יום שישי , אפריל 26 2024
העוזבים, מאת ליסה קו

העוזבים

זוכה פרס פן/בלוות'ר 2017 לרומן חברתי

ברשימת הספרים הטובים ביותר של שנת 2017 של הניו יורק טיימס, פיפל מגזין, לוס אנג'לס טיימס, אופרה מגזין, אייריש טיימס, אנ-פי-אר, מיאמי הרלד, הפינגטון פוסט, אנטרטיינמנט וויקלי, אייבוקס, איגוד חנויות הספרים האמריקני, אל ועוד.

מעל 36 שבועות ברשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס:

העוזבים מאת ליסה קו

חדש בהוצאת תמיר//סנדיק | מאנגלית: אינגה מיכאלי

בוקר אחד יוצאת אמו של דֶמִינג גוּאוֹ, מהגרת לא חוקית מסין, לעבודתה במכון יופי בברונקס ולא חוזרת הביתה. בן זוגה ואחותו, שבדירתם מתגוררים דמינג ואמו, אינם מצליחים להתחקות אחר עקבותיה.

בהיעדר קרובי משפחה שיטפלו בו מועבר דמינג בן האחת-עשרה אל משפחת אומנה סינית ובהמשך מאומץ על ידי בני הזוג וילקינסון, אנשי אקדמיה לבנים מלאי כוונות טובות, שמשנים את שמו לדניאל ומצפים שישאיר מאחור את זיכרונותיו מאמו ומהקהילה בה גדל.

כעבור עשר שנים, בדיוק כאשר דניאל נמצא בנקודת משבר בחייו, הוא מקבל מידע חדש על אודות אמו ונפתחת בפניו האפשרות לברר מי הוא באמת ולקבל תשובות לשאלות שרודפות אותו מילדות. אבל ההחלטה אם ללכת בדרך הזו כלל אינה פשוטה.

העוזבים מסופר משתי נקודות מבט: זו של דמינג/דניאל, שגדל להיות בחור תלוש, הקרוע בין הרצון לרצות את הוריו המאמצים ובין השאיפה לממש את עצמו בדרכו שלו; וזו של אמו, דמות אם ייחודית, אוהבת ואנוכית, נחושה אבל גם מפוחדת, שנדרשת לשורה של בחירות מכווצות לב. עלילת הספר נעה בין ניו יורק לסין ובוחנת לעומק שאלות של גבולות והשתייכות, של התבגרות בצל אובדן ושל חיים לצד טעויות העבר.

ליסה קוֹ נולדה בניו יורק למהגרים סינים שהגיעו מהפיליפינים והתיישבו בשכונה לבנה בניו ג'רזי. העוזבים, רומן הביכורים שלה שנכתב בהשראת סיפור אמיתי, זכה בפרס פן/בלוות'ר לרומן חברתי עוד טרם צאתו לאור. הספר, שהפך לרב-מכר עולמי, זכה בפרס הורנבלואר לרומן ביכורים, הגיע לחמישייה הסופית של המועמדים לפרס הספר הלאומי והיה מועמד לפרס תגלית השנה של ברנס אנד נובל.

"אם ברצונכם להבין חלק מהותי ונשכח מהעולם שבו אנו חיים, 'העוזבים' הוא קריאת חובה." אן פאצ'ט ("נהר הפלאות", "בל קנטו")

"קו מצליחה להעלות את השלכותיה של מדיניות מנוכרת על חיי בני האדם הכפופים לה." וושינגטון פוסט

"בתקופה שבה עתידם של מהגרים תלוי על בלימה, 'העוזבים' רלוונטי מאי פעם." טיים מגזין

"דיוקן עשיר ומרובד על עקירה, טראומה וחוסר שייכות." האינדיפנדנט

472 עמ' | 98 ש"ח

יש לבדוק גם

שלושה דברים שצריך לדעת על אלזי

"מצחיק, נוגע ללב, עתיר תובנות ואבחנות." סאנדיי אקספרס | "הנאה צרופה… רומן על האירועים שמעצבים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.