יום שישי , יולי 26 2024
מרק עטלף זה לא כיף, שפיץ כזה, סמדר שיר, עברית

שפיץ כזה

שפיץ כזה – סדרת ספרים חדשה לילדים מאת סמדר שיר

עורכת: סיגל גפן | הוצאה לאור: עברית

סופרת  הילדים והנוער האהובה סמדר שיר חונכת סדרת ספרים חדשה לילדים, "שפיץ כזה" – שתצא לאור ב"עברית" באופן דיגיטלי בלבד. "מרק עטלף זה לא כיף", הספר הראשון בסדרה מביא את סיפורו של תומר, שמנסה להתמודד עם הבידוד והמגיפה – זהו ספר שילדים רבים יוכלו להזדהות איתו בתקופה זו.  הספר נכתב בימים אלו, ויתפרסם בהמשכים, מדי יום, בחינם עבור הקוראים הצעירים שבבידוד

לינק לקריאת הפרק הראשון: https://www.e-vrit.co.il/Product/17818/שפיץ_כזה

סמדר שיר: "אין שום דבר מצחיק בקורונה, אבל זה הספר הכי מצחיק שכתבתי בחיי. זה קרה מחוסר ברירה – הדרך להתמודד עם התקופה הלחוצה הזאת, שכפתה עלי ניתוק מילדיי ומנכדיי. בזכות 'שפיץ כזה' הפסקתי לקטר על המסיכה ועל החיים בסיר הלחץ של הבידוד. אין לי מושג מתי המגיפה תחלוף ומתי ירשו לנו לצאת מהכלא, אבל הספר הזה נכתב בנשימה אחת ולא אגלה איך הוא מסתיים".

היום, יום ראשון, 26.4 – יוצא לאור ספר חדש מאת סמדר שיר, ראשון בסדרה חדשה לבני 9-13. מדי יום, חמישה ימים בשבוע, יעלה באתר עברית פרק חדש מ"שפיץ כזה" – מתנה לקוראים הצעירים.  

גיבור הסדרה הוא תומר שפיצר, ילד אנרגטי ושובב, בן 11 וחצי, שחבריו לכיתה ז' בחטיבת הביניים הדביקו לו את הכינוי "שפיץ" מפני שיש לו אומץ לעשות דברים מקוריים, כמו לאחר לכיתה ולהצדיק את האיחור במופע סטנדאפ שמחסל את שעת הלימודים הראשונה. תומר-שפיץ כועס על העטלף שנכנס למרק, הפיץ את נגיף הקורונה ברחבי העולם ותקע אותו בבידוד מתמשך עם הוריו, אחותו הקטנה ואחיו הגדול – אביב הלא חביב. כמו כל ילד ישראלי הוא משתעמם, מתגעגע לחבריו, מתאמץ להתייצב בזמן לשיעור המקוון, חושש שבאשמת הקורונה יהיה עליו לחזור על שנת הלימודים הנוכחית ומחפש דרכים מקוריות להעביר את הזמן. דווקא בתקופת הבידוד, כשקשה לו להתרגל לשיגרה החדשה, הוא מסתבך בפליטות פה מוזרות שחושפות את הסוד הגדול שמלווה אותו מאז שנולד.

ב"עברית" מתאימים את הפעילות לרוח התקופה, מוציאים לאור ספרים בפורמט דיגיטלי ומציעים מבצעים מיוחדים ומתנות למבודדים. מ"עברית" נמסר כי נרשמת עליה של עשרות אלפי מצטרפים חדשים וצמיחה בנתוני ההורדה של הספרים הדיגיטליים. לנתונים אלו נלוות גם תגובות מחממות לב מקהל הקוראים לגבי היוזמות היוצאות ברוח הימים.

 

"עברית" הינה חנות הספרים הדיגיטליים והמודפסים הגדולה בישראל המציעה גם אפליקציה ייעודית לקריאת הספרים. עברית מבית ידיעות אחרונות ו-YNET מאפשרת רכישה נוחה וקריאה קלה בכל טאבלט או סמארטפון ומציעה אלפי כותרים בתחומים רבים ומגוונים לקהל הולך וגדל של קוראים המצביעים ברגליים ורוצים להתקדם עם הטכנולוגיה המציעה פשטות, נוחות ושפע של ספרים במרחק נגיעה.

 

תקציר "מרק עטלף זה לא כיף": בסוף החודש הראשון בבידוד, כשמרוב שעמום התחלתי להתגעגע לכיתה, המורה ענת (מנומשת, דווקא בסדר) הטילה עלינו משימה – לכתוב חיבור בנושא "מה למדתי ממגיפת הקורונה". שני עמודים! לעניות דעתי (ודעתי באמת ענייה) נגיף הקורונה קצת חירפן את המורה. לא למדתי שומדבר ממגיפת הקורונה חוץ מזה שצריך לשטוף ידיים עשר פעמים בשעה, לשמור מרחק מאנשים ולא לצאת מהבית בלי מסיכה. בשביל שלושת השיעורים החשובים האלה צריך לנעול אנשים בכלא ולכבות את המדינה? 

אה, סליחה. אנחנו עוד לא מכירים. קוראים לי תומר שפיצר, ובחטיבת הביניים הדביקו לי את הכינוי "שפיץ". אני לא סופר ולא משורר, אבל הקורונה והלחץ וההסגר (וגם המרדף הנועז אחר נייר טואלט!) גרמו לי לפתוח את הפה ולהוציא ממנו יותר משתי מילים.

"מרק עטלף זה לא כיף" הוא הספר הראשון בסדרת "שפיץ כזה" שסמדר שיר כותבת עלי. גם היא קצת שפיצית. נתחיל?

 

***

 

מרק עטלף זה לא כיף, שפיץ כזה, סמדר שיר, עברית

יש לבדוק גם

שירלי טמפל קופצת ככה

שירלי טמפל קופצת ככה סמדר שיר   מסופיה – ליפו של שנות החמישים. אמרו להם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.