שבת , יולי 27 2024
סרוטונין, מישל וולבק, בבל, ידיעות ספרים

סרוטונין

עכשיו בחנויות:

סרוטונין

 

מישל וולבק

 

ב״סרוטונין״, הרומן השביעי של מישל וולבק וספרו ה-11 שרואה אור בעברית, חוזר מישל וולבק לדמות הגבר התלוש והבודד שאפיינה את גיבורי הרומנים הראשונים שלו, ״הרחבת תחום המאבק״, ״החלקיקים האלמנטריים״ ו״פלטפורמה״.

אם בספריו המוקדמים מצאנו את גיבוריו של וולבק בתחילתו או בעיצומו של  המאבק, של התחרות החברתית והמינית, הפעם, לראשונה, אנו מוצאים את הגיבור שלו, מהנדס אגרונומיה (כמו וולבק עצמו), בסוף הדרך. על רקע שלל התופעות החברתיות המדכדכות שמתאר וולבק, החל בגוויעתו של עולם החקלאות וכלה בהתקוממויות העממיות חסרות התוחלת כדוגמת מחאת האפודים הצהובים, ״סרוטונין״ הוא רומן קשה וכואב על חרטה, על אובדן הליבידו ועל הזדקנות. אם לפני עשרים שנה היה לכם היה לכם קשה מדי לקרוא את ״הרחבת תחום המאבק״ או את ״החלקיקים האלמנטריים״, אל תחשבו בכלל להתקרב לספר הזה.

 

(צרפת, 2019).

 

אחרי שנים ארוכות שבהן, חרף עקרונותיו הנאצלים, לקח חלק פעיל בהרס העולם הישן והטוב, ומשהצליח סוף סוף להיפטר מבת זוגו השנואה, מנסה מהנדס אגרונומיה באמצע הקריירה לברוח מחייו.

 

לעת עתה יש לו די כסף ואת כל הזמן שבעולם. כשהוא מתודלק בניקוטין, באלכוהול ובקפטוריקס, נוגד דיכאון מדור חדש, הוא תועה במרצדס x44 G350  בין מושבות נודיסטים ומלונות בוטיק בספרד ובין מלונות רשת ומגדלי מגורים בפריז; ובעיקר, הוא חוזר למרחבים הכפריים של צרפת ההולכים ומתרוששים. 

 

שם, בנופי הטבע המתמסחרים, באזורי החקלאות המתועשת יותר ויותר ובמתחמי התעסוקה והצריכה הפזורים ביניהם, הוא עורך חשבון נפש ומנסה להתחקות אחר האהבות שאיבד. אלא שאז הוא מגלה שבעצם היו אלה חייו שברחו ממנו, ושכל מה שקרה, קרה לנצח.

 

על הכריכה: 

מבחר גבינות קממבר ( Ed Buziak / Alamy Stock Photo, 2018).


 

316 עמ' |  98 ₪
 

יש לבדוק גם

חיים במלחמה

חיים במלחמה – זו שאף פעם לא נגמרת / דב תמרי "הגורם המעצב את חיינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.