שבת , יולי 27 2024
אורטל בן שושן ותומר קפון, יס

yes חושפת את הפקות המקור ל-2018

yes חושפת את הפקות המקור שיעשו

את הטלוויזיה בישראל ב- 2018:

ליאור אשכנזי ינצח עם היוצרים של "שטיסל"

מירי (אילן פלד) ותקווה (יעל פוליאקוב) חוזרות ובגדול!, החיים הסודיים של שייקה אופיר נחשפים, וכחלון שלא הכרתם

מנכ"ל yes, רון אילון, ציין כי ישראל הפכה להיות TV start-up nation, וחשף כי  מכירה והפצה של תוכן ישראלי בעולם הניבו כ-400 מיליון שקל (!) בשנים האחרונות; קרא למשרד האוצר והתקשורת להעניק הטבת מס כדי לשפר את יכולות ההשקעה בתוכן ישראלי לטובת היוצרים, קהל הצופים והמדינה

 

דורון בן-דוד ופיראס נסאר (אל-מקדסי), כוכבי פאודה עונה 2, באדיבות יס

כוכבי yes , 2018, באדיבות יס

אורטל בן שושן ותומר קפון, יס

***

שבוע לאחר שהיתה הזוכה הגדולה של טקס פרסי האקדמיה, ערכה הבוקר חברת yes מסיבת עיתונאים לחשיפת הפקות המקור המובילות לשנה הקרובה 2018/ תחילת 19. במסגרת האירוע נחשפו לא פחות מ- 19 הפקות ישראליות חדשות! בהן 9 הפקות מקור חדשות – סדרות דרמה קומדיות ודוקו-ריאליטי, 4 הפקות מקור תיעודיות חדשות אשר מיועדות לשידור ב-yes דוקו וכן 6 עונות ממשיכות לסדרות אהובות.

מנכ"ל yes, רון אילון, קבע במהלך האירוע כי ישראל הפכה להיות TV start-up nation, וחשף כי הסכום שהכניסה תעשיית הטלוויזיה המקומית בשנים האחרונות ממכירת הפקות ישראליות וזכויות לפורמטים המבוססים על תוכן מקורי, עמד על סכום חסר תקדים של כ- 400 מיליון שקל!

אילון הוסיף כי תעשיית הטלוויזיה של מדינת ישראל הפכה להיות נחשקת לא פחות מהמעמד שזכו להן חברות כגון צ'ק פוינט, כיל וטבע, וכי yes גאה להיות שגרירה של המדינה המפיצה בעולם את בשורת היצירה הישראלית. אלא שלדבריו, משרדי הממשלה אינם עושים די כדי לתמוך במימון הפקות המקור, באופן שימשיך את תנופת התעשייה בשוק המקומי והעולמי.

לדבריו, במקום לאפשר הטבת מס כפי שניתנה לטבע, כיל וצ'ק פוינט, הממשלה מקפידה לגבות אחוז שנתי קבוע רק מהכנסותיהם של שני גופי השידור הרב-ערוצי היחידים בישראל, yes והוט, המשקיעים סכומי עתק בהפקות מקור. לפיכך, אילון קרא על הבמה למשרד האוצר ומשרד התקשורת להעניק לחברות הטבת מס משמעותית, בשיטת גבייה שתחול על כל החברות בשוק. דרך הפעולה הזה, לא רק שתיתן עוד אוויר לתעשייה המקומית, אלא תניע לעוד ועוד שיתופי פעולה בינלאומיים, להצלחות ולגאוות. בלי ההתערבות הזו, אומר אילון, "יקטנו הסיכויים שלישראל תהיה בקרוב עוד "פאודה" להתגאות בה".

 

