שבת , יולי 27 2024
לוגו פופ טארטס

עדות מקומית 2020

"עדות מקומית" מתארחת במידטאון ת"א

תערוכת צילומי העיתונות והדוקו המובילה בישראל תוצג לראשונה בתולדותיה ב"מוזיאון פתוח" תחת כיפת השמיים

 

לנוכח החשיבות התרבותית וחברתית של אירועי השנה החולפת ותיעודה, החליטה הנהלת מידטאון לפרוש חסות על התערוכה ולהנגיש את תכניה לקהל הרחב ללא תשלום

 

הפתיחה : יום חמישי, 24 בדצמבר 2020

בכיכר הפיאצה המרכזית "מידטאון" – (סמוך לרכבת השלום והקריה)

 

מידטאון תל אביב תארח את תערוכת צילומי העיתונות והדוקו המובילה בישראל "עדות מקומית" ולראשונה בתולדותיה תוצג התערוכה ב"מוזיאון פתוח" תחת כיפת השמיים.  לנוכח החשיבות התרבותית וחברתית של אירועי השנה החולפת ותיעודה, החליטה הנהלת מידטאון להנגיש את התכנים לקהל הרחב ללא תשלום. 

התערוכה תפתח בפיאצה המרכזית, שבין שני גורדי השחקים ביום חמישי ,  24 בדצמבר למשך חודש אחד בלבד! ובהתאם למתווה הנדרש.  החלטה זו של מנהלת מידטאון לפרוש חסות על התערוכה מגיעה על רקע מצוקת תחום התרבות בעיר ובכלל. 

 

מידטאון הינה הלב הפועם החדש של העיר והעורק הראשי לסטריפ מע"ר צפון-מרכז עסקים ראשי.  הסטריפ, מתחיל בתחנת רכבת השלום ומסתיים בתחנת רכבת ארלוזורוב ונפרש על פני מיליון מ"ר וכולל 12 מגדלי עסקים ומגורים, מרכזי סחר ומבנים אורבניים.  

התערוכה תוצג בשטח של 2321 מ"ר כאשר מסביב מבחר מסעדות שף, בתי קפה וחניה בשפע.

 

עדות מקומית,  תציין 17 שנים לפעילותה ותרכז את מיטב צילומי העיתונות והתיעוד מהשנה החולפת בישראל. 

מעל 430 צלמים הגישו עבודות השנה- מדובר במספר שיא! כמו כן, נרשמה עלייה חדה בכמות התצלומים שהוגשו – מעל 7000  סה"כ.  אחוז ניכר מהם תיעדו את משבר הקורונה, הסגר וההפגנות ומשקפים כמראה את המציאות שנכפתה על כולנו.

מאז 2003, השנה הראשונה בה הוצגה, היא מושכת אליה עשרות אלפי מבקרים מדיי שנה ומציגה רטרוספקטיבה של אירועי השנה החולפת, כפי שהיא משתקפת בתחומים שונים: תרבות ואורבניזם; דת ואמונה; חברה וקהילה; חדשות; טבע וסביבה, ספורט ועוד. 

תחום מיוחד "חשיפה ארוכה", מוקדש לסדרות צילומים ייחודיות המבטאות עבודה ממושכת של עומק תיעודי ושפה חזותית אישית. מתוך כלל התמונות המוצגות, יוענקו פרסים בסך 40,000 ש"ח לזוכים בקטגוריות: תמונת השנה, סדרת השנה, עבודת הוידאו של השנה ו"פרס שומרים" (על ביטוי ערכי הדמוקרטיה).

 

תערוכת צילום עיתונאי ותיעודי, היא גם אירוע חברתי, תרבותי ועיוני. התערוכה מבקשת להעצים פעולה תיעודית ועיתונאית חוקרת, הנאמנה לחופש הביטוי, המתעלה על שיקולי עריכה, רייטינג ואינטרסים המשרתים הון-שלטון.

הדימויים המרכיבים את עדות מקומית 2020 משקפים חברה במשבר. שנה משוגעת בכל כך הרבה מובנים, תקופה המסתמנת כנקודת מפנה מקומית ועולמית, שלא תהיה דומה למה שהכרנו עד כה. תמונות של ריחוק חברתי, לצד סולידריות במצב של פילוג, זעם ואובדן אמון.  אולי זו הקורונה שדחפה לקצה ואולי היא רק עזרה להציף חולי שקיים מזמן. 

