שבת , יולי 27 2024
קיאן, מתוך ״חדר משלי ״ 2019. תמר קרוון

קוראת לאלה

בית העיר נרגש לפתוח את שעריו מחדש
עם התערוכה:

"קוראת לאלה"

תערוכה קבוצתית מבית היוצרות של "קמה"

בית העיר, רח' ביאליק 27 תל-אביב


בית העיר מארח תערוכה על טהרת היצירה הנשית, אשר מהדהדת ומשלימה את חווית כתב-העת והחזון של "קמה" – כתב-עת נשי חדש. העבודות הנפרשות על פני חלל בית העיר ממחישות את הרעיונות העולים בגיליון הביכורים של כתב העת העוסק בשאלה "מי היא אלה?", ובאידאת "האלה" ושברה. בימת התערוכה מאפשרת להציג מדיומים שלא נכנסים בין הדפים כמו וידאו, פרפורמנס, מוזיקה ומיצב – מתוך אמונה שכל אלו מעצימים זה את זה ואת חווית התערוכה כולה.

על כתב העת "קמה":
"קמה" הינו כתב-עת עצמאי חדש שנוצר על-ידי מיכל סבר וקורל דביר, המוקדש כולו לאמנות והגות נשית-ישראלית-עכשווית. כל גליון מציב שאלת-על אחת, המבקשת לאתגר את רעיון "האישה" ואת האופן בו אנחנו חוות אותו כיום. באמצעות טקסטים ועבודות חזותיות, היוצרות והקוראות מוזמנות לשאול, לחקור, להתהוות ובעיקר – להישאר בתוך השאלות, מבלי לחפש הגדרות ותשובות ברורות.

בגיליון החגיגי והראשון עולה השאלה – מי היא "אלה"? ובו אמניות מכלל התחומים מנסות לפענח את הצורך שלנו באלות, למצוא את האלות שבנינו, ואולי אפילו ליצור מיתוס חדש משלנו. הגיליון מהווה מרחב להתבוננות והתהוות, תהליך שלעולם לא מכוון לתשובה ברורה, אלא להתעוררות של שאלות דרך עבודות פיסול, מניפסט, שירה, ציור, סיפורת, רישום, צילום, דעה ועוד.

אמניות משתתפות בתערוכה (לפי סדר הא'-ב'): 
חנאן אבו-חוסיין, מיה אגם, מיכל בראור, דניאל ברקת, מיכל גרינפלד, מאי ג'רפי, כרמי דרור, רותם לבל, שגית זלוף-נמיר, מרים כבסה, רוני לנדה, מירה מיילור, בתיה מלכא, רונית פורת, מיה פרי, מורן קליגר, ליאורה קפלן, תמר קרוון, ליטל רובינשטיין, נעמה רוט, ניל וקארין רומנו, ישראלה שאער-מעודד, רני ששון, Anna Lann x PentHouss

אוצרת ראשית ומנהלת מתחם ביאליק: איילת ביתן שלונסקי 
מייסדות "קמה" ואוצרות: מיכל סבר וקורל דביר
בניה וייעוץ עיצובי: נועם בר
 מדיה: שירה גרנית
הפקה: סיון לוסטגרטן 
פרסום ושיווק: שרון בר זוהר
 

תאריך נעילת תערוכה: נובמבר 2020

מחירים:

כרטיס רגיל- 20 ₪
כרטיס לילד/גמלאים/חיילים/סטודנטים – 10 ₪

שעות פתיחה:

 ב'-ה' 17:00-9:00
ו'-ש' 14:00-10:00
יום א' סגור

בית העיר (בניין העירייה הישן) השייך לעיריית תל-אביב-יפו, שופץ בשנת 2009 עם חגיגות המאה לעיר, והינו חלק ממתחם ביאליק- מתחם תרבות עברית וישראלית שהוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת תרבות עולמית. בניהולה של איילת ביתן שלונסקי, האוצרת הראשית, הפך בית העיר למרכז מוזאלי ייחודי לתרבות אורבנית תל-אביבית ובית לעיר ולתושביה: אמנים, יוצרים, אנשי רוח, תיירים ואורחים המבקשים להכיר את תל-אביב ולהיות שותפים בהווייתה.

http://beithair.org/

 

לוסי, מיה אגם. צילום: רותם לבל

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.