יום שישי , יולי 26 2024
לוגו פופ טארטס

היכונו למתקפת פישינג ביום חמישי

מתקפת הפישיניג היעילה ביותר תתבצע ביום חמישי

 

דו"ח שנתי של ProofPoint סוקר את מגמות התקיפה באמצעות דוא"ל

 

חברת הסייבר ProofPoint (נאסד"ק PFPT), ה-6 בגודלה בעולם פרסמה את הדו"ח השנתי שלה המביא תמונת מצב על המגמות וניתוח האירועים בתחום המתקפות באמצעות דוא"ל, כפי שעולה מניתוח מאות אלפי חשבונות דוא"ל של מעל 5000 לקוחות ברחבי העולם.

 

כזכור, ProofPoint רכשה את חברת הסטארטאפ הישראלית FireLyers באוקטובר 2016 עבור 55 מיליון דולר.

 

המגמה הבולטת והעיקרית היא עליה במתקפות הפשיעה ברשת העושות שימוש בשיתוף פעולה ידני של המשתמשים.

  • בשנת 2015 נפח מתקפות הפשיעה על דוא"ל עמד על 1% בלבד. בסוף שנת 2016 הוא כבר הגיע ל-42%!

  • תמיד יהיה מי שילחץ! – 90% ממקבלי הודעות דוא"ל הכוללות מתקפה כלשהיא לוחצים ופותחים את ההודעה בתוך 24 שעות מרגע שליחתה. 50% מקליקים עליה בתוך שעה מקבלתה. מרבית ההקלקות מתבצעות במהלך השעות 0800-1300.

  • יותר מ-90% מההודעות הזדוניות שכללו כתובות אתרים מעורפלות הובילו את המשתמשים לאתרים מתחזים. 99% מההודעות הזדוניות בתחום ההונאות הפיננסיות בוצעו באמצעות הקלקות אנושיות במקום המאמץ בניצול לרעה של תוכנות קיימות. לתוקפים קל הרבה יותר לממש מתקפות באמצעות לינקים ב- Google drive לעומת Apple.

  • מחצית מהמתקפות מתבצעות על מכשירים שאינם מנוהלים כחלק מתפיסת ההגנה הארגונית. 42% מההקלקות האנושיות מבוצעות במכשירים סלולריים.

  • היקף ההונאות ברשתות החברתיות עלה ב-150% בשנת 2106. מדובר בעיקר במתקפות העושות שימוש בהונאה באמצעות התחזות לפרופיל או ארגון מוכר.

  • ימי חמישי הם הימים המועדים ביותר להפצת מתקפות העושות שימוש באמצעות הדוא"ל. מדובר בגידול של כ-38% לעומת כל יום אחר. מתקפות כופרה נשלחות יותר בין הימים שלישי וחמישי. בימי רביעי ניתן לצפות ליותר מתקפות טרויאנים בנקאיים. מתקפות העושות שימוש בקמפיינים צרכניים נשלחות בימי חמישי ושישי ומתקפות Keyloggers ו- Backdoors מעדיפות את ימי שני.

  • התוקפים למדו את הרגלי השימוש בדוא"ל ומכוונים את מרבית המתקפות לעד 4-5 שעות לאחר תחילת יום העבודה.

 

הדו"ח המלא – כאן 

 

חברת ProofPoint מספקת שירותים ופתרונות למאות חברות ב- Fortune1000 עם הכנסות של 375.5 מיליון דולר בשנת 2016, גידול של 41% לעומת שנת 2015. החברה מנהלת בכל יום נפח מידע בהיקף של Petabytes 16.5 שווה ערך ל- 70 מיליארד תכתובות דוא"ל ביום.

היקפי הפעילות של ProofPoint עצומים לא רק ביחס לניהול נפח המידע. החברה מדווחת על מניעת הפצה של מעל 100 מיליון תכתובות דוא"ל נגוע בוירוסי כופרה ביום.

מניעת התפשטות והפצה של מעל מיליארד הודעות דוא"ל בעלות תוכן זדוני ומאות מיליונים של הודעות דומות המופצות ברשתות החברתיות.

לחברה יכולת מוכחת לעצירת 99% מכלל המתקפות הכוללות צרופות של קבצים זדוניים והיא סורקת באופן יומי מעל 50 מיליון אפליקציות לאיתור רכיבים זדוניים.

 

 

 

יש לבדוק גם

יח"צ: תרגיל הסייבר הגדול

ביום חמישי קיימה קבוצת הוואטסאפ Cybersecurity club של עמית בר און וניר אמקייס תרגיל סייבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.