 

עדות מקומית לוקחת על עצמה תפקיד של מתעדת, היסטוריונית של התקופה, מובילת דרך של היצירה הישראלית, המצולמת בצל המגפה, ההסתה, השחיתות. מבט העל של הרחפנים מאפשר לשנות את זווית הראייה ולראות את התמונה הגדולה. נולד גם הצורך בנרטיב מתוקן, הזדמנות עבור צלמי הווידיאו מספרי הסיפורים, והם אכן צילמו וביימו ויצרו רובד נוסף וחשוב לתערוכה.

 

צמצום המרחב האישי, ריחוק חברתי, שנאה, תככים פוליטיים, פחד ממגפה משתוללת. מעל לסממנים הפיזיים, הברורים, מרחפת אי־וודאות, שולחת סימני שאלה, בלבול, טשטוש.  בחודשים הספורים העולם התהפך. COVID-19  והפך משם של וירוס ערמומי למלחמת העולם השלישית.  מלחמה שגבתה את מחירה גם בקרב צלמים ואמנים רבים, שאיבדו את מקור פרנסתם. חלקם מסתגלים לדרכי פרנסה ומחיה חדשות, מתבוננים ומפרשים אחרת, חווים ויוצרים אחרת. 

 

השנה לראשונה מתקיים שת"פ רחב עם משרד החינוך במסגרתו תוצג תערוכת "עדות צעירה" המאגדת את מיטב העבודות של בוגרי מגמות הצילום השונות. "עדות צעירה" תספק הצצה נדירה לנראות החברה שלנו מבעד לעדשת הצעירים- צלמי העתיד.

 

רצ"ב רשימת  הצלמים שנבחרו: (לפי א,ב'):  אביגיל עוזי, אביר סולטן, אבישג שאר-ישוב, אוהד צויגנברג, אוליבייה פיטוסי, אורי לוי, אורן בן חקון, אורן זיו, איליה יפימוביץ, אילן בן יהודה, איציק זוננשטיין, אלי אטיאס, אלי בצרי ,אלכסנדר ברונפר ,אסתר היילה, אריאל שליט, אריק סולטן, אתי נמיר, ברצי גולדבלט, גיא אלוני , גיא יחיאלי ,גיא פריבס, גיל אליהו ביניאט, גילי יערי, גלעד טופז,דורון ניסים, דורון תלמי, דני הדס, דניאל צ'צ'יק , דניאל רולידר ,דנצ'ו ארנון ,ורד שדות , חיים גולדברג ,חיים יפים ברבלט, טל חרס,יואל רוברט אסייג,יובל דניאל,יונתן זינדל,יניב נדב, יסמין להב, כדיה לוי , ליאור חורש, ליאור פתאל ,ליל שטיינברג, מור אלנקווה, מיכה בריקמן ,מיקי שאודר , ניר אלון, סתיו צור ,עודד בלילטי עופר וקנין ,עמאר עוואד ,עמרי גוטמן, קובי וולף , ריקי לויסמן ,רענן כהן ,שימי כהן , שרון אברהם , תומר אפלבאום,

 

אוצר עדות מקומית 2020: אלדד רפאלי, המייסדת והמנהלת של עדות מקומית: דנה וולפיילר ללקין.

הצילומים נבחרו על ידי חבר שופטים בלתי תלוי הכולל את דורון צברי, אתי שוורץ, איילת השחר כהן אילן יצחייק, רמי מימון , ורדי כהנא , היידי לוין ועמי שטייניץ המכהן גם כחבר מערכת.

 

שותפים ונותני חסות: עיריית תל-אביב, ynet, אופק ארט וסמסונג.

 

דרכי הגעה וגישה למידטאון: תחבורה ציבורית המגיעה לבית הדר דפנה, מרכז עזריאלי, רח' יגאל אלון 

תחנות רכבת סמוכות למתחם: השלום, סבידור מרכז.

חניה תת קרקעית בשפע במתחם.

 

http://www.edutmekomit.co.il/

שעות פתיחה: 

ימי א׳-ה׳+שבת בין השעות:  10:00-19:00

ימי שישי 10:00-15:00

 

 

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.