצקביץ' (Adam Mickiewicz Institute) הנו מוסד תרבות לאומי ששליחותו היא לחזק ולחשוף את הנציגים המרכזיים של תרבות פולין באמצעות השתתפות פעילה בחילופי תרבות בינלאומיים. המכון מנהל פרויקטים בתחום התרבות בשבעים מדינות – ישראל, ארה"ב, אירופה, המזרח הרחוק ועוד. כחלק מפעילות המכון, נערכו עשרות תכניות בהן לקחו חלק כ-60 מליון איש. 

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.