יום חמישי , מאי 2 2024

קישון: שמו הולך לפניו

א.מקור קישון: שמו הולך לפניו

ראשון עד שלישי, החל מ- 17.09, בשעה 21:00, ב- HOT8וב-HOTVOD

שידור נוסף במוצ"ש, 23.09, החל משעה 22:00 שלושת הפרקים ברצף

 

"גדלתי ונהרסתי בגיהינום שקוראים לו נאציזם. אותי גידלה וחינכה השואה. אני פרדוקס של השואה. עד אז הייתי הונגרי, לא הכרתי את האותיות העבריות. השואה עשתה אותי יהודי." (אפרים קישון)

אפרים קישון היה אחד היוצרים הגדולים שעיצבו את הישראליות דרך כתיבתם. הילד ההונגרי שגילה את יהדותו רק עם עליית הנאציזם והיגר לארץ שלא ידע עליה דבר, הפך בסופו של דבר לקולה הרהוט ביותר של המדינה היהודית הצעירה. דווקא הודות לזרותו הבסיסית הוא הצליח להצביע על האבסורד הקיומי של הישראליות, ולנפק אינספור קלאסיקות שהציבו אותו עד היום בלב הקונצנזוס.

 

לאורך חמישים שנות כתיבה קישון הוציא תחת ידיו אינספור טורים, ספרים, מחזות וסרטים, אך יצירה אחת לא הצליח לכתוב מעולם: הביוגרפיה שלו. לקראת גיל 70 הוא הזמין את ידידו ירון לונדון לביתו בעיירה השווייצרית אפנצל. במשך שישה ימים לונדון ראיין לעומק את קישון, והוביל אותו לגולל את סיפור חייו ולחשוף לראשונה פרטים אישיים על חייו שאף בני משפחתו לא ידעו.

 

שלושת פרקי הסדרה משחזרים את הריאיון הנדיר, ובאמצעות אנימציה 'מקימים לתחייה' את דמותו של קישון, המגולמת על ידי שמואל וילוז'ני. דרך ראיונות אינטימיים, תמונות נדירות מהארכיון הפרטי של קישון, הקלטות אישיות שמפורסמות לראשונה, ובגוף ראשון, דמותו של קישון מספרת בכנות ובהומור המפורסם על גלגוליו המרתקים ומלאי התהפוכות; סטיריקן, סופר בינלאומי ובמאי בחסד המבקש כל חייו למצוא בית ולזכות בהכרה, אך פעם אחר פעם מוצא את עצמו דחוי ונרדף.

ישראל 2017

 

יוצרי הסדרה: אריק ברנשטיין ואליאב לילטי

במאי: אליאב לילטי

מפיק: אריק ברנשטיין, עלמה הפקות

 

סדרה בת 3 פרקים, 60 דקות כ"א

יש לבדוק גם

הסיפור מאחורי הנסיך הקטן

הסיפור מאחורי הנסיך הקטן The Little Prince הסיפור מאחוריי אחד הספרים המפורסמים ביותר בעולם: הנסיך …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.