שבת , יולי 27 2024
טוטם II, 2019, צילום: אנה פרומצ׳נקו

245

״245״

תערוכת יחיד לאנה פרומצ'נקו 

אוצר: יאיר ברק

 

הפתיחה ב11 בספטמבר 2020, יום שישי בשעה 12:00

חלל הפרוייקטים של גלריה ברוורמן

הכניסה מרחוב אילת 33 / סמטת שלוש 6


 

בתערוכה מוצג גוף עבודות רב תחומי אשר עוסק בשרידים שהותירו אחריהן דבורים לאחר מות כוורת. פרומצ'נקו בוחרת לתעד את "טביעת הכנף" של הדבורים בכוורת מס' 245 שמצאה לאחר שהושלכה כלאחר יד ומתייחסת בכך למשבר היחסים בין האדם לטבע, באמצעות תיעוד של מערכות ביות מרוקנות ועקרות.

 

התערוכה מוצגת בשני מפלסי חלל הגלריה ומורכבת ממיצב וידאו מונומנטאלי, המוקרן סימולטנית על שלושה קירות החלל ובו נתווה דימוי מופשט לכאורה, של חלל פנים מרהיב אך טורד. הצופה, כמו צולל אל מעמקי הריק שיוצרת תנועת המצלמה ונשאב אל תוך מה שנדמה כפיר חסר תחתית. בקומה העליונה מוצגים שלושה תצלומים גדולים של אובייקטים פיסוליים שיצרה פרומצ׳נקו מכוורות דבורים שנערמו זו על זו. במרכז החלל מוצבות יציקות אפוקסי דמויות כוורות ומכסים, דקות ושקופות. 

 

התערוכה 245 הוא הרחבה ישירה של עבודותיה הקודמות של פרומצ'נקו, שבהן היא חוקרת ומפרקת אובייקטים תוך ניתוק הנושאים מהקשרם. בכך היא מאפשרת לצופה להרהר בדימוי מסוים מבלי להסגיר את מקורו, כשהיא משחררת אותו מידע קודם על מנת לאפשר מבט חדש. 

 

אנה פרומצ׳נקו היא אמנית רב-תחומית. עבודותיה בשדה הציור, המדיה החדשה והפיסול עוסקות בסוגיות חברתיות ופילוסופיות ומושפעות מדיספלינות מגוונות בהן ספרות ומוסיקה. למדה אמנות באוניברסיטת תל אביב וציור אצל אריה מרגושילסקי בבית הספר לאמנות קלישר, תל אביב. עבודותיה הוצגו בחללי תצוגה רבים בישראל ביניהם מוזיאון פתח תקווה לאמנות, מקום לאמנות תל אביב, בית האמנים בתל אביב וגלריה מנשר לאמנות.

 

התערוכה תעמוד עד ה-26.10.2020

 

שעות פתיחת הגלריה 

שלישי-רביעי 10:00-16:00

חמישי 10:00-17:00 

שישי 10:00-14:00 

ראשון ושני בתיאום מראש בטלפון 054-4335771 (אנה)


 

יש לבדוק גם

 ריחוף  levitation

אילנה טמאן                                                    ריחוף  levitation "אני מאמינה שהאדם נולד עם נפש של אמן" תערוכת יחיד לאמנית …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.