בין הסדרות שיעלו במהלך 2018 ונחשפו באירוע: "המנצח" – דרמה קומית-מוזיקלית מאת יוצרי "שטיסל", בכיכובם של ליאור אשכנזי, דבל'ה גליקמן, שי אביבי, שירה האס ועוד, אודות מוזיקאי מפורסם שעוזב קריירה מפוארת בחו"ל כדי לנצח על חבורת הזמר של מתנ"ס מקומי; "על הספקטרום"- דרמה קומית שבמרכזה, לראשונה בטלוויזיה, דמויות של צעירים על הספקטרום האוטיסטי החולקים דירה משותפת, מאת דנה אידיסיס (בהשראת אחיה האוטיסט), בכיכובה של נעמי לבוב ובבימוי של יובל שפרמן; "הנוכלות"- האחיות מירי ותקווה שהפכו לקאלט מיתולוגי ישראלי (אילן פלד ויעל פוליאקוב), חוזרות לשתף פעולה ויוצאות למסע כזוג נוכלות ערמומיות; "מייקל"- קומדיה שחורה על משפחה ביזארית המבוססת על מופע הקאלט המצליח, כוכב אורח אסי כהן יחד עם שחקני ההצגה; "תום יער עושה בגרות"-הקומיקאית הכוכבת בדוקו-ריאליטי קומי חדש, חוזרת לימי התיכון כדי לסגור חשבון עם התקופה שפחות הצליחה לה; "פאנץ', דרמה חדשה בכיכובם של צחי גראד, מאור שוויצר, עוז זהבי, דר זוזובסקי, אורלי זילברשץ ועוד, המביאה את סיפור הולדת הסטנד-אפ הישראלי בתחילת שנות ה-90; "עיר מקלט", סדרת מתח אינטנסיבית ואקטואלית, על פי רב-המכר של הסופר ליעד שהם, ובכיכובם של חני פירסטנברג (שחוזרת למסך), דביר בנדק, מלי לוי ודורון-בן דוד ("פאודה"), אשר מתרחשת בארץ העובדים הזרים השוכנת בלב תל אביב. יוצרים: עוזי ווייל ואיתן צור (החמישייה הקאמרית, המשרד). כמו כן, תעלה דרמה קומית חדשה מאת ובכיכובם של שי גולדשטיין ולאה לב, "לעבור את הלילה" אודות צמד שדרני רדיו, אחד שמנסה להיות המבוגר האחראי והשנייה צעירה ופרועה, המנסים לצלוח יחד את החיים. המצלמה לא נחה גם כשהסתיימו צילומי העונה הראשונה והחומרים בוערים כבר לצאת בעונה השניה של "הבוזגלוס "- הדוקו-ריאליטי האהוב והמצליח שהפך את בני המשפחה הראשונה של הכדורגל הישראלי לכוכבים גדולים.

 

 עונות חדשות צפויות ל"פאודה", הסדרה הישראלית המצליחה ביותר בעולם, שלא מפסיקה לשבור שיאים; לסנסציה הצבאית "תאג"ד"- הדרמה היומית שהיכתה גלים במדינה וחשפה כוכבים חדשים; ל"כבודו" – דרמת המתח זוכת פרסים הבינלאומיים, שנמכרה ברחבי העולם כשגולת הכותרת היא העיבוד האמריקאי לרשת שואוטיים ע"י יוצרי "האישה הטובה", "השוטר הטוב"- הקומדיה הנצפית ביותר ב-yes בכיכובו של יובל סמו, ומצטלמת בימים אלו בארה"ב, בכיכובו של השחקן טוני דנזה עבור נטפליקס. עונות המשך יעלו גם לקומדיה האהובה "רון", שיצרו רון פלדמן וענת אורן ול"האחיות המוצלחות שלי", שעולה לאוויר בימים אלו ממש בעונה שנייה.

 

 ערוץ yes דוקו חשף גם הוא פרוייקטים של מיטב היוצרות והיוצרים הישראליים, וביניהם:

"החיים הסודיים של שייקה אופיר"- הסיפור שטרם סופר על גדול הקומיקאים הישראלים בכל הזמנים. הבמאי ארי דוידוביץ' מפנה את הזרקור אל הנשים המשמעותיות ביותר בחייו של אופיר: אלמנתו הגאה לידיה, בתם, השחקנית קארין אופיר, וגם, בפעם הראשונה מול המצלמות- עתליה, בתו מנישואיו הראשונים, אותה עזב בניו יורק.  

כמו כן, יעלה לשידור "המועמד"- תיעוד חסר תקדים של משה כחלון, האיש הכי חידתי ודיסקרטי בפוליטיקה הישראלית. טלי שמש ואסף סודרי (זוכי פרס אופיר על "מוות בבאר-שבע") זכו לקבל אישור להכניס מצלמה אל תוך המטה האישי שלו, המורכב משחקני מפתח בזירה הפוליטית של היום, והתוצאה מרתקת וחשובה; הסדרה "תיק חיי", שיצרה נילי טל, החוזרת למקרי פשע משמעותיים שהתרחשו בישראל מנקודת מבטם של האנשים שחייהם השתנו לעד בעקבותיה, והסדרה "טרנסקידס", בבימוי הילה מדליה, העוקבת לראשונה אחר ארבעה בני נוער ישראלים. שכבר לא חוששים להיות מי שהם, אפילו בגיל ההתבגרות האכזרי במיוחד ועוברים הליך של שינוי מין.

קובי גל-רדאי, סמנכ"ל התוכן yes, חשף את נתוני הצפייה חסרי התקדים של העונה השנייה של "פאודה" שהסתיימה אמש, עם חשיפה גבוהה יותר מחלק מתכניות הריאליטי בערוצי השידור, שהפך אותה לאחד המשדרים הנצפים ביותר בפריים-טיים בטלוויזיה, לראשונה בישראל בטלוויזיה רב- ערוצית. הוא הוסיף כי "yes ממשיכה להשקיע ולהוביל את הפקות המקור בישראל בשנת 2018 עם מספר שיא של הפקות מקוריות ישראליות ועל כן אנו גאים במיוחד להיות בית חם והכתובת הראשונה ליוצרים, במאים, שחקנים ומפיקים, יותר מכל גוף שידור אחר בישראל".

 

 

 

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.