שבת , יולי 27 2024
בובספוג חוגג 20, ניקלודיאון

בובספוג חוגג 20

J:\SpongeBob SquarePants\ART\Logos\SB_logo1.jpg

"בובספוג מכנס מרובע" היא סדרת טלוויזיה מונפשת מבית ערוץ ניקלודיאון שיצר האנימאטור והמורה לביולוגיה ימית סטיבן הילנברג. הסדרה מגוללת את עלילותיו של בובספוג וחבריו בעיר התת-ימית ביקיני בוטום. הצלחתה של הסדרה הפכה אותה לאימפריה תקשורתית, כמו גם לתכנית המצליחה ביותר בתולדות ניקלודיאון והנכס המופץ ביותר של רשת ויאקום. 

ב-2007 התוודה נשיא ארה"ב דאז, ברק אובמה, כי בובספוג הוא הדמות הטלוויזיונית האהובה עליו, ושזו התכנית בה הוא צופה עם בנותיו.  

נכון ל-2017 גרף הזיכיון 13 ביליון דולר עבור ניקלודיאון ממכירות מוצרים בלבד.  

מרבית מהרעיונות לסדרה הופיעו לראשונה בספר קומיקס חינוכי בשם The Intertidal Zone שהילנברג יצר ב1989 אך לא פרסם. העבודה על פיתוח הסדרה החלה ב-1996, בשיתוף עם טום קני, קולו של בובספוג. שמו המקורי של בובספוג היה "ספוגבוי" ושמה של הסדרה "ספוגבוי אהוי!", אך השניים שונו משום שכבר היו בשימוש מסחרי.

מאז השקתה הרשמית, ב-17 ביולי 1999, זכתה הסדרה לשבחי הביקורת העולמית , ועם עליית עונתה השנייה כבר הייתה להצלחה מסחרית חסרת תקדים. ב-2018 החלה עונתה ה-18. סרט הקולנוע הראשון בכיכובו של בובספוג יצא ב-19 בנובמבר 2004. בין המדובבים בו ניתן היה למצוא את סקרלט ג'והנסן , אלק בולדווין ודיוויד האסלהוף. סרט ההמשך, בכיכובו של אנטוניו בנדרס, יצא ב-2015.

ב-17 באפריל  2009 העניק ג'וני דפ את קולו לדמות של גורו הגלישה ג'ק קאהונה לגונה בפרק הלהיט SpongeBob vs. the Big One. ויקטוריה בקהאם התארחה בפרק המיוחד  Clash .of Trition בין הידוענים שהופיעו בתכנית לאורך השנים ניתן למצוא את דיוויד בואי, ג'ון גודמן, טינה פיי, מארק האמיל, סטיב בושמי, קריסטין וויג, לברון ג'יימס ואחרים. 

ב-2006 הושק, בפעם הראשונה, מרתון ה-Best Day Ever שמנה 100 פרקים וארך 25 שעות. בשיאו שודר פרק מיוחד באותו שם שמשך קרוב ל-7 מיליון צופים.

הסדרה זכתה בשלל פרסים, ביניהם שישה פרסי "אנני", 8 פרסי "גולדן ריל", 4 פרסי "אמי", 16 פרסי "בחירת הילדים של ניק" ושני פרסי "באפטה לילדים". 

ב 2010 זן חדש של צבעוניים נקרא בהולנד על שמו של בובפסוג .

ב-2011 זן חדש של פטריה נקרא Spongiforma squarepantsii על שם בובספוג. 

במופע המחצית של הסופרבול האחרון ביצעה להקת מארון 5, יחד עם הראפר טרוויס סקוט, מחווה מיוחדת ליוצר בובספוג סטיבן הילנברג. בזמן ההופעה הוצג קליפ קצר מפרק ששודר ב–2001 ובו הדמויות מתכוננות לאירוע "Bubble Bowl".  

בארץ כבר נפתחה החגיגה בשבוע האופנה של תל אביב עם תצוגה מיוחדת. 25 המעצבים המובילים בארץ הציגו דגמים בהשראת הספוג הנודע, ביניהם:  ויוי בלאיש, גדעון אוברזון, אלון ליבנה, דורין פרנקפורט, שי שלום, שני צימרמן, ירון מינקובסקי, עידן לרוס ודניאלה להבי. על המסלול צעדו: איל קיצ'יס, נטלי דדון, אליאנה תדהר, סופי מצ'טנר, קים אור אזולאי, רוסלנה רודינה, מאיה ורטהיימר, מירי נבו, עומר חזן, לירן כהנר, נעם פרוסט, תאלין, שני קליין, שי-לי שינדלר, בל אגם ,ארבל קינן, בל אגם, יעל ארד  ועוד. התצוגה הוקדשה  ל'כנפיים של קרמבו'-תנועת הנוער לצעירים עם ובלי צרכים מיוחדים והכסף נועד לפתיחת סניף חדש בנתיבות.

'מארס אינטראקטיב', סטודיו ישראלי קטן וחלוץ ביצירת טכנולוגיה אינטראקטיבית, פיתח אפליקציה משחקית בשם SPONGE MASTER שזכתה להצלחה גדולה בארץ ואף נמכרה בפריסה בינלאומית לכל היבשות בעולם. SPONGE MASTER היא אפליקציית SECOND SCREEN שבה עולות שאלות טריוויה על המסך כאשר הצופים עונים דרך הטלפון.

ב-14 בפברואר 2019 הוכרז כי סדרת ספין אוף נמצאת כבר בשלבי פיתוח. 

שיתוף הפעולה הקולנועי בן ניקלודיאון ואולפני פאראמונט יציגו את הסרט- 

" The SpongeBob Movie: It's a Wonderful Sponge" , יגיע לאקרנים ב-2020.

לרגל יום ההולדת ישודר ספיישל בן שעה בשם "SpongeBob Big Birthday Blowout". הספיישל ישלב בין אנימציה ללייב אקשן ויציג, בפעם הראשונה, את המדבבים של בובספוג, פטריק, סקווידוויד, מר קראב, סנדי ופלנקטון בגרסתם האנושית. בפרק, בו הדמויות האהובות יגיחו אל היבשה, יככב דיוויד האסלהוף (שהשתתף גם בסרט הקולנוע הראשון של בובספוג) וישוב אל מדי המציל האייקונים שלו.

 

בובספוג חוגג 20, ניקלודיאון

בובספוג חוגג 20, ניקלודיאון

בובספוג חוגג 20, ניקלודיאון

בובספוג חוגג 20, ניקלודיאון

בובספוג חוגג 20, ניקלודיאון

יום הולדת 20 לבובספוג, ניקלודיאון

 

 

יש לבדוק גם

יום הולדת 20 ל"קמע"

להקת המחול קמע תפתח את חגיגות ה20  שיתקיימו במהלך 3 ימים במרכז סוזן דלל עם יצירתו